חצי אחוז מהעובד, חצי אחוז מהמעסיק: פנסיית החובה תגדל

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש הודיעו היום בוועדת הכספים של הכנסת על הסכמות שיעלו את שיעור ההפרשות לפנסיה באחוז ויגדילו באופן משמעותי את החסכון שנצבר לעובדים לעת הפרישה • יו"ר ועדת הכספים גפני: "צעד דרמטי לטובת העובדים והבטחת עתידם בגיל פרישה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בתום מו"מ דרמטי שכמעט התפוצץ ברגעים האחרונים, חתמו אחר הצהריים יו"ר ההסתדרות ונשיא הארגונים העסקיים על הסכם, לפיו שיעור ההפרשות לפנסיית החובה במשק יגדל באחוז אחד.

השלבים האחרונים של המו"מ והחתימה על ההסכם נעשו בתיווכו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שהאיץ בצדדים להגיע להבנות הדדיות שיאפשרו את החתימה על ההסכם שמהווה בשורה של ממש עבור החוסכים לפנסיה, שבעקבות הגדלת ההפרשות שסך הצבירה שלו עד גיל הפרישה תגדל בשיעור של בין 5% ל- 6%.

על פי ההסכם הפרשות המעסיק יוגדלו מ- 6% ל- 6.5% והפרשות העובד יגדלו מ- 5.5% ל- 6%. סך כל שיעור ההפרשות יעלה מ- 17.5% ל- 18.5%. הפעימה הראשונה תהיה ב- 1.7.16 אז שיעור ההפרשות יועלה ב- 0.5% ולאחר מכן הפעימה השנייה ב- 1.1.17 עם עלייה של 0.5% נוסף.

קרא עוד:
[postim]

לאחר שסיפק את האכסניה לשלבי המו"מ הסופיים ולאחר שהסכים להמתין שוב ושוב עד לחתימה הסופית במהלך היום, בעקבות חילוקי דעות של הרגעים האחרונים בין הצדדים ובין ההסתדרות, המעסיקים למנהלת אגף שוק ההון באוצר, דורית סלינגר, הביע גפני סיפוק רב מהחתימה על ההסכם. גפני: "מדובר בבשורה של ממש עבור העובדים שהחיסכון הפנסיוני שלהם יגדל משמעותית. זהו הסכם היסטורי וועדת הכספים תעשה כל שנדרש על-מנת להבטיח את מימושו המיידי. הוועדה תמשיך ותקדם צעדים להבטחת העתיד הפנסיוני של אזרחי ישראל, שזהו אחד העניינים הכלכליים החשובים ביותר הן עבור האזרחים והן עבור איתנות המשק". גפני קרא ליו"ר ההסתדרות, לנשיא הארגונים העסקיים ולמנהלת אגף שוק ההון באוצר, "להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה על-מנת להגיע לפתרונות הטובים ביותר עבור אזרחי ישראל".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "היום עשינו צעד חשוב כדי לשפר את הביטחון הכלכלי ולהבטיח קיום בכבוד לכל אזרחי ישראל, גם לאחר גיל הפרישה. המהלך הוא למעשה תיקון היסטורי להסכם פנסיית החובה והוא יסייע להגדיל את החסכון בקרנות הפנסיה באלפי שקלים לכל עובד. אני מודה לשרגא ברוש על שיתוף הפעולה בגיבוש ההסכם, ותודה גם ליו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ולח"כ מיקי זוהר על תרומתם למהלך".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הוסיף: "אני שמח שהגדלנו את החסכון הפנסיוני של העובדים בישראל ובכך גם מנענו תוספת עלויות כבדה כתוצאה מחקיקה בלתי אחראית של הממשלה. יש גבול ליכולת המגזר העסקי להכיל התייקרויות בעלות ההעסקה והגענו לגבול הזה. המשך המגמה המסוכנת של מתן הטבות לא אחראית בחקיקה יביא לירידה ביכולת המגזר העסקי לייצר מקומות תעסוקה חדשים, לפגיעה בצמיחה ולגידול חד באבטלה בשנים הקרובות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture