חילוקי הדעות באשר לדרכי הפעולה רק ירחיקו את פתרון מצוקת הדיור

כל אחד מנציגי הציבור החרדיים מחזיק בדעה אחרת באשר לפתרון מצוקת הדיור. במצב הנוכחי, בלי איחוד כוחות ומטרה אחת, בסוף נמצא את עצמנו עם הפתרון של משרד השיכון אליו מתנגדים כל הנציגים החרדים: ייעוד העיר כסיף לציבור החרדי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

הנושא המרכזי אתמול בוועידת "כלכלה ועסקים" של עיתון המודיע, היה ללא ספק, מצוקת הדיור החרדית. כל אחד מהפוליטיקאים החרדיים שנאמו במסגרת אחד מהמושבים המחכימים של הוועידה, התייחס בתורו הוא למאמציו ולדרכי הפעולה הנדרשים על מנת לפתור את משבר ומצוקת הדיור החרדית.

בנוסף, מושב מיוחד עסק כולו במצוקה, בהנחיית יעקב רייניץ, ראש דסק הנדל"ן בעיתון המודיע ואריה זיסמן, ראש דסק החדשות בעיתון יתד נאמן. במושב השתתפו יזמי נדל"ן, בכירים ממשלתיים ושר השיכון לשעבר אריאל אטיאס, אשר ניסו להסביר מה על הציבור לעשות ומה על נציגינו לעשות כדי להביא לסיום המצוקה.

אלא, שכל אחד מהנואמים במקום הציג זווית שונה ודרכי פעולה אחרים כיצד להתמודד עם המצוקה. הבעיה היא, שבלי איחוד כוחות ביניהם והחלטה חד משמעית מהם הצעדים בהם הם מתכננים לנקוט, הסיכוי שיצליחו במאמציהם, נמוך. בוועידה אתמול ציינו ראשי הסיעות החרדיות כי הצלחתם בקדנציה הנוכחית – באחדותם. הגיע הזמן לאחדות גם בנושא חשוב זה.

הפתרון של יו"ר וועדת הכספים:

ח"כ משה גפני, היה הראשון מבין הנואמים שדיבר על מצוקת הדיור החרדית. בדבריו בפני באי הוועידה אמש, תקף גפני כי הממשלה אינה דואגת לפתרונות דיור עבור המגזר החרדי. גפני קרא "להפסיק עם התופעה שאין לציבור החרדי פתרון למצוקת הדיור. גם כשיש לממשלה פתרונות למצוקת הדיור – המגזר החרדי מופלה לרעה ואנחנו לא בתוך התכניות המתוכננות".

גפני הוסיף כי למרות מאמצי הממשלה, לזוג צעיר אין כיום את היכולת לרכוש דירה. לדבריו, הממשלה אינה עושה די, ובוודאי שאינה עושה לפתרון המצוקה החרדית. על פי גפני, החרדים צריכים לדרוש משר האוצר משה כחלון להקצות אחוז מסויים מתוכניות מחיר למשתכן לבנייה ייעודית עבור הציבור החרדי.

גפני

הפתרון של שר הבריאות:

לשר יעקב ליצמן, יש מבט שונה לחלוטין על דרכי הפעולה לפתרון מצוקת הדיור. על פי ליצמן, על הציבור בכלל והציבור החרדי בפרט, לרכוש דירות יד שנייה בערים בדרום בהם המחירים זולים. ליצמן הצהיר כי צריך להחזיר את המענק לרוכשי דירות יד שנייה למגורים בערי הפריפריה באומרו כי זה הפתרון היחיד למצוקת הדיור.

"יש אלפי דירות בדרום לקנות מ'יד שניה'. אין סיבה בעולם שלא יתנו מענקים. אפשר גם לבנות בזול וצריך לחפש את הדרך", אמש השר ליצמן שהוסיף כדוגמה את העיר חצור, שם בנו דירות במחיר פחות מארבע מאות אלף ש"ח!.

יצויין כי בנאומו בפני ראש הממשלה דרש שוב שר הבריאות יעקב ליצמן הקצאת אחוזים מהסכמי הגג הנחתמים בין משרד האוצר לעיריות ומתוכניות מחיר למשתכן עבור הציבור החרדי. אך לדבריו, לא מדובר בפתרון מיידי אלא בדבר עתידי שנועד למנוע את שובה של המצוקה אותה יש לפתור על ידי רכישת דירות בפריפריה.

ליצמן

הפתרון של שר הפנים, הנגב והגליל:

בפתח דבריו אתמול אמר השר אריה דרעי כי "זיהוי של בעית מצוקת הדיור זה כבר חצי פתרון ואני שמח ש'ועידת המודיע' הציפה את הבעיה. הציבור החרדי יש לו את המצוקה הגדולה ביותר בנושא הדיור". לדברי השר דרעי, הפתרון הוא עיבוי הערים והשכונות החרדיות הקיימות כיום.

"מקווה שתוצאות הבחירות בארה"ב יגרמו להרחבת הקיים. אנו נלחץ הרבה מאוד שיפשירו את התוכניות. בבית שמש ישנה כמות בלתי מוגבלת של אלפי יחידות דיור, אך אנחנו מחפשים פתרון דיור בחצי מהשווי של דירות בית שמש. בשנים הקרובות אני מקווה שנוכל לבשר על פתרון להקמת שתי מקומות גדולים חדשים בדרום שאפשר להקים שם ריכוז גדול לאוכלוסיה החרדית ולא בדיעבד".

דרעי

כאמור, כל אחד מציע פתרון אחר, וחבל. כפי שציינו אתמול כל ראשי הסיעות החרדיות, ונשתמש בציטוט מדבריו של יו"ר ש"ס: "רק שאנחנו עובדים בתיאום מושלם הצלחנו לשרוד גם אחרי כל הגזירות הנוראות והצלחנו גם להפיל את הממשלה הקודמת. מה שאנחנו לא עושים ביחד אנחנו לא מצליחים". האם לפתרון מצוקת הדיור הם פועלים ביחד? בינתיים נראה שכל אחד מגבש תוכנית לעצמו, וחבל.

כל ראשי הסיעות החרדיות ציינו כי הם מתנגדים לייעוד העיר כסיף עבור הציבור החרדי כפתרון למצוקת הדיור החרדית. למרות זאת, במשרד השיכון ממשיכים לקדם את כסיף לחרדים במלוא המרץ וכך העיד אתמול גם שר השיכון יואב גלנט בדבריו בוועידת המודיע. אם לא יתעשתו בזמן, בסוף נראה שרק כסיף נשארה לנו, למרות התנגדות הנציגים החרדים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלי לגנות אף אחד, הרי שליצמן הוא זה שהוכיח את עצמו עד עתה, עד כמה שקשה לקבל את זה. מאחל לו המשך הצלחה בכל מעשה ידיו.

לא כל מי שהוכיח את עצמו מוכרח שהוא יכול להביא פתרון גם בבעיות אחרות, וכולם עשו הרבה דברים טובים, וגם טעו לפעמים, אז צריך לגבש עמדה מאוחדת ואלי בס"ד יצלחו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture