בשיתוף פעולה בין גפני, יחימוביץ וכחלון: מהלך היסטורי להגבלת שכר הבכירים במשק

"המהלך הזה הוא של כל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה וזו אמירה חברתית חשובה, שכולם רואים חשיבות בצמצום פערים בחברה. היום קבענו עיקרון שפערים בלתי הגיוניים בשכר בין העובדים במשק היא מציאות בלתי נסבלת שיש לשים לה סוף!", אמר ח"כ גפני בדיון בוועדת הכספים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בצעד חסר תקדים, אישרה הערב ועדת הכספים פה-אחד לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים בתאגידים פיננסיים; בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות הפנסיה.

על פי הצעת החוק, השכר הגבוה ביותר שיוכל בכיר בחברה פיננסית להרוויח כשהוצאות השכר שהחברה משלמת עבורו מוכרות לצרכי מס, תעמוד על לא יותר מפי 44 משכרו הריאלי של העובד בעל השכר הנמוך ביותר בחברה, או פי 35 מעלות השכר של אותו עובד. זאת לרבות עובדי קבלן המועסקים ישירות ע"י התאגיד, או המועסקים ע"י נותן שירות המועסק ע"י התאגיד. כלומר תקרת השכר שתזכה את החברה בניכוי הוצאות שכר לצורך תשלומי המס תעמוד על 2.5 מיליון ₪ בשנה.

גפני אמר בדיון: "היום אנחנו הולכים למהלך היסטורי שבו מתחילים בתהליך של הגבלת שכר הבכירים ולצמצום פערים בחברה. אני מקווה שהחוק יתקבל בהבנה בחברות ומברך את שר האוצר שנתן רוח גבית לוועדה בעניין. היום התחלנו במהלך זהיר שבו אנחנו מגבילים את שכר הבכירים ויש כאן אמירה ציבורית היסטורית; שברנו את המחסום לצמצום הפערים בשכר. בהמשך נבחן את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות בחברות ריאליות, אבל כרגע אנחנו מתחילים במקום שנכון להתחיל בו – חברות המנהלות את כספיי הציבור".

גפני הבהיר, ש"מכיוון שחישוב המס הוא שנתי, אזי החישוב במקרים של בכירים שכבר מועסקים בחברות והחוק יחול עליהם רק חצי שנה מיום פרסומו, ייעשה באופן יחסי בהתאם למספר החודשים שהם יעבדו תחת קיומו של החוק החדש".

קרא עוד:

[postim]

במסגרת העבודה על החוק, הצליחה ועדת הכספים לקדם בו כמה שינויים שיהפכו את הגבלת השכר להגבלה של ממש וגם יצמצמו באופן ממשי את פערי השכר. כך למשל, ביוזמת חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), המגבלה תחול ביחס לעובד בעל השכר הנמוך ביותר, גם אם הוא עובד קבלן המועסק ע"י החברות וגם אם הוא עובד קבלן המועסק ע"י ספק שירותים לאותה חברה. בכך ביקשה יחימוביץ' לכלול בחוק עובדי ניקיון, מאבטחים, מוקדנים וכד'.

עיקרון נוסף שהוועדה הובילה בחוק הינו העיקרון של 'התקרה המתקפלת', לפיו המגבלה של שכר של עד 2.5 מיליון ₪ תהיה מגבלה ממשית, כך שבכיר שישתכר יותר מכך, החברה תשלם בגינו מס מלא החל מהשקל הראשון שהוא מרוויח.

יו"ר ועדת הכספים גפני סיכם: "המהלך הזה הוא של כל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה וזו אמירה חברתית חשובה, שכולם רואים חשיבות בצמצום פערים בחברה. היום קבענו עיקרון שפערים בלתי הגיוניים בשכר בין העובדים במשק היא מציאות בלתי נסבלת שיש לשים לה סוף!".

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture