גלנט: העיר כסיף תקום – בין אם תהיה חרדית ובין אם לא

הפוליטיקאים החרדים מביעים את התנגדותם לעיר כסיף, אך שר השיכון מצהיר כי העיר תקום גם אם החרדים לא ירצו לגור בה • "כסיף זה עלבון לציבור החרדי, זורקים אותנו לקצה העולם" הצהירו בעבר. יו"ר מטה הדיור הסביר זאת כי "הציבור החרדי מפונק ולכן הוא לא רוצה את כסיף"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הפתיע היום כאשר התחייב לקדם הקמת עיר חדשה בנגב המזרחי – כסיף. זאת, ללא קשר לשאלה האם העיר תהיה חרדית, כפי שתוכננה להיות מלכתחילה או שתהיה עיר המיועדת לכלל הציבור.

"כסיף תוקם ככל שהדבר תלוי בי, בין אם תהיה חרדית, בין אם לא", אמר גלנט במהלך מסיבת עיתונאים שערך משרד השיכון לסיכום 2016. "אנחנו נגביר את האחיזה בכל אזור בקעת ערד, באמצעות כסיף ויישובים נוספים. אני חושב שזה יהיה רעיון טוב אם היא תוקם כפי שתוכננה, כעיר חרדית, אבל גם אם לא, היא תוקם".

בדה מרקר מזכירים כי הקמת כסיף אושרה באפריל 2014 על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. על פי התוכנית, עתידה העיר, שתמוקם בסמוך לצומת תל ערד, לכלול כ-16 אלף יחידות דיור ולמנות כ-80 אלף איש. בעת אישורה, תוכננה העיר לשמש את הציבור החרדי, אשר באותה תקופה עוד התאושש מאובדן העיר חריש הסמוכה לוואדי ערה, שתוכננה אף היא עבורו, אך מרבית קרקעותיה נרכשו לבסוף על ידי עמותות דתיות-לאומיות וחילוניות.

אלא שהפעם לא מיהרו בציבור החרדי לקפוץ על המציאה, בעיקר בשל מיקומה הנידח של העיר, וכיום מתנגדים מרבית המנהיגים החרדים לייעודה של כסיף לציבור החרדי. זהו גם המקור להצהרתו שלך השר גלנט כי בכוונתו לקדם את העיר בכל מקרה.

חילוקי הדעות באשר לדרכי הפעולה רק ירחיקו את פתרון מצוקת הדיור

לאחר אישור העיק כסיף לחרדים, אמר ח"כ יעקב אשר לגלובס כי "מי שמברך על ההחלטה להקים את העיר החרדית 'כסיף' בנגב, מעליב אותי. המהלך אינו הוכחה לדאגה של המדינה לציבור החרדי, כי אם להיפך – זה עלבון. לו היתה מצוקת הדיור של החרדים נוגעת ללבם של מקבלי ההחלטה, לא היו תוקעים אותם ביישוב חדש בסוף העולם. כסיף זה אפילו אחרי סוף העולם".

"אני לא מזלזל בכוונה להקים עיר. אם המהלך היה חלק מפתרון כולל, אולי הייתי מברך על ההתחשבות שגילו כלפי החרדים, אלא שלא זה היה המניע בהחלטה על 'כסיף'. אם המניע היה טובתנו, היו מוצאים פתרונות, ולא על הדיונות בנגב. לו טובת הציבור החרדי היתה עומדת לנגד העיניים, היו מקדמים פתרונות דיור שיעודדו ויאפשרו לחרדים להתפרנס, לגור בתנאים נוחים, להתערב ולהיות חלק אינטגרלי בחיי החברה הישראלית".

"הציבור החרדי מפונק ולכן הוא לא רוצה את כסיף"

"אם ישנה אכזבה שמפריעה לי, היא העיר כסיף", אמר יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי בראיון חג למגזין הנדל"ן של 'המודיע', "העיר הזאת הוצעה לחרדים, אבל אתם מסרבים לקבל אותה. והאמת, שזה נשגב מבינתי. העובדה שהציבור החרדי דוחה את העיר הזו, אינה מובנת לי. אפשר להקים שם עיר לתפארת שתפתור את מצוקת הדיור בקרב הציבור החרדי".

כשנשאל מה דעתו על מגורים ליד הבדואים בנגב, הוא ענה, "אז מה? אתם יודעים מהו הישוב שנחשב למקום בעל איכות החיים הגבוהה ביותר בארץ? מיתר. שני ק"מ מכסיף. אז למה מיתר כן וכסיף לא?"

לדבריו, "הסיבה שהציבור החרדי לא מעוניין בכסיף, כי אתם מפונקים ומחפשים דירות רק במרכז. חילונים מוכנים להגיע לכל מקום אך לדייר החרדי יש דרישות. הצעתי את העיר עוד כשהייתי מנכל משרד רה"מ אך ההצעות נדחו על הסף. זה פשוט חבל".

לשאלה ואם תציע את העיר לחילונים נראה לך שהם יקחו את העיר? הוא עונה ללא היסוס: "בודאי. בלי צל של ספק. אנו בונים היום בירוחם, בדימונה, בניה רוויה, לא וילות, ויש ביקוש לכל מכרז שיוצא. רק העיר הזו שנמצאת על המדף יותר מעשור תקועה ואינה זוכה לביקוש, וחבל. אבל אנו ממשיכים לפתח ולקדם את התוכניות ותרשמו לפניכם – כסיף תהיה עיר חרדית".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האמת שזה הבעיה האמיתית בציבור החרדי שרוצים גם מחיר זול וגם לגור קרוב להורים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture