ראש העיר ירושלים ניר ברקת שלח היום (ג') מכתב חריף לשר התחבורה ישראל כץ, בבקשה להתערבות מיידית של משרד התחבורה לשינוי התנהלות זכיינית הרכבת הקלה, חברת סיטי פס בבירה.
ברקת כותב במכתבו כי חוסר הפעלת שיקול הדעת במתן קנסות לאנשים תמימים וההתנהלות האגרסיבית של סיטי פס הגורמת לא פעם להשפלת הנוסעים, מביאים לפגיעה בשמה הטוב של העיר, ובאינטרס המשותף של רכבת יעילה, אמינה ונוחה.
קרא עוד:
[postim]
לדברי ברקת, העירייה לא תהיה מוכנה לעבור על כך לסדר היום. 'אני מבקש', כותב ברקת, 'כי משרד התחבורה כגוף ממשלתי הממונה על זכיינית הרכבת יפעל לשינוי מיידי של המצב בכלים העומדים לרשותכם בכדי להגן על ציבור הנוסעים.
יצויין כי בשבועות האחרונים קיבל ראש העיר ברקת מאות תלונות מתושבי העיר על יחס מושפל של פקחי הרכבת, ועל קנסות כבדים שקיבלו על לא עוול בכפם.
בשבועיים האחרונים זימן ראש העיר את ראשי חברת סיטי פס לישיבה דחופה במהלכה הציע כי יופעל נוהל אזהרה ראשונה ע"י מתן קנס ראשון לכל אזרח שטועה בסך 0 ש"ח, שילווה בהסברה, אולם ראשי סיטי פס לא הסכימו להצעה זו.
ברקת צודק! סיטי פס רואה בכל נוסע גנב בפוטנציה!! יחס בזוי ומשפיל הם הגדרה עדינה למה שנעשה על ידם בחוצות העיר.
תושבים רבים היו מעדיפים שהרכבת כלל לא תהיה.
עליתי לרכבת וניסיתי לתקף את הכרטיס. פעמיים הכרטיס לא נכנס למכשיר התיקוף, ובפעם השלישית הוא נכנס ויצא ולכן הייתי בטוחה שהוא תוקף – לא העליתי בדעתי לבדוק אם הוא אכן הוחתם. כמוני רבים נכשלים בתיקוף הכרטיס ולכן אנחנו זכאים להסבר ולא לקנס. אולי במקום להפעיל כל כך הרבה פקחים קונסים מוטב להפעיל גם פקחים מסבירים, שישרתו את בציבור ויסבירו כיצד רוכשים כרטיס וכיצד מתקפים אותו. אמנם שלחתי להנהלת הרכבת בקשה לביטול הקנס ובקשתי נענתה (לאחר המתנה ארוכה למדי), אך ההלם על קבלת הקנס השרירותי וגובהו הנורא (180 ש"ח) לא חלף.