היועמ"ש אסר על שר התקשורת נתניהו לעסוק בענייני 'בזק'

בחוות הדעת הובהר כי על מנת למנוע טענות לניגוד ענייניים, ראש הממשלה יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבבעלות שאול אלוביץ' • מקורבי נתניהו: "החלטה תמוהה. מוסר כפול נגד נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ממשרד המשפטים נמסר כי "בהתאם לחוות הדעת, על רקע יחסי החברות שבין ראש הממשלה לאלוביץ', יהיה על ראש הממשלה להימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטת אלוביץ' וזאת על מנת למנוע טענות לניגוד עניינים ומחמת הנראות הציבורית".

המדובר בשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת החברות הכוללות בין היתר את בזק, יס, פלאפון, בזק בינלאומי וחלל תקשורת ,אתר האינטרנט וואלה וחברת ציוד התקשורת יורוקום ("קבוצת בזק").

במכתבו כתב היועמ"ש כי "במידה ויהיה צורך – יש לבחון באותה אמת מידה שבה יבחנו עניינים הנוגעים לקבוצת HOT, גם החלטות הנוגעות באופן יסודי לאפשרות התחרות מצד IBC, העשויה להיות מתחרה פוטנציאלית". העניין נחתם בקביעה המופנת לנתניהו ובה נכתב "המסקנה המתבקשת היא כי עלייך להימנע מלטפל בתחום התשתית הקווית והטלפוניה הנייחת בכללותו".

מקורבים לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו אמרו כי "זו החלטה תמוהה. יש פה נורמה כפולה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו החלטה שתפתח עכשיו תיבת פנדורה של כל הנורמה החדשה הזו, והיא עשויה לשתק לא מעט מעבודת השרים. זו נורמה חדשה מחמירה שלא היתה עד כה בעולם ניגודי העניינים"

לדבריהם, "אם חברות גרידא היא עילה לניגוד עניינים, התקשורת צריכה לעבור על כל שרי הממשלה ולברר עם מי מראשי המשק הם ישבו לארוחת ערב במפגש חברתי בשנה האחרונה – ולדרוש שיימנעו מלעסוק בענייניהם. זו דוגמה למוסר כפול שבו מחיים נורמה אחת מחמירה לנתניהו ונורמה שונה לאחרים".

על פי דיווח בנושא באתר דה מרקר, ההערכות הן שנתניהו ימנה בקרוב את שר התיירות יריב לוין לשר האחראי על טיפול בתחומי התקשורת שעליהם נאסר עליו לטפל.

מנגד, יו״ר מרצ גלאון מברכת על החלטת היועמ״ש "למנוע את הסדר ההון-שלטון-עיתון שהונהג בין נתניהו לאלוביץ' כבעל השליטה באתר וואלה", לדבריה. "נתניהו יצטרך להכיר בעובדה שהתקשורת בישראל חופשית, ושאת משרד התקשורת צריך לנהל לפי שיקולים מקצועיים ולא לפי אינטרסים פוליטיים צרים".

גלאון הוסיפה: "לא יתכן שנתניהו יעניק הקלות והטבות לאלוביץ׳ בתמורה לסיקור אוהד למשפחת נתניהו. שיטת היד-רוחצת-יד שמאפשרת לנתניהו לקבל סיקור אוהד מוואלה בתמורה לשמירה על המונופול של בזק, היא לא רק מושחתת ופסולה מיסודה, היא גם עולה לכולנו במחירים כלכליים כבדים. בעקבות פנייתי, נתניהו יצטרך להכיר בעובדה שהתקשורת בישראל חופשית, וששיקולים ענייניים הם שצריכים לעמוד לנגד עיני שר התקשורת, ולא אינטרסים פוליטיים צרים".

ח"כ איתן כבל אמר בתגובה: "לפתחה של ועדת הכלכלה בראשותי ישנן סוגיות רבות אשר דורשות את החלטתו ושיתוף הפעולה של שר התקשורת במשרה מלאה. לצערי שר התקשורת הנוכחי מקדם את ענייני המשרד אך ורק מאחוריי הקלעים, מסרב להגיע לדיוני הועדה ואף נמצא בניגוד עניינים חריף אשר דורש ממנו השעייה מחלק נכבד מן הנושאים האמורים. ניגוד עניינים זה מעקר למעשה את שר התקשורת מתפקידו ועל כן אני קורא לו למנות שר תקשורת במשרה מלאה בהקדם אשר ימנע את גלי ההדף מן המצב האמור״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture