עיריית ירושלים אישרה פינוי-בינוי בשכונה של ברקת

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית, אישרה תכנית התחדשות עירונית "פינוי-בינוי" ברחוב הארזים שבשכונת בית הכרם בירושלים, עם למעלה מ-400 יחידות דיור • תוספת של 4,000 יח"ד נוספות נמצאות בהליכים מתקדמים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה בישיבתה האחרונה את הפקדת תכנית להתחדשות עירונית "פינוי-בינוי" ברחוב הארזים בשכונת בית הכרם בירושלים. את התכנית, המקודמת על ידי עיריית ירושלים, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות מינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה – יזמו תושבי רחוב הארזים שהתארגנו לקידום תכנית "פינוי-בינוי" במתחם.

התוכנית הממוקמת בין רחובות הארזים בדרום ודרך איש שלום בצפון, כוללת פינוי של 154 יחידות דיור קיימות בארבעת הבניינים הקיימים ובנייה של שישה מבנים חדשים, בני חמש קומות, בקו רחוב הארזים. הבניינים יכללו בחלקם חזית מסחרית, וכן שבעה מבנים בני 10-19 קומות בעומק המגרשים.

מספר יחידות הדיור שיתווספו במסגרת הפרויקט הינו 247, כאשר עם השלמת כלל פרויקט "פינוי-בינוי" זה יעמוד סך כל יחידות הדיור במתחם המדובר על 401 יח"ד. שטח התוכנית משתרע על כ-18 דונם. התכנית כוללת בנוסף הוספה של שני גני ילדים, הרחבה של רחוב הארזים בצדו הצפוני והפיכתו לאורך התכנית לנתיב תנועה דו-סטרי.

תכנית הארזים, שהוכרזה על ידי הממשלה כמתחם להתחדשות עירונית לפני כשנתיים, הוגשה לוועדה המקומית על ידי אגף התכנון בעיריית ירושלים, באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה. המינהלת מנהלת את הפרויקט במסלול רשויות מקומיות של משרד הבינוי והשיכון. בקשת נציגות הדיירים של רחוב הארזים – יזמי התוכנית, הייתה שעיריית ירושלים תקדם את התכנון המפורט עבור הדיירים וכי מכרז לקבלן מבצע ייערך רק לאחר השלמת תהליך התכנון. מתכונת זו הגבירה את הוודאות כי הפרויקט ייצא לפועל בסופו של דבר.

תכנית הארזים מהווה נדבך נוסף בפיתוח המואץ וחסר התקדים של תחום ההתחדשות העירונית בירושלים: כ-4,000 יחידות דיור נוספות נמצאות כיום בהליכים מתקדמים, 14 פרויקטים מוכרזים כמתחמים להתחדשות עירונית ברמה סטטוטורית מתקדמת ומציעים תוספת של 2,900 יחידות דיור, ובנוסף – עוד עשרות פרויקטים נמצאים בשלבי תכנון מוקדמים ובשלבי הגשה לרשויות, מהם חמש תכניות שכבר אושרו עם תוספת של קרוב ל-1,100 יחידות דיור.

יש לציין כי בשנת 2015 חלה קפיצה משמעותית בהוצאת היתרי בנייה לתמ"א 38 בירושלים – בשנה החולפת התווספו לעיר מעל 100 יחידות דיור בתמ"א 38, לעומת 10 יחידות דיור בלבד בשנת 2014.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, הדגיש כי "המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח – זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. משרד השיכון משתף איתנו פעולה בעניין הזה, ואני מזמין תושבים נוספים לפנות אלינו. בירושלים קיים הפוטנציאל להקים באופן מיידי למעלה מ-30,000 יחידות דיור, באמצעות התחדשות עירונית. בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים ולא לפגוע בשטחים ירוקים בעיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture