בעקבות תביעת הענק של ההסתדרות: נטסורס הכירה בהתארגנות העובדות החרדיות

בתום דיון בביה"ד האזורי לעבודה בי-ם, נטסורס המספקת שירות לקוחות לגולן טלקום, הכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג ואף הקפיאה את איום סגירת החברה • העובדות יקבלו חזרה שכר שנוכה מהן עקב השתתפותן בפעילות ארגונית • במהלך המו"מ בין הצדדים לא יבוצעו פיטורים בחברה • הדיון התקיים לאחר שההסתדרות תבעה את נטסורס בכ-100 מיליון שקל על פגיעה בהתארגנות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בדיון שנערך לפני זמן קצר בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נקבע כי חברת נטסורס תכיר בהסתדרות כארגון היציג של 450 עובדותיה וכן תשעה את כל הצעדים המשמעתיים והכספיים שנקטה נגדן. כמו כן, היא תקפיא את איום הסגירה של החברה ותמשוך את מכתבי הפיטורים שחילקה לעובדות.

נטסורס היא חברה המפעילה את מוקדי שירות הלקוחות של גולן טלקום, ורוב העובדות שלה, במוקדים המצויים בבית שמש ובירושלים, הן נשות אברכים חרדיות. מנהלת החברה היא מזל שרים ובעליה הוא הלל יעקובסון.

נשיא בית הדין השופט אייל אברהמי, קיים את הדיון לאחר שההסתדרות הגישה תביעת ענק בסך 100 מיליון שקל נגד נטסורס, שרים ויעקובסון בגין פגיעה בהתארגנות, וכן הגישה צו למניעת ניכויי שכר מהעובדות הקשורים לפעילותן בהתארגנות. אברהמי קבע כי הצדדים יישבו למשא ומתן אינטנסיבי בן 10 ימים בחסות בית הדין, על מנת להגיע להסכמות ביניהם בנושאים שבמחלוקת. "דרך המלך הינה לנהל משא ומתן קיבוצי בין הצדדים ליחסים קיבוציים", כתב השופט אברהמי בהחלטתו.

קרא עוד:
[postim]

בדיון הוסכם כי החברה תכיר בהסתדרות כארגון היציג, ובתקופת המשא ומתן תסיר את איום הסגירה ולא תבצע הליכי פיטורים. כמו כן החברה תשיב לעובדות את כל הכספים שנגבו מהן כקנסות על רקע פעילותן בהליך ההתארגנות. כחלק מההסכמות ולצורך יצירת אווירה בריאה במהלך המשא ומתן הקיבוצי, נעתרה ההסתדרות לבקשת נשיא בית הדין להסיר לעת עתה את התביעה האישית נגד מנכ"לית החברה ובעליה.

בתום הדיון נקבעו בין הצדדים פגישות משא ומתן אינטנסיביות כבר לשבוע הבא. עוד נקבע כי אם לא תחול התקדמות בשיח בין ההסתדרות, העובדות והנהלת החברה – הצדדים ישובו לעדכון אצל בית הדין בתוך 10 ימים.

התביעה שהוגשה נגד נטסורס הינה הגדולה ביותר שהגישה ההסתדרות בגין פגיעה בהתארגנות. ההסתדרות דרשה להשית קנס של למעלה מ-100 מיליון שקל בגין הפרות שונות שביצעה נטסורס כלפי עובדות החברה, על מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך ההתארגנות.

התביעה גוללה את מסכת הלחצים הקשה שהפעילה נטסורס נגד עובדותיה, אשר רובן כאמור נשים חרדיות ונשות אברכים המשתכרות משכר מינימום. העובדות פנו להסתדרות וביקשו להתאגד על רקע הפגיעה השיטתית בזכויותיהן ולאור רצונן להסדיר את תנאי העסקתן בהסכם קיבוצי. אלא שמפרוץ השלב הגלוי של ההתארגנות, החברה הפעילה מסע לחצים אינטנסיבי על מנת לפגוע בהתאגדות, לרבות איומים מפורשים של סגירת החברה בתגובה למהלך ורישום עבירות משמעת לעובדות שהשתתפו באסיפת הסברה שערכו נציגות העובדות וההסתדרות.

את ההסתדרות ייצגו בהליך ראש הלשכה המשפטית לאג"ם עו"ד איריס ורדי ישראלי, עו"ד ענת גוטמן מרום מהלשכה המשפטית ועו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר ושות'. אדל אלבז, יו"ר ועד הפעולה בחברת נטסורס בירכה על התוצאה ומסרה: "אני רוצה להאמין כי הרוח הטובה ששררה היום בבית הדין תמשיך גם במשא ומתן לטובת העובדות, העובדים והחברה כאחד. מתחילת הדרך כל מה שרצינו היה לשבת למו"מ להסכם קיבוצי על מנת להסדיר את תנאי ההעסקה שלנו וכדי שנוכל להמשיך ולפרנס את ביתנו בכבוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture