מאבק עובדי הרכבת הקלה הוכרע: שכרם יעלה ב-22% בשנתיים

הסכם קיבוצי חדש שנחתם בין ההסתדרות, הנהלת הרכבת הקלה בירושלים וועד העובדים יביא לשיפור עצום בתנאי ההעסקה בחברה, כולל העלאת שכר של כ-22% בתוך שנתיים ומעבר מהעסקה על בסיס שעתי להעסקה במתכונת של שכר חודשי • יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם היסטורי המעניק לעובדי הרכבת הקלה תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ" • בייגה שוחט, יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה: "מדובר בהסכם שנותן שכר הוגן לנהגים, יוצר איזון נכון, ונותן יציבות שתבטיח שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות מרכזי וחשוב לירושלים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ההסתדרות, הנהלת מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, וועד עובדי החברה חתמו בסוף השבוע על הסכם קיבוצי חדש ופורץ דרך במסגרתו ישופרו משמעותית תנאי העסקתם של כ-70 נהגי הרכבת. תוקף ההסכם, הנוגע גם לעובדים מסקטורים נוספים כגון מדריכים, עובדי חדר בקרה ונציגי שירות לקוחות, הוא עד יולי 2019.

בראש ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ממושך ומורכב, נקבע כי השכר השעתי של מרבית הנהגים יגיע עד ל- 44 שקל לשעה תוך שנתיים – גבוה משמעותית מהנהוג בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהעלאת שכר של 21.5% לעומת הנהוג בחברה כיום. במקביל להעלאת השכר הוסכם גם כי החל מינואר 2016 כל הנהגים המועסקים במשרה מלאה יועברו מהעסקה במתכונת שעתית להעסקה במתכונת של שכר חודשי.

העלאת השכר תחול גם על עובדי החברה המשמשים כמדריכים ועובדי חדר בקרה, שבמסגרת ההסכם יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי. כמו כן נקבע כי תעריף דמי הכלכלה היומיים שישולמו לנהגים, למדריכים ולעובדי חדר הבקרה יעמדו על 20 שקל לכל יום עבודה.

באשר לנציגי שירות הלקוחות נקבע כי החל מינואר 2016 יעלה שכרם ב-5%, בנוסף להצמדת השכר למדד שתבוצע אחת לשנה, אלא אם המדד ירד, כך ששכר העובדים בכל מקרה לא יפגע. גם נציגי שירות הלקוחות יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי זה.

קרא עוד:
[postim]

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברכבת הקלה, תוך שהוא מעניק להם תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ.

בייגה שוחט, יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה: "זהו הסכם טוב לשני הצדדים. על רקע שינוי השכר שנעשו לאחרונה בקרב נהגי האוטובוסים, מדובר בהסכם שנותן שכר הוגן לנהגים, יוצר איזון נכון, ונותן יציבות שתבטיח שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות מרכזי וחשוב לירושלים."

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל: "ועד עובדי הרכבת הקלה עשה עבודה אמיתית ומאומצת והביא הישגים אדירים לכל העובדים שהיו בלחץ אדיר למעלה משלוש וחצי שנים. חשוב לי לציין על רקע ימים אלו כי הרכבת הקלה מהווה דוגמא ומופת למקום עבודה שבו עוסקים זה לצד זה יהודים וערבים בשלום וביחסים מצוינים ומקבלים יחס שוויוני ואת אותם התנאים ללא כל סייג".

ערן שכטמן, מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה: "ההסכם שומר על שכרם הגבוה בענף של עובדי הרכבת הקלה ומאפשר לנו להמשיך ולהעסיק את מיטב העובדים ובכך להפעיל את מערכת הסעת ההמונים המתקדמת בישראל תוך מתן שרות איכותי, יעיל ובטיחותי. שיתוף הפעולה עם ההסתדרות והעבודה המאומצת של ההנהלה אפשרו לנו להגיע להישג זה ללא שביתות משמעותיות, מתוך כוונה שלא לפגוע בציבור הנוסעים.

יו"ר ועד עובדי הרכבת הקלה, נידאל אטראש: "היום אנו יוצאים לדרך משותפת במטרה להביא את הרכבת הקלה לשגשוג לטובת העובדים, החברה וציבור הנוסעים כולו".

(אילוסטרציה: יוסי זמיר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture