ועדת הכספים אישרה: מס המעסיקים בחקלאות יבוטל

אחרי למעלה מעשור ועדת הכספים ביטלה את מס המעסיקים על העסקת עובדים זרים בחקלאות • יו"ר ועדת הכספים גפני: "זהו מס לא צודק, שפגע בחקלאים ולא השיג את מטרתו – לעודד ישראלים לעבוד בחקלאות"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

אחרי למעלה מעשור, ביטלה הבוקר (ד') ועדת הכספים את מס המעסיקים בחקלאות. מדובר בבשורה של ממש עבור חקלאי ישראל, שלא יידרשו עוד לשלם מס בשיעור 10% על העסקת עובדים זרים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני יזם מהלך מהיר לביטול המס ובכך פטר את החקלאים מהצורך לשלם מקדמות בגין מס המעסיקים ל- 2016, שהיו אמורים לשלם כבר עתה, ע"י כך שהכניס את ביטולו כהסתייגות לחוק אחר שהונח על שולחן ועדת הכספים ושעוסק בהחרגת אנשי עסקים אמריקאים שישקיעו בישראל או שיעברו לעבוד בה, מהחובה לשלם מס על העסקת עובדים. אחרת, היה על החקלאים לשלם את המקדמות ולהמתין עד להשלמת העבודה על הצעת חוק לביטול המס, רק בעוד כמה חודשים. ביטול המס הינו מיידי והוא חל מה- 1 בינואר 2016 עד ה- 31 בדצמבר 2020.

קרא עוד:
[postim]

בניגוד לכוונת האוצר, שבעקבות לחצים מצד ועדת הכספים הפיץ בימים האחרונים תזכיר חוק לביטול מס המעסיקים בחקלאות, כהוראת שעה לשלוש שנים בלבד, הביא גפני להצבעה היום בוועדה, נוסח המאריך את הוראת השעה לחמש שנים. זאת לאחר מו"מ שקיים עם האוצר ושבו דרש יחד עם חברי כנסת נוספים בוועדה, להפוך את ביטול המס להוראת קבע. האוצר התנגד וכתוצאה מכך ההצבעה על החוק בעניינם של האמריקאים יחד עם ההסתייגות נדחתה מיום שני לפני יומיים להיום, על-מנת להגיע להסכמות על הארכת תוקף הביטול.

גפני וחברי הכנסת איתן ברושי, יצחק וקנין וחיים ילין, דרשו לבטל את המס לצמיתות ומשבקשתם נדחתה, דרשו לקבוע הוראת שעה לעשר שנים. האוצר התנגד גם לכך ולאחר שבדיון היום נתגלע ויכוח נוקב בינו לבין נציגי האוצר שהסכימו להארכה ל- 4 שנים, הודיע גפני שהוא מעלה להצבעה נוסח המדבר על 5 שנים וכך אכן עשה. ניסיונותיו של עוזר שר האוצר למנוע את הדבר לא צלחו והוועדה אישרה 5 שנים כאמור.

גפני הביע סיפוק רב מביטול מס המעסיקים בחקלאות ואמר, כי "מדובר היה במס לא צודק, שפגע מאוד בחקלאי ישראל, שגם ככה מתקשים לשרוד ואף לא השיג את מטרתו המוצהרת – לעודד ישראלים לעבור לעבוד בחקלאות.

יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ איתן ברושי, שהוביל את המאבק נגד מס המעסיקים בחקלאות, הודה לגפני על פועלו בעניין ואמר: "המס הלא צודק הזה גרם לנטל אדיר על החקלאים, של 160 מיליון ₪ בשנה. פקידי האוצר משחקים עם החקלאים והיום שמנו לזה סוף. עלינו להבטיח שחקלאי ישראל יוכלו לפעול בסביבה יציבה שתאפשר להם להמשיך לעבוד ולתת תפוקה וביטול המס הוא הצעד הראשון בכיוון הנכון".

שר החקלאות, אורי אריאל שהשתתף בדיון בירך אף הוא על ביטול המס ואמר: "קשה להיות חקלאי במדינת ישראל וביטול המס היום הוא בשורה של ממש עבורם ומצטרף לשורה של מהלכים שאני מקדם לטובת החקלאים, בין השאר בניסיונות להוזיל את עלויות המים, טיפול בפערי התיווך ועוד".

נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים, דובי אמיתי: "תודה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, על שבוע של מו"מ משותף ואינטנסיבי לביטול מס המעסיקים לאלתר. סיכמנו בסוף על חמש שנים, אבל כמובן שלא נסתפק בזה ולא ניתן לרעה החולה הזאת לעבור בשנית ולעשוק את החקלאים על לא עוול בכפם".

מי שלא השתתפו בשמחה היו נציגי האוצר, שחרף המו"מ של הימים האחרונים, היו דבקים בעמדתם שהוראת השעה תהיה לשלוש שנים כאמור ובדיון עצמו נאלצו להסכים לארבע שנים, אך גם את זה לא השיגו. נציג אגף התקציבים, אורי שיינין אמר: "תזכיר החוק שהכנו היה על בסיס 3 שנים, מתוך הנחה ששר האוצר בא לקראת החקלאים עוד לפני פתיחת הדיון בוועדת הכספים. היטל מעסיקים יש לו רציונל בעולם העבודה ולביטול יש רציונל בעולמם של החקלאים. התקבלה החלטה של שר האוצר לעשות לצעד כלפי החקלאים. לכן אני מציע לקדם עכשיו 3 שנים או נמתח את יכולתנו עד הקצה למשוך ל- 4 שנים. חמש שנים לא נוכל". יו"ר הוועדה גפני לא שעה כמובן לדבריו והעלה להצבעה 5 שנים, מה שאושר בסופו של דבר, פה-אחד, ע"י כל חברי הוועדה.

(אילוסטרציה: יוסי זמיר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture