הזדמנות מיוחדת לעבודה מכובדת, סטודנט? תתקדם

בעקבות היוזמה חסרת התקדים של מרכז 'כיוון' בשיתוף 'נציבות שירות המדינה': יצאנו לשטח לחקור את המגזר הציבורי ואת המשרות שיש לו להציע לציבור החרדי בפעם הראשונה- בכנס ראשון ומבטיח לסטודנטים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

להיות עובד מדינה זהו חלומם של רבים. זהו חלום שרבים מאתנו נוטים לדחוק לרשימת החלומות שככל הנראה לא יתגשמו, בהנחה שכדי להגיע למשרת עובד מדינה הדרך ארוכה ומאתגרת. בציבור החרדי קיימים עובדי מדינה במינון נמוך מאוד, אך עדיין סטודנטים רבים המסיימים את חוק לימודיהם מדרגים את העבודה בשירות המדינה כהעדפה גבוהה. מיהו בעצם עובד מדינה? מה גורם לסטודנטים רבים לחלום על משרה כזו? ומדוע בחרו במרכז 'כיוון' להתייחס לעיסוק הייחודי בכנס המתוכנן? והרי התגליות.
ראשית, חשוב להבין מהו עובד מדינה. ניתן להבחין במשק בין שני סוגי עובדים: עובדים פרטיים ועובדים ציבוריים- עובדי מדינה. עובדים פרטיים מועסקים בכל עסק השייך לאדם פרטי, לעומת עובדי המדינה המועסקים על ידי המדינה, ותנאי עבודתם, חובותיהם וזכויותיהם נקבעים בתקנון שירות המדינה. עובדי מדינה עובדים במשרות שונות לרוב במשרדים ממשלתיים, חלקם הנוסף עובד בשלטון המקומי, עיריות מועצות מקומיות וכיו"ב, כאשר הגוף האחראי על העסקתם הינו 'נציבות שירות המדינה'.
עובדי מדינה נהנים מתנאי תעסוקה טובים יותר בהשוואה לתנאי תעסוקה אחרים. לפני מספר שנים נערך סקר שביעות רצון בקרב עובדי המדינה שכלל את העובדים הזוטרים כמו גם את הבכירים. הסקר העלה כי 72% מהנשאלים שבעי רצון ממקום עבודתם, 61% מרוצים מהממונה עליהם, אחוז גבוה מהנשאלים (78%) ציינו כי הם מרוצים מהסביבה החברתית במגזר הציבורי, 71% הביעו שביעות רצון מהעבודה עצמה, ומספר זהה – משעות העבודה ותנאיהן. בנוסף לסקר שביעות הרצון, עובדי המדינה נהנים מתנאים סוציאליים מעבר לממוצע, הכוללים מגוון ביטוחים, קרנות, גמולים, ולעיתים גם רכב או פלאפון.
אך מעל הכל, העבודה בשירות המדינה נחשבת לעבודה יציבה וקבועה, מה שמאפשר לסטודנטים המסיימים את חוק לימודיהם ומשתלבים במגזר הציבורי- להיקלט במשרה קבועה הנושאת סיכויים רבים יותר לאופק תעסוקתי ולקידום. זאת בנוסף לאפשרות האופציונלית של סטודנטים להשתלב בשירות המדינה כבר במהלך הלימודים באמצעות משרת סטודנט, דבר שיאפשר להם בעתיד להתמודד במכרזים פנימיים ויגדיל את סיכוייהם להתברג כעובדים קבועים בשירות המדינה.
גיוס עובדי מדינה הינו תהליך ארוך, הדורש מסטודנט המבקש להצטרף העמקה והשקעה, יחד עם רצינות ומחויבות. הגיוס לתפקידים במשרדי הממשלה השונים נעשה בד"כ על ידי הגשת מועמדות למכרז. את המכרזים מנהלת נציבות שירות המדינה. הבירוקרטיה הכרוכה בהגשת המועמדות דורשת מאמץ, ולעיתים מוצא הסטודנט את עצמו מול עשרות או מאות מתמודדים אחרים על אותו מכרז. רבים מהסטודנטים המתחילים בתהליך הסינון המוקפד וההדרגתי נשמטים במהלך הדרך.
בגלל הפוטנציאל הטמון בתפקידים בשירות המדינה עבור הסטודנטים ועקב האחוז הנמוך מאוד של חרדים שנקלטו במשרות אלו בפועל, יוצא מרכז 'כיוון' ירושלים במיזם חדשני וחסר תקדים: בשיתוף פעולה עם נציבות שירות המדינה יערך כנס ייחודי לסטודנטים חרדים, ביום רביעי, כ"ח תמוז, 3.8, במרכז 'כיוון'. זהו כנס נוסף במסגרת ה כנסים הרבים המיועדים למגוון קהלי יעד שהמרכז יוזם, במטרה לסייע בתחומי התעסוקה השונים לחרדים תושבי ירושלים. בכנס הקרוב אליו מוזמנים סטודנטים חרדים בלבד, יוצעו מבחר משרות במשרדי ממשלה שונים, וסטודנטים המעוניינים להגיש מועמדות יוכלו לבצע את הרשמתם למכרז כבר במקום ובאופן מידי, בסיועה הצמוד של הנציבות ונציגי מרכז 'כיוון'.
ההזדמנות לשילוב חרדים באפיק התעסוקתי במשרדי הממשלה שעד כה היה רחוק מהישג יד, היא בשורה משמעותית אותה נושא הכנס לסטודנטים שעל ידי מרכז 'כיוון'. זהו פוטנציאל אדיר עבור הסטודנטים החרדים ואבן דרך להתפתחות תעסוקתית, ובד בבד גם הזדמנות מצוינת עבור המדינה להכיר את כוח העבודה החרדי מקרוב, ולנצל את מיטב הכישורים הטמונים בו לתרומה רבה לשירות המדינה.
כבר בימים אלו מתחילה ההרשמה לכנס הסטודנטים. להרשמה לכנס לחצו כאן

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture