צוחק עלינו: כחלון שכח ממצוקת הדיור ומתגאה בהישגים לא לו

משרד האוצר פרסם את רשימת ההישגים לשנת תשע"ו, תוך התעלמות ממצוקת הדיור • בנוסף, כחלון לוקח על עצמו קרדיט נרחב מידי, כולל על הוזלת מחירי התח"צ שהשיג השר אריה דרעי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לסיכום שנת ה'תשע"ו, פרסם משרד האוצר את רשימת ההישגים הכלכליים והחברתיים. למרות שהעומד בראשות המשרד, יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון רכב כל הדרך, מהבחירות עד למינויו, על גבי ההבטחה להוזלת יוקר הדיור ופתרון המצוקה החמורה בתחום, לא תמצאו לכך כל אזכור. לא בסיכום השנה ולא בהבטחה לשנת תשע"ז.

בהודעה שהתקבלה ממשרד האוצר תחת הכותרת: "השנה החולפת במספרים: משרד האוצר מסכם שנה של שינויים והפחתת יוקר המחיה", מציינים בדוברות המשרד רשימה של לא פחות מ-25 הישגים, ומשום מה תוכנית "מחיר למשתכן" לא מוזכרת. "בשנה החולפת הביא משרד האוצר להפחתת המחירים במגוון תחומים בהם מחירי המזון, התחבורה הציבורית, ביטוחים ועוד", מתגאה המשרד.

תיכף נגיע לרשימת ההישגים וגניבת הקרדיטים. קודם לכן, להלן התחייבות השר כחלון לשנה הבאה: "גם בשנה הקרובה נמשיך לפעול להגברת התחרות במשק, הפחתת יוקר המחייה, פתרון משבר הדיור, פתיחת המשק לייבוא וצמצום הפערים החברתיים בישראל. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ונחישות עם מדיניות של כלכלה חופשית ורגישות חברתית". אף מילה על מצוקת ויוקר דיור.

במה מתגאים במשרד האוצר? שימו לב: הוזלת מחירי הדגים, בשר טרי, גבינות ועגבניות, בעיקר בשל הורדת מכס מייבוא המוצרים הנ"ל לארץ. בנוסף, מוצרי חלב, ביצים ולחמים כחלק מהורדת מוצרים הנמצאים תחת פיקוח. רפורמת הקורנפלקס, שגם לפי משרד האוצר – עדיין לא השפיעה על המחיר לצרכן. כמו כן, הוזלת מחירי התח"צ והנסיעה במונית. וכמובן: הפחתת המע"מ באחוז בודד.

יש כן אזכור לדיור. אך רק לאלו שכבר רכשו בדיור הציבורי. כאמור, אף מילה על תכניותיו כמו מחיר למשתכן והבטחותיו להוזלת יוקר הדיור. "העלאת תקרת ההנחה על רכישת דירה של הדיור הציבורי למתגוררים בה בשכירות עלתה ב-210,000 ש"ח – מ-705,000 ש"ח ל-915,000 ש"ח. הנחה זו לא עודכנה ב-8 השנים האחרונות, למרות ההתייקרות המואצת של מחירי הדיור בשוק – שהשפיעו בפועל גם על ערך הדיור הציבורי. התיקון הנוכחי מתקן את העוול ומאפשר שוב לזכאים לרכוש קורת גג משלה", נכתב בהודעת המשרד.

עוד מתגאים באוצר באיחוד חשבונות פנסיה, הפחתת מחירי ביטוח רכב חובה, העלאת שכר מינימום, העלאת שכר החיילים, הגדלת קצבת השלמת הכנסה לקשישים, הגדלת קצבת הסיעוד עבור קשישים מעל לגיל 80, תוספות ייעודיות לניצולי שואה, תוספות ייעודיות לקשישים במסגרת מערכת הבריאות, והפחתת שיעור מס חברות.

בהחלט רשימת הישגים ארוכה ומרשימה. אבל… העלאת שכר מינימום הייתה מתרחשת גם אילו היה שר אוצר אחר, עקב מחויבות של משרד האוצר עוד מתקופת כהונתו של יאיר לפיד בקדנציה הקודמת. בנוסף, בעוד הוא מתגאה בהגדלת תקציב הסיעוד לקשישים, הוא שכח לספר כי הוא מעכב את הרפורמה הכוללת בתחום הסיעודי שאותה מוביל שר הבריאות יעקב ליצמן – רפורמה שעתידה להסדיר את התחום שסובל כיום מבעיות רבות.

כמו כן, מכסים לייבוא מוצרים בפטור ממכס אומנם ניתנו, אבל מי שנהנו מכך היו בעיקר הקמעונאים והרפורמה המרכזית עוד לא מורגשת. בנוסף, כחלון מתגאה בכך שמחיריהם של מוצרי חלב, ביצים ולחמים הופחתו. אך הוא לא מציין כי המוצרים האלו נמצאים תחת פיקוח ושהסיבה להפחתה היא הירידה במחירי המזון לבהמות.

וזה עוד לפני שנגענו בגניבת הקרדיטים שלו. כחלון מתגאה בהוזלת מחירי התחבורה הציבורית, אך שוכח לספר כי הוא נאלץ להסכים לדרישת יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ולחתום על ההוזלה כפי שהוסכמה במהלך חתימת ההסכמים הקואליציוניים, רק לאחר שדרעי איים כי אחרת ייאלץ לפרוש מהקואליציה. בעיתון כלכליסט מזכירים לכחלון דבר נוסף ששכח לציין, והוא שמאז 2013 צנח מחירה של חבית נפט בכ־50% – צניחה שאמורה להשפיע באופן משמעותי על מחירי הדלק ועל מחירי התחבורה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture