הישראלי שמאחורי שירות השיחות הקוליות החינמיות התווכח עם הדיילים שדרשו ממנו להפסיק לדבר. שוטרים המתינו לו בשדה התעופה בניו יורק

מייסד וייבר, הישראלי טלמון מרקו, זכה לקבלת פנים לא שגרתית עם נחיתת המטוס שהביא אותו מניו אורלינס לניו יורק. עובדי חברת התעופה דלתא הזעיקו את המשטרה בנמל התעופה לה גרדיה, לאחר שמרקו השתמש בזמן הטיסה באפליקציית השיחות שפיתח.

מרקו התווכח עם הדיילים שדרשו ממנו להפסיק ולדבר בטלפון, ואמר כי אין סיבה לעשות כן – כיוון שאין מדובר בשיחה סלולרית רגילה אלא בשיחה על גבי האינטרנט (VoIP) המתאפשרת באמצעות וייבר.

דיילי דלתא ניגשו אל מרקו במהלך הטיסה וביקשו ממנו לחדול מהשיחה, ולאחר שעשה כן מרקו הסביר להם את המצב, וציין שהטלפו שברשותו מחובר לשירות האינטרנט המצוי במטוסי דלתא, GoGo. הדיילים ענו לו כי לפי חוקי רשות התעופה בארה"ב (FAA) גם שיחות אינטרנט אסורות – אלא שלפי חוקי הרשות דווקא אין איסור שכזה, והם מתירים לחברות התעופה לגבש מדיניות עצמאית בתחום.

"כאשר שאלתי את הדייל מדוע דלתא קובעת שרשות שדות התעופה אוסרת על שימוש בשיחות אינטרנט במטוס, הוא הגיש לי עלון של ה-FAA, וכאשר החלטתי לצלם את העותק בטלפון הנייד שלי הדייל הודיע לי שהוא קורא לשוטרים שיפגשו אותי בלה גרדיה", כתב מרקו לבלוג The Next Web.

"הייתי מנומס מאוד, לא הרמתי את הקול, לא קיללתי בשום צורה. השוטרים שניגשו אלי בשדה התעופה התנהגו אלי בגסות. הם אמרו לי: 'אם מבקשים לכבות את המכשירים, זה מה שאתה צריך לעשות'. לקח לי כמה דקות כדי לשכנע אותם שהחיבור שלי לרשת והפעלת המכשיר במטוס היתה לגיטימית לחלוטין. לבסוף השוטרים אמרו לי שהם לא באמת חושבים שזו היתה בעיה".

מרקו, המתגורר לסירוגין בלונדון ובניו-יורק, הוא גם מנכ"ל שירות הורדות המוזיקה iMesh ואחד ממייסדיו. לפי ההערכה גייס מרקו 2 מיליון דולר לפיתוח אפליקציית וייבר, שזכתה עד כה ליותר מ-50 מיליון הורדות ומתחרה בשירותי שיחות אחרים כמו סקייפ.