החקלאים מרגיעים: "לא צפוי מחסור בביצים לקראת הפסח"

"משווקים לא מייבאים ביצים לא בגלל הסלמונלה אלא בגלל שהם חושבים שאין צורך בכך", אמר מנכ"ל מועצת הלול לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את תקנות תכנון משק החלב, העוסקות במדיניות הפיתוח בענף הבקר לשנת 2016 ותיקנה תקנות מכסות הביצים שנועדו לאפשר ליישובי הגדר בצפון לקבל תוספת למכסתם.

במהלך הדיון התייחס היו"ר כבל להיערכות ענף המזון לקראת הפסח הקרב, הוא שב והזכיר את המחסור החמור שהורגש במדפים בראש השנה האחרון ובחגים שאחריו ואמר כי הוועדה פעלה רבות מאז על מנת שמראות של מדפים ריקים לא יחזרו על עצמם. "לא נאפשר שהחגים שוב יפרצו ללא התראה מוקדמת", אמר. הוא אף הזכיר כי החקלאים עומדים בסיכומים איתם והביאו לירידה של 15% במחיר העוף, וצריך לוודא שההוזלה תגיע גם למדף במחיר לצרכן. היו"ר כבל אף הזכיר כי מועצת הלול מעבירה לוועדה דיווח חודשי על המחירים והוועדה נמצאת בפיקוח צמוד ועקבי אחר הנושא.

מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, אמר כי "לא צפוי שום מחסור בביצים. משווקים לא מייבאים ביצים לא בגלל הסלמונלה אלא בגלל שהם חושבים שאין צורך בכך". באשר לעופות אמר לויט כי "יש כמות שיא של פטמים ולא יהיה מחסור בפסח. המחיר למגדל ירד אבל לצערי הצרכן לא נהנה מכך". היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי החקלאים עמדו במחויבויות שלהם וצריך לבחון מי החוליה הבעייתית בשרשרת. הוא סיכם את הנושא ואמר כי "ההיערכות לקראת הפסח לא דומה כלל למה שקרה בחגי תשרי, אז מצאנו את עצמנו בנקודת שבר". נציג המגדלים יוסי אדוני העלה בעיה נוספת באשר לביצים המיובאות ואמר כי המגדלים בארץ מאכילים את התרנגולות במזון כשר לפסח מראש. לדבריו, בארץ מזינים את העופות בין היתר בשמן סויה, בעוד בחו"ל משתמשים בשומן חזיר ועלול להיות חשש שהן לא כשרות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו