קרן הריט הראשונה בישראל למגורים יוצאת לדרך

עידן חדש בהשקעות למגורים: 'מגוריט ישראל' – דירות במס רכישה מזערי וקניה מרוכזת

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הטבות המיסוי החדשות של האוצר מאפשרות לקרן לרכוש דירות מגורים עם מס רכישה מופחת בשיעור של 0.5% * הקרן תרכוש מקבצים מרוכזים של 20 יח"ד לפחות בפרישה ברחבי הארץ בהוזלה משמעותית ותנהל ותשכיר את הדירות לפרקי זמן ארוכים* הקרן מחויבת לחלק למשקיעים מדי שנה לפחות 90% מרווחיה * הקרן מנוהלת ע"י אישים בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי לשעבר

בשבוע הקרוב תצא לדרך בעז"ה אלטרנטיבת ההשקעה בדירות מגורים החדשה והראשונה בישראל. קרן הריט הראשונה למגורים בישראל – 'מגוריט ישראל בע"מ' יוצאת להנפקה ציבורית בשבוע  הקרוב בבורסה בתל-אביב. וזאת לאחר שגייסה בגיוס מקדים סך של 180 מיליון ₪.

מגוריט מביאה בשורה חדשה  בשוק ההשקעות בדירות למגורים בישראל. אם עד כה, הנהירה לרכישת דירות להשקעה הייתה נחלת רבים כאפיק השקעה סולידי ויציב שרווחים נאים בצידו, הרי שבשנים האחרונות הושמו חסמים גדולים בפני המשקיעים, הן מצד צמצומים במתן האשראי בבנקים למשכנתאות, והן מצד העלאות המיסוי על רכישת הדירות והמס העתידי המתוכנן על דירה שלישית ומעלה. זאת ועוד, ההשקעה בדירות להשקעה גררה אחריה כאב ראש לא מבוטל במציאת שוכרים, תחזוק הדירות וספיגת עלויות שונות. כל אלו הציבו לאחרונה בפני המשקיעים דילמה קשה האם אכן להמשיך ולדבוק באפיק זה.

הטבות מס מפליגות

משרד האוצר, העניק לאחרונה שורה של הטבות מיסוי חדשות משמעותיות ביותר כדי לעודד השקעות מרוכזות בדיור להשכרה לטווח ארוך, על פיהן קרנות ריט למגורים שיתמקדו בתחום המגורים להשכרה בישראל, יוכלו לרכוש דירות במס רכישה מופחת בשיעור של 0.5%, בהשוואה למס רכישה בשיעור של 8% שמשלמים משקיעים הרוכשים דירות להשקעה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור רוכשי הדירות להשקעה. פעילות הקרן פטורה ממס חברות ואינה ממוסה כלל על רווחיה ופעילותה, כמו כן יש לקרן פטור ממע"מ ומיסוי על השכרת הדירות . לא חלים עליה כל התשלומים אשר אמורים להיות מוחלים על בעלי דירה שלישית ומעלה במידה והצעת חוק זו תאושר. ובעת מימוש הרווח במקום מס שבח משלמים רק 20% רווחי הון על הרווח המצטבר.

קרנות הריט מהווים אחד מאפיקי ההשקעה הגדולים ביותר בעולם. בארה"ב קרנות הריט למגורים בלבד הינם בהיקף של למעלה מ 130 מיליארד דולר וממשיכות להתרחב ולגדול כל העת. כעת קרנות הריט למגורים מגיעות גם לישראל ומאפשרות לאזרח להשקיע באפיק זה.

מגוריט ישראל הראשונה אשר לקחה את היוזמה להקים קרן ריט למגורים ולהציע אלטרנטיבה כדאית להשקעה במגורים לציבור הרחב. המשקיעים ייהנו כאמור ממס רכישה נמוך במיוחד והטבות מס נוספות, בנוסף, הקרן תרכוש לפחות 20 יחידות דיור בכל פרויקט בפריסה גיאוגרפית או מקבצי דיור שיוצעו למכירה על ידי המדינה, מה שיוזיל משמעותית את עלויות רכישת הדירות  ויאפשר לקרן לנהל ולתחזק את הנכסים באופן יעיל ואיכותי. הקרן תשכיר ותחזיק את הדירות לפרקי זמן ארוכים. על פי החוק הקרן מחויבת לחלק באופן קבוע מדי שנה לפחות 90% מרווחיה, שינבעו מדמי השכירות שיניבו הדירות, כדיבידנד לבעלי מניותיה. מה שיאפשר למחזיקים בה להנות מהכנסה שוטפת וקבועה של הרווחים.

ניהול מקצועי מהשורה הראשונה

קרן מגוריט מנוהלת ע"י אישים בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי לשעבר: אייל גבאי, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר (יו"ר); מנכ"לית האוצר לשעבר יעל אנדורן (יו"ר ועדת אסטרטגיה); ומנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים לשעבר מתי דב (מנכ"ל). הצוות הניהולי כולל גם את גיא פרג (יו"ר דירקטוריון אספן גרופ) ואורי ברוך (לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט), שיכהנו כדירקטורים בדירקטוריון.

הקרן קיבלה התחייבויות משורה של גופים מוסדיים וציבוריים שישקיעו בה הון ראשוני בסך של 180 מיליון שקל, במקביל לגיוס הון מהגופיים המוסדיים ומהציבור. עם משקיעים אלה נמנים קופת הגמל של אקסלנס, קרן קיימת לישראל קרנות פנסיה, וקרנות צדקה של הציבור החרדי המיועדות לחסכון ארוך טווח.

תזרים שוטף של דמי השכירות

מדי שנה מושקעים בישראל מיליארדי שקלים רבים ברכישת דירות להשקעה  על ידי משקיעים. הקרן מהווה  תחליף עבור משקיעי נדל"ן אלה, ועבור זוגות צעירים וחלק מהציבור הרחב אשר חוסך הון עצמי לרכישת דירות למגורים ומעוניין להצמיד את חסכונותיו למחירי הדיור בישראל עד אשר יתאפשר לו לרכוש דירה אשר יוכלו להשקיע במניות הקרן, הנהנות מכך שהן סחירות ונזילות בכל רגע נתון, ושיאפשרו למשקיעים אלו למעשה להחזיק באמצעותה דירות מגורים המיועדות להשכרה ברחבי הארץ. בכך יתאפשר למשקיעי הנדל"ן ליהנות מתזרים שוטף של דמי השכירות ומעליית ערך מחירי הנדל"ן במידה ומגמה זו תימשך, כאשר הם יכולים לממש את השקעתם, כולה או חלקה, בכל רגע נתון, דרך הבורסה.SZER2105

הצוות המקצועי והמיומן שמוביל את הקרן יפעל, בין היתר, לרכישה, ניהול ותפעול של הדירות שירכשו, באופן מיטבי, אשר יחסוך למשקיעים בקרן עלויות רבות וגבוהות של תחזוקה ותפעול הדירות, הקיימות במקרה של רכישת דירות על ידי משקיעים פרטיים (בכוונת הקרן לפעול לשמירה על רמת תחזוקה גבוהה ואיכותית של הדירות שירכשו על ידה).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture