גזירת פרעה של ימינו • הצטרפו למאבק

באופן חד פעמי יצאה אפרת בקמפיין בזכות מספר תורמים שהציעו את עזרתם שעל כל תרומה שתצליח אפרת לגייס במשך 48 שעות הם ישלשו את התרומה למען פעילותה של אפרת.

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

"אני לא יכולה לדמיין שהילד שלי יבוא לעולם בלי להיות מסוגלת לתת לו מיטה לישון בה" הסבירה האישה בדמעות למתנדבת של אפרת. המתנדבת נחרדה, "לא יעלה על הדעת שמיטת תינוק תסכן את אושרה של האם".

בשבת הקרובה נקרא בבתי הכנסת את פרשת שמות. בה מספרת לנו התורה על מסירות נפשם המדהימה של המיילדות העבריות שפרה ופועה בהצלת ילדי. פרעה מלך מצרים, המונע על ידי שנאה וייאוש, בפיקודו ציווה את המיילדות להרוג את כל ילדי היהודים. המיילדות מצדן, קראו תיגר על גזירת פרעה, ולא רק שהצילו את ילדי ישראל ממוות אלא מוסיף המדרש ומדייק מהמילים "וַתְּחַיֶּיןָ אֶת הַיְלָדִים" את שבחן של המיילדות, ומציין שלא רק שלא המיתו את הילדים, אלא "למה הוצרך הכתוב לומר ותחיין את הילדים? יש קילוס בתוך קילוס, לא דין שלא קימו את דבריו, אלא עוד הוסיפו לעשות עמהם טובות. יש מהם שהיו עניות, והולכות המילדות ומגבות מים ומזון מבתיהם של עשירות, ובאות ונותנות לעניות, והן מחיות את בניהן, הוא שכתוב: ותחיין את הילדים."

בעקבות סיפורם של המיילדות העבריות החליטו גדולי ישראל ובראשם הרה"ג שלום אלישיב זצ"ל ומרן הרה"ג עבדיה יוסף זצ"ל לקבוע לדורות את פרשת "שמות" כשבת התרמה לאגודת "אפרת" ההולכת בדרכן של המיילדות, המצילה את ילדי ישראל ואף ממשיכה ותומכת במשפחתם בהחיותה נפש כל חי.

בכל שנה כ-40,000 תינוקות בישראל עומדים להיוולד אל תוך קשיים כלכליים. אגודת אפרת, מעניקה לנשים את התמיכה הנדרשת כדי לאפשר להם ללדת את ילדם ולגדלו בתוך קיום בסיסי של צרכיו המיוחדים.

אפרת נוסדה על ידי מר הרשל פייגנבאום, ניצול שואה שהבין שלאחר שעם ישראל איבד בשואה כמיליון וחצי ילדים עלינו לקום ולעשות מעשה, לעודד את הילודה בעם היהודי שכן הם דור העתיד שלנו. כיום משמש ד"ר אלי שוסהיים, רופא כירורג בכיר, כיו"ר אפרת. ד"ר שוסהיים ראה כיצד מידי שנה נמנעת ילודה בהיקף של רבבות תינוקות בישראל כשרובם המכריע על רקע כלכלי והחל לפעול לעידוד הילודה על ידי תמיכה כלכלית וליווי. בזכות התמיכה והליווי ב-37 שנות פעילות אפרת נולדו מעל 64,000 תינוקות כשהם מלווים בעזרת הארגון.

התמיכה הכלכלית, כוללת תמיכה ללידה של מיטה, עגלה, אמבטיה לתינוק, סט של בגדים וציוד בסיסי ואחר כך תיכה חודשית עד שנתיים הכוללת חיתולים ומזון לתינוק וסל מזון למשפחה. בתמיכה זו של אפרת מסתייעים מידי שנה הורים לכ-4,000 תינוקות.

בנוסף, מתנדבות אפרת מסייעות לנשים על בסיס יומי באוזן קשבת ותמיכה רגשית ונפשית. הן מסייעות לנשים לממש את זכויותיהן מול הרשויות ולמצוא דרכים לשפר את מצבן הכלכלי.

כעת באופן חד פעמי יצאה אפרת בקמפיין בזכות מספר תורמים שהציעו את עזרתם שעל כל תרומה שתצליח אפרת לגייס במשך 48 שעות (יז-יח שבט) הם ישלשו את התרומה למען פעילותה של אפרת. כל תרומה להצלת תינוק למעשה תעזור לאפרת להציל שלושה תינוקות!

אנא היו שותפים עמנו בהצלת ילדי ישראל בדרכן של המיילדות העבריות.

לחצו כאן לדף הפרוייקט

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture