שוקלים להקים עסק? התכנית הדרמטית שתאושר מחר תקל עליכם

אגרות השנה הראשונה יופחתו עד להשגת תזרים שוטף; הקלות באכיפה ומחילה על טעויות של טירונים; הקלות בהעסקת עובדים ובקבלת רשיונות • ראש הממשלה ושר האוצר יביאו מחר לממשלה את התכנית חדשה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון יביאו מחר לממשלה תכנית להקלה על עסקים חדשים בתחילת דרכם, שגובשה במשרד ראש הממשלה בהובלת מנכ"ל המשרד אלי גרונר יחד עם משרד האוצר ומשרד הכלכלה. החלטה זו מגיעה בהמשך להנחיית ראש הממשלה בישיבת הממשלה, מיום ה-18 לאוקטובר 2015, להקל על עסקים חדשים בהתמודדות עם הדרישות הרגולטוריות בתקופת ההקמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מקדמים החלטה שתסייע רבות לעסקים הקטנים והבינוניים שמהווים מנוע צמיחה חשוב לכלכלה הישראלית שמבוססת לא מעט עליהם. עסקים אלה תורמים רבות לפיתוח המשק והכלכלה וחשוב לנו לעזור להם ולקדם אותם. התכנית החדשה תסייע להם להתמודד עם האתגרים שניצבים מולם בשל רגולציה ובירוקרטיה. הגדלת הצמיחה במשק זהו יעד שהגדרתי כדי לחזק את כלכלת ישראל. נמשיך לעודד צמיחה כדי להצמיח את כלכלת ישראל למען אזרחי ישראל".

שר האוצר משה כחלון: "העסקים הקטנים הם הקטר של המשק הישראלי. כמי שהיה ברשותו עסק קטן אני מודע היטב למשמעות של הבירוקרטיה עבור בעלים של עסק קטן. בעל עסק צריך להתמקד בפיתוח העסק שלו ולא לרוץ כל היום בין הרשויות. כפי שהתחייבנו, אנחנו מביאים תכנית שתסייע לעסק קטן בתחילת דרכו. אני בטוח שהתכנית הזאת, במקביל לטיפול הרחב שלנו במגזר העסקי תסייע רבות לבעלי העסקים ותביא לצמיחה של המשק כולו."

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר: ״אנחנו במלחמה נגד עודף הרגולציה והעסקים הקטנים סובלים מעול הרגולציה מדי יום ביומו. זהו צעד משמעותי במדיניות הכוללת שלנו להוריד את עול הרגולציה, ואנחנו נמשיך בקו הזה עד שנגיע לאיזון הראוי למשק ששואף לצמוח ולמצות את הפוטנציאל שלו.״

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "הצלחת העסקים הקטנים היא נדבך מרכזי בצמיחתו של המשק הישראלי. לכן גיבשו כלל הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים תכנית שתקל על בעלי העסקים הקטנים החדשים ותסייע להם להתרכז בבניית העסק. נמשיך לשפר את מדד עשיית העסקים בישראל מרמת רישום הנכס ופתיחת העסק למען המשק הישראלי כולו".

קרא עוד:
[postim]

במסגרת התכנית:

1. הקלה באגרות שנדרש בעל העסק לשלם בשנה הראשונה, זאת במטרה למנוע מצב שבו העסק משלם תשלומי אגרות עוד בטרם התחיל את פעילותו העסקית וכתנאי לה, ולפעול למצב שבו תשלומי האגרות יבואו רק לאחר שלעסק מחזור כספי ותזרים שוטף.

2. יותאמו אמצעי האכיפה המינהלית לעסק החדש, מתוך הנחה שעסק חדש עשוי לטעות בשגגה בימיו הראשונים ויש להחיל עליו את הענישה המכבידה רק לאחר שניתנה התרעה הוגנת לתיקון התקלה וכן כדי למנוע מצב שבו עלות הענישה עתידה להוביל לפגיעה אנושה ולאיום על המשך הפעילות העסקית.

3. בתוך כך, ראש הממשלה בתפקידו כשר הכלכלה יעדכן בממשלה על שורה של הקלות בכל הנוגע להעסקת עובדים לעסק חדש אשר בימיו הראשונים נמצא בתהליך דינמי של הקמה והתארגנות המחייב גמישות בהעסקת העובדים.

4. קיצור תהליכי תכנון ובנייה במטרה להקל על העסק את קבלת האישור כאשר הבנין שבו הוא מבקש להקים את העסק כבר נמצא באזור שמותרת בו פעילות עסקית.

5. רישוי עסקים- בתיאום עם משרד הפנים תיבדק אפשרות להחלה של חובות מינימליים לעסק חדש והחלה הדרגתית של מלוא החובות והקלות נוספות. כמו כן, לצד המפרטים המשפטיים יפורסם גם מדריך מעשי שינגיש לעסק החדש את השפה המשפטית לשפה שהיזם יהיה מסוגל להבין ולציית להוראות החוק.

6. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה תפעיל מערך תמיכה שיסייע לעסקים חדשים בהבנה והטמעה של הדרישות הרגולטוריות בתהליך בניית העסק.

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture