עיריית בני ברק: חברת החשמל הפרה סיכומים על אי-העלאת המתח בקווים

חברת החשמל ביקשה את אישור שר הפנים, להעלות את רמת המתח בקן העובר על כביש גהה מ-160 ל-400 קילוואט, ללא צורך בהסכמת העירייה • התושבים החוששים מהתגברות הקרינה שתפגע גם בשוהי בית החולים מעייני הישועה הובילו להחלטת העירייה על מאבק משפטי כנגד חברת החשמל

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עיריית בני ברק החליטה, בהתאם להנחיות הרב חנוך זייברט, ראש העיר, להרחיב את המאבק, המשפטי והציבורי במדיניות חב' החשמל להעלות את קו המתח הגבוה בכביש גהה מ-160 ל-400 קילוואט, למרות קרבת הקו לבתי מגורים בשכונת רמת-אלחנן ולבית החולים מעיני הישועה.

לצורך הרחבת הטיפול המשפטי זומנה פגישה עם נציגים של שני משרדים הידועים במומחיותם בתחום הגנת הסביבה ובהשתתפות עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של הערייה; הרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח של העירייה; הרב ישראל לייזר, מנהל מח' חזות העיר באגף ומר מרדכי ויסלובסקי, מנהל מח' איכות הסביבה בעירייה.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, מסר, כי לפני שנים אחדות כאשר חב' החשמל ביקשה להעלות את המתח בכביש גהה מול שכונות בבני ברק ובגבעת שמואל סוכם עם החברה שלא תהיה העלאה ל-400 קילוואט, בלא קבלת הסכמת עיריית בני ברק.

לאחר שהעירייה הביעה את התנגדותה החד-משמעית להעלאת המתח הגבוה בקו זה, פנתה חב' החשמל בערעור לועדת ערר מחוזית של משרד הפנים בתל-אביב ושם, לאחר תמיכה בטענות העירייה, ניתנה התחייבות של חב' החשמל שלא להפעיל את הקו מעבר ל-161 קילוואט, בלא הסכמת העירייה, והתחייבות זו קיבלה תוקף החלטת ועדה. בשתי פגישות שקיימו בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר, ובהשתתפות אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העירייה ומר חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח של העירייה עם נציגי חב' החשמל הובעה התנגדות חד משמעית של העירייה להעלאת המתח הגבוה.

בעקבות זאת, פנתה חב' החשמל בערעור למועצה הארצית לתכנון ובניה של משרד הפינם, ולישיבת הועדה הארצית לא זומנו נציגי עיריית בני ברק, וזאת למרות שהחוק מחייב לזמן את רה"ע שהפרוייקט בתחומו לישיבת המועצה. בישיבה זו ביקשו נציגי חב' החשמל ששר הפנים יאשר, לפי סעיף 266, ה' (ב') לחוק התכנון והבניה, המאפשר לשר לאשר את הקו במסגרת פרוייקטים דחופים בעלי חשיבות לאומית להיתר שניתן לאשרם, גם בלי הסכמת העירייה, וזאת לאחר התייעצות עם המועצה הארצית לתכנון ולבניה.

בישיבת המועצה הארצית הופיע נציג המשרד הממשלתי להגנת הסביבה שטען, כי החלפת הקו ל-400 לא זו בלבד שלא תגדיל את רמת הקרינה, אלא אדרבה ככל שעולה עצמת הוואט, הזרם פוחת, וכתוצאה מכך, יורדת הקרינה. את חוות הדעת למועצה הארצית, התומכת בקו המתח החדש, נתן פרופ' סטליאן גלברג, ממונה לפי חוק קרינה בלתי מייננת באגף למניעת רעש וקרינה במשרד הממשלתי להגנת הסביבה. ואכן, הועדה הארצית בראשות ד"ר שוקי אמרני, מנכ"ל משרד הפנים באותה עת אישרה, ברוב של 20 כנגד 2, את הפעלת קו המתח הגבוה, וזמן קצר ביותר, לאחר מכן, קיבל הקו את אישור משרד הפנים.

כל ניסיונות העירייה להתנגד עד כה עלו בתוהו, וכדי להמשיך במאבק ואף להרחיבו, גוייסו משרדי מומחים בתחום, ובעירייה אומרים כי בכוונתם לא להרפות ולפעול בכל דרך אפשרית למנוע את הקו במצבו החדש.

(אילוסטרציה: חן לפידות – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture