המשרד להגנת הסביבה: ישראל לא מוכנה לאסונות ים

במשרד להגנת הסביבה הודו: "ישראל לא מוכנה ברמה סבירה לאסונות ים" • הממונה על ענייני הנפט: "במימי ישראל עוד מאגר אחד גדול של גז"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (ג') ישיבה בנושא: התוקף המדעי של סקר אסטרטגי-סביבתי לחיפוש והפקת נפט וגז טבעי בים, שבוצע על ידי משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

הדיון התקיים בהחלטת משרד האנרגיה לפתוח את הים לחיפושי גז ונפט מחדש, כאשר ברקע ביקורת על הסקר הסביבתי שבוצע לקראת קבלת ההחלטה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב: "קיים סקר אסטרטגי שמצוי בהכנה מטעם משרד האנרגיה, מדובר בסקר רחב, אנחנו רוצים להתמקד בחלק המדעי של הסקר – איסוף הידע הקיים, ישנה ביקורת כי הוא לא מספיק ממצה, בטענה שלצוות ההיגוי לא ניתנה האפשרות לדון בביקורת באופן ממצה, אנו כאן כדי להעלות את הדברים".

ח"כ יעל כהן פארן שהדיון התקיים לבקשתה: "הנושא מאוד חשוב וקריטי לדון בו בעת זו. כאשר נעצרה החלוקה ב-2012 הוחלט לבצע את הסקר כדי שכאשר יחליטו לפתוח את הים שוב ידעו איפה יש מקומות רגישים ומה הסיכונים הסביבתיים ועלותם. הסקר עדיין לא הושלם וכבר רצים קדימה. שוב, עולות שאלות לגבי התוקף".

יוסי וירצבורגר, הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה: "ב-2012 כשסגרו את הים לצערנו מועצת הנפט לא דיברה שצריך בכלל סקר אסטרטגי, היא סגרה כדי להבין כמה גז יש לנו ואיך מחלקים אותו. בעזרת חברה חיצונית קיימנו דו"ח פנימי שבדק את המצאי, הוא התקבל ב2015, בעקבות זה שר האנרגיה החליט לפתוח את הים.

"בסקר הסביבתי בדקנו מה קורה בעולם, כדי שנדע על מה אפשר להגן ועל מה צריך לשמור, הוא נותן לנו המלצות איך אנחנו צריכים לחלק את הזכויות הלאה. את הפן המדעי מד"ר משה תום. אחת ההמלצות היא שב-7 קילומטרים הקרובים לחופי מדינת ישראל יהיו סגורים לחיפוש. הסקר הגיאולוגי שבוצע לא יפורסם לציבור. הוא חסוי, חלקים ממנו שאנחנו יכולים לפרסם, שיהיה הליך תחרותי, מי שירצה לגשת למכרז יצטרך לקנות את הנתונים".

ד"ר משה תום מהחברה לחקר ימים ואגמים הציג את הליכי הסקר השונים וציין כי "שיתפו פעולה הרבה מאוד גופים, השתמשנו בשיטות שונות למיפוי, ניסינו למצוא פרמטרים שיתנו לנו איזשהו מדד לרגישות, ניסינו לקבוע פרמטר מספרי לכך, וקבעו רמות רגישות. המקומות היחידים שיש בהם מקומות רגישים מכל משמר מסומנים במפה, ייתכן מאוד שיש עוד מקומות שאיננו יודעים, כרגע התגלו 2 נקודות כאלה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "נקיים עוד דיון בקרוב. בלי שנהייה שיפוטיים, יש תחושה שאין את כל הכלים וכל מה שנעשה בסקר הזה יש מקום להעמיק אותו. יש לחץ שרוצים לפתח לבין דברים שנראים כחסמים. כמה שנשקיע יותר ונתמקצע יותר עכשיו נואיל לעצמנו ולתהליך בהמשך. לכן עד לדיון הבא אנחנו מבקשים ממשרד האנרגיה לבוא עם הצעות ברוח הדברים כדי שנגיע למצב טוב יותר בטרם נצא לדרך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture