בית המשפט: האוטובוס לא הגיע בזמן; החברה תשלם

בשתי תביעות שונות החליט בית המשפט לקנוס את חברת סופרבוס על כך שהאוטובוסים לא הגיעו בזמן - כנראה שבכל זאת כדאי להתלונן

שתי תביעות שונות שנידונו בבית המשפט השלום לתעבורה בירושלים, אצל השופטת מרים קסלסי, כנגד חברת 'סופרבוס', הסתיימו בהרשעת החברה ובקנס קספי.

בתביעה אחת, נתבעה חברת 'סופרבוס' על ידי משרד התחבורה. לטענת משרד התחבורה, קו 420 של החברה שיוצא מירושלים לבית שמש, היה אמור לצאת בשעה 16:40, אך בפול יצא בשעה 16:55 – איחור של רבע שעה בסך הכל.

קרא עוד:

[postim]

"על החברה לעשות כל שבאפשרותה לעמוד בתנאי ההסכם"

לטענת משרד התחבורה, האוטובוס לא יצא בזמן מכיוון שהתגלה בו כשל טכני, אך לטענת המשרד, הכשל נמצא כחצי שעה לפני מועד יציאת האוטובוס. החברה החליטה לשלוח רכב חילוץ ולא רכב חלופי, ומשהתברר כי רכב החילוץ לא יגיע בזמן, רק אז שלחה החברה רכב חלופי, ומשום כך האוטובוס יצא באיחור.

לטענת המשרד, ציבור הנוסעים זכאי לדעת ולסמוך על כך שהאוטובוסים יוצאים בזמן, ועל החברה היה לשלוח רכב חלופי ולא רכב חילוץ, מכיוון שמדובר בתקלה שקרתה בזמן שהרכב היה בתחנה המרכזית ולא באמצע הדרך, ומשום כך הפרה את הרישיון המוענק לה על ידי משרד התחבורה להפעלת קו האוטובוס.

השופטת מרים קסלסי, קבעה בהחלטתה כי על החברה אכן היה לשלוח רכב חלופי, והיה עליה לעשות כל מאמץ כדי לעמוד בחובה שהמחוקק הטיל עליה. השופטת קנסה את החברה בסכום של 14,000 שקל.

החלטת בית המשפט

GetImage

GetImage (1)

החברה: חפץ חשוד

בתביעה אחרת שנתבעה החברה, הפעם היה מדובר בקו 10. לטענת התובע, הקו המדובר היה אמור לצאת בשעה 13:30 אך האוטובוס כלל לא יצא מתחנת המוצא, ועל כן נאלץ נוסע שחיכה באחת מהתחנות, לחכות לאוטובוס שיצא רק בשעה 14:00. האוטובוס הגיע אל התחנה בשעה 14:10, מה שאומר שהנוסע חיכה למעלה מחצי שעה לחינם.

החברה טענה להגנתה כי, האוטובוס המדובר לא יצא מכיוון שהיה חפץ חשוד. השופטת אמרה בהחלטה כי מנהל החברה העיד על כך רק שנה וחצי לאחר מכן וטען שהיה חפץ חשוד רק מזכרונו של הסדרן ולא מרישום שהחברה ביצעה, מה עוד שאין לכך אישור מהמשטרה.

בית המשפט: "תירוץ מופרך"

השופטת קבעה בהחלטתה כי הדבר "נשמע כתירוץ מופרך ותו לא". אי לכך החליטה השופטת כי מכיוון שאין ראיה ממשית כי אכן היה חפץ חשוד ולכן האוטובוס לא יצא, היא מצאה את הנאשמת אשמה. השופטת קנסה את החברה בסכום של 6,000 שקל, וכן 600 שקל לתובע.

המסקנה שלנו: אולי באמת כדאי לחברות ההסעים השונות לעמוד בלוחות הזמנים. כמו כן הדבר נותן רוח גבית לציבור הנוסעים להתלונן – יש מי שמקשיב…

החלטת בית המשפט

GetImage (2)

GetImage (3)

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *