הרפורמה בטסטים יוצאת לדרך: טסט ראשון בתוך 3 ימים; מבחן חוזר בתוך שבועיים

במסגרת הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים, יוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה • משרד התחבורה מפתח בימים אלה מערכת טכנולוגית מיוחדת, שתשמש את הזכיינים ותשרת את הנבחנים, את בתי הספר לנהיגה, מורים ועובדי משרד התחבורה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מהפכת מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) יוצאת לדרך. משרד התחבורה פרסם היום מכרז להפעלת מערך מבחני הנהיגה המעשיים, הכוללת בין השאר קיצור משמעותי בזמני המתנה לטסטים, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומערך פיקוח ובקרה מקצועי על המבחנים.

הזוכים במכרז יחויבו לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה ולהקצות לכל תלמיד טסט ראשון בתוך 3 ימים ומבחן חוזר בתוך 7-14 ימים לכל היותר. זאת לעומת המתנה של מספר חודשים כיום. המבחנים יבוצעו באמצעות שני זכיינים פרטיים שיבחרו במכרז. הארץ חולקה לשני אזורים גיאוגרפיים, כל זכיין יופקד על הקמה ותפעול של מערך המבחנים המעשיים באזור מסוים.

במסגרת הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים, יוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה. המפקחים שיבצעו בקרה על פעילות הבוחנים, יסייעו בהגברת השקיפות בעת המבחן, ינטרלו פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ויביאו להעלאה מתמדת ברמת מבחני הנהיגה.

משרד התחבורה מפתח בימים אלה מערכת טכנולוגית מיוחדת, שתשמש את הזכיינים ותשרת את הנבחנים, את בתי הספר לנהיגה, מורים ועובדי משרד התחבורה. המערכת, המהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, תאפשר בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה.

קרא עוד:

[postim]

המערכת החדשה תאפשר לשמור על טוהר הבחינות ועל רמת שירות גבוהה לנבחנים. באמצעותה יבוצע רישום ראשוני של נבחנים, וכן מעקב אחר תשלום אגרה, העברת בקשה לקביעת מבחנים, קבלת מועד למבחן מעשי ותוצאות המבחן המעשי.

הזכיין יידרש להפעיל מערכת אוטומטית להקצאת מבחני הנהיגה, שתקבע את מועד המבחן. זימון המבחנים יעשה באמצעות אתר האינטרנט של הזכיין, לאחר ביצוע המבחן הפנימי בבית הספר ללימוד נהיגה. שיבוץ הבוחנים למבחני הנהיגה יעשה גם כן בצורה אוטומטית. תוצאות השיבוצים ימסרו לבוחנים לפני היציאה למבחן  בלבד.

תהליך הבחינה המעשית ישודרג ויתבסס על קריטריונים ברורים, מדידים ומחייבים, תוך צמצום שיקול דעת של הבוחן בקביעת תוצאות הבחינה המעשית. כמו כן, יעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים הכוללים בין השאר שימוש במצלמות, מערכת ניווט GPS, מערכת מחשוב ומילוי טופס המבחן באופן ממוחשב.

ברכב יותקנו מצלמות לתיעוד מסלול נסיעת המבחן ותיעוד הנבחן במהלך הטסט. הצילום יכלול גם הקלטה קולית בתוך הרכב. כמו כן, תותקן ברכב מערכת GPS לצורך ניטור, מעקב ותיעוד מסלולי הנסיעה של הרכב. תיעוד המבחן יועבר למחשב אישי או לטאבלט של הבוחן. אמצעים אלה יסייעו בהגברת הפיקוח והאכיפה וכן בהבטחת אחידות והוגנות במבחנים בין כל התלמידים.

בסיום כל מבחן יידרש כל בוחן למלא טופס ממוחשב. המערכת תחשב את ציון המבחן, באופן אוטומטי, ותודיע למורה הנהיגה ולנבחן על תוצאותיו, עבר או נכשל. נבחנים שנכשלו יוכלו לצפות בתיעוד המבחן על מנת להחליט האם להגיש ערר.

השימוש באמצעים טכנולוגיים, יאפשר בקרה ומעקב על מהלך ותוצאותיו, וישמש גם לבחינת ערעורים על החלטות הבוחן. הערעור יבחן על ידי גורם בכיר של הזכיין אל מול הצילום ועל ידי מפקחים של משרד התחבורה.

במסגרת הרפורמה, נקבעו מנגנונים מדידים ואובייקטיביים למניעת הטיית אחוזי ההצלחה של התלמידים, לדוגמא איסור קביעת מנגנוני תמרוץ לבוחנים על פי אחוזי מעבר או כישלון. הזכיין יגיש דוח סטטיסטי מדי רבעון, או כפי שיקבע, על אחוזי ההצלחה והכישלון של כל בוחן, לצורך הפקת לקחים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאאלה שזה יקרה כבר

מתי זה יקרה. אני מחכה כבר שנה לטסט

יש צפייייי???

אם זה קורה באמת אני קוקוס

זה יעבור רק בקיץ 2018 הפסקתי ללמוד נהיגה כי לא משתלם להמשיך שיעורים עד אז

אני מחכה 4 חודשים לטסט סיוט שוכחת כבר איך לנהוג ובנוסף נגמר לי הכסף

אני מחכה קרוב לארבע חודשים לטסט חוזר

נכון להיום הטסטרים חתיכת גאוותנים שלא מענין אותם מאף אחד.אני מחכה כבר כמה חודשים וקבעו לי טסט כבר פעמיים וביטלו אותו ביום הטסט!

מקווה שיהיה בקרוב …..
נמאס לי לחכות 4 חודשים
ב #חדרה.

היאוש גובר מטסט לטסט, למה בן אדם צריך שיסחטו אותו נפשית וכספית למען כבודם של אותם הטסטרים החשים כמו ראש ממשלה,לא פחות……

מתי המבחנים מתחלים

יאללה מתי זה מתחיל???? אני כבר שנה לומדת בזבזתי איזה 10000 שקל … מתי יהיה טסטים

שימו לב שלא רק הטסטרים מסבנים אותנו, אלו גם המורים. יש דרך לבדוק אם המורה באמת הזמין טסט לתלמיד? כי כבר חודשיים המורה אומר לי שיהיה לי טסט תוך כמה ימים תוך כדי שהוא ממשיך לעשות עלי כסף משיעורים

מה אתם משקרים מי מתי כהה אני כבר מחכה חודשים מה שאתם עושים ומה שאתם מדברים שמיים ארץ למה אתם מבלבלים אותנו חכי גרועה בחברה ישראלית שיש משרדה תחבורה דיי נימאס לנו תעשו משהו מחכים הרבה מבזבזים הרבה כסף דיי מספיק כבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture