חיסכון ארוך טווח לכל ילד: גפני אישר את התכנית של ליצמן

בינתיים, התכנית אושרה כפי דרישת משרד האוצר, אך יו"ר וועדת הכספים עדיין מתעקש ודורש להגדיל את הסכום שהורים יכולים להוסיף מצדם לחיסכון מ- 50 ₪ ל- 100 ₪

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בשורה חברתית חשובה – לאחר דיונים רבים, אישרה היום (ג') ועדת הכספים את תכנית 'חיסכון לכל ילד' מגיל לידה ועד גיל 18. מדובר בחיסכון ארוך טווח לכל ילד, שיתבצע באמצעות תשלום על סך 50 ₪ בחודש, שיעביר המוסד לביטוח לאומי לתכנית החיסכון של כל ילד.

מדובר בתכנית חיסכון אטרקטיבית, שכן היא תאפשר הטבות כגון דחיית תשלומי מס, דמי הניהול ימומנו ע"י המדינה, הורים שיירצו בכך יוכלו להפקיד 50 ₪ נוספים מתוך קצבת הילדים המשולמת להם. הכסף יופקד בקופות גמל או בחשבונות בנק על שם הילדים. הקופות והבנקים ייבחרו בהליך מכרזי שינהל משרד האוצר.

בתחילת הישיבה היום, הביע גפני תרעומת על-כך שהאוצר מיהר לפרסם הבוקר, לפני מועד הדיון בוועדה, צו הקובע תקרה של 50 ₪ תוספת להפקדות של המדינה לחיסכון של כל ילד. גפני: "אני לא מבין למי זה מפריע? למה האוצר מתנגד לתוספת של ההורים מתוך הכספים שלהם? אם כנים דבריו של שר האוצר שהוא מעוניין להבטיח את עתידם הכלכלי של ילדי ישראל ואם נכונות הצהרות האוצר על חשיבות החיסכון ארוך הטווח, אזי לא ברור מדוע הם מתנגדים ליוזמה להגדיל את התוספת מצד ההורים?".

גפני קבל על מועד פרסום הצו ע"י האוצר והדגיש, ש"ניתן היה לפחות להמתין לדיון כאן בוועדה. אני לא מקבל את הצו הזה. יחד עם זאת, אני לא מתכוון לעכב את אישור התקנות אך דורש מהאוצר להיעתר לבקשה ולתקן את הצו".

יו"ר וועדת הכספים הדגיש שנושא תכנית החיסכון ארוך הטווח לכל ילד נולדה כתוצאה מההסכם הקואליציוני עם סיעת יהדות התורה וזאת נוכח התנגדותו הנחרצת של האוצר להגדיל את קצבאות הילדים. את התכנית הגה שר הבריאות יעקב ליצמן.

עפ"י התקנות הכסף יופקד עבור הילדים בקופות גמל להשקעה או בחשבונות בנקים על שמם. הקופות והבנקים המנהלים ייבחרו בתהליך מכרזי שייקדם האוצר. הורים יידרשו לבחור במשך חצי שנה מעת הפעלת התכנית או מרגע לידת הילד מכאן ואילך, באיזה אפיק הם מעוניינים להפקיד את כספי החיסכון ובכל אפיק הם יידרשו לבחור באיזו קופה או באיזה בנק הכספים יופקדו, מתוך רשימת הגופים שהאוצר יפרסם. אם לא יעשו זאת, המדינה תפנה את הכספים לתכנית ברירת מחדל בקופת גמל שתיבחר לכך. הגוף שיפקיד את הכספים בפועל יהיה המוסד לביטוח לאומי.

כמו-כן, מי שייבחר בכך, יוכל לדחות את משיכת הכספים מהחיסכון עד לגיל פרישה ואז ייהנה מצבירה גדולה משמעותית של כספים וייהנה מפטור מלא ממס על רווחי הון. עוד נקבע בתקנות שאושרו, כי תהיה אפשרות של ניוד הכספים בין קופות הגמל ע"י ההורים. בגיל 21 יוכל הילד ולא ההורה להורות על העברת הכספים בין קופות הגמל או מסלולי החיסכון. סכום החיסכון יעודכן מדי שנה ב- 1 בינואר בהתאם לעליית המדד.

בסיכום הדיון, חזר גפני על דרישתו לאפשר תוספת מצד ההורים עד 100 ₪: "אם מתנגדים נחרצות להגדלת התוספת ללא כל הסבר, אזי כל האמירה של האוצר שלנגד עיניו טובת הילדים ועתידם ריקה מתוכן. אם כך הדבר אזי אני נשאר עם חשדותיי שכל הכוונה שלכם היתה לדחות בהסכם הקואליציוני את ההפקדות ל- 2017 ושלא יצטרכו לשלם כסף בפועל, בין השאר בהגדלת קצבאות הילדים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture