בשורה? 10,000 דירות לחרדים במועצה האזורית שפיר

דרעי הגיע לסיכום עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר על בניית 10,000 יח"ד לציבור החרדי סמוך לקריית גת שישווקו לפי 'מחיר למשתכן' • בדיקת JDN: האם הדירות שם יהיו זולות ואכן מדובר בבשורה שתביא לפתרון מצוקת הדיור החרדית? • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

היום התבשרנו כי שר הפנים אריה דרעי סיכם עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי, על הקמת שכונה חרדית חדשה בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור במועצה האיזורית שפיר הסמוכה לקריית גת. הדירות ישווקו לציבור לפי תכנית 'מחיר למשתכן'.

בישיבה מיוחדת שקיים לאחרונה דרעי בלשכתו, בהשתתפות יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי וסגניתו אסנת אלרואי, וכן סגן ראש מנהל השלטון המקומי סיוון להבי ורמ"ט השר עו"ד משה ארבל, סיכם דרעי על הקמת שכונה שתתוכנן ותיועד לאוכלוסייה בעלת צביון חרדי, ושתכלול 9,356 יח"ד.

השכונה מתוכננת על אדמות הישוב עוזה שבמועצה האזורית שפיר, בהליך מהיר באמצעות הותמ"ל (ועדת תכנון מרחבים לדיור) שע"י מנהל התכנון. עוד סוכם, כי הדירות ישווקו במסגרת 'תכנית למשתכן'. יצוין, כי תוך כדי תהליך התכנון, תוקם ועדה מיוחדת לתכנון לשכונה החדשה כדי שניתן יהיה להניע תהליכים בצורה מהירה יותר.

כמה יעלו הדירות? אין לדעת לפני שהמכרז יוצא לדרך, אך מעניין לבדוק כמה עלו הדירות במסגרת מחיר למשתכן באיזור בו יבנו את השכונה החרדית החדשה. מתברר כי במועצה איזורית זו עדיין לא יצאו במכרז דומה, לכן החלטנו לבדוק את המחירים בעיר קריית גת.

יצוין כי השטח המדובר, אמור היה להגדיל את שיטחה של קריית גת, אך דרעי החליט, מסיבות כאלו ואחרות, לא להקצות את השטח לעיר הדרומית ולבנות את השכונה החרדית במסגרת המועצה האזורית שפיר. בהודעת לשכת השר דרעי מציינים את הקרבה לקריית גת, ולכן החלטנו לבדוק את הנתונים שם.

מתברר כי כי דירה בת 80 מטרים – דירה קטנה מאוד שאינה מתאימה למשפחות חרדיות, שבדרך כלל הן ברוכות ילדים, נמכרה במחיר של 647,483 ש"ח. דירה גדולה מעט, של 100 מטר, נמכרה במחיר של 797,711 ש"ח. על פי נתוני משרד האוצר, מדובר במחיר הנמוך בכ-100,000 ש"ח מהמחיר הממוצע בשוק באיזור זה.

שר הפנים אריה דרעי שמקדם את הפרויקט כבר חודשים ארוכים ברך על הסיכום ואמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור הציבור החרדי הסובל ממצוקת דיור קשה. בס"ד הוצאנו לדרך כמות נכבדה של 10,000 יחידות דיור במרכז הארץ, שיתנו אמנם מענה חלקי אבל חשוב לבעיה הקשה. היה חשוב לי שהשכונה הזו תוצע לציבור במסגרת 'תכנית למשתכן' בכדי לתת הזדמנות למשפחות חרדיות רבות המחוסרות דירה, שיכולו להשיג קורת גג במחיר מוזל".

עוד הוסיף השר דרעי, "אמשיך ללוות את בניית השכונה החרדית החדשה הזו ואת כל צרכיה הנלווים. אני מברך את מר אשר אברג'ל יו"ר המועצה האזורית שפיר, על הירתמותו לתכנית השכונה החרדית בשטחו, בלי שום היסוס".

אביגדור יצחקי יו״ר מטה הדיור אמר: "אבקש לברך את כל העוסקים במלאכה חשובה זו, שכן מדובר בבשורה של ממש שתביא פתרון דיור בר השגה לציבור החרדי לשנים הבאות, בשים לב להחלטת הממשלה אשר מכירה במאפיינים הייחודיים של ציבור גדול וחשוב זה".

אשר אברג'ל, יו"ר המועצה האזורית שפיר אמר: "אני מבקש לברך את השר דרעי על ההחלטה האמיצה שלו שמאפשרת להקים התיישבות חרדית גדולה בשטחנו. המועצה האזורית שפיר הולכת לפרויקט בלב שמח ובנפש חפצה. אנחנו שמחים שנופלת בידינו הזכות להיות שותפים במאמץ הלאומי לפתרון מצוקת הדיור, לתת פתרונות גם לציבור החרדי ולהיות שותפים במצוות יישוב ארץ ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
24 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד איזה חלום…..

כל הכבוד, אם תצילח בזה, היה שוה. אל תשמע לכל המלעיגים, זה לא יהיה קל, אבל אם באמת תצליח לעשות את זה ומהר, לפני שהממשלה נופלת, אזי שכרך הרבה מאד

אבל למה לא לצרף את זה לקריית גת
קרית גת הוא עיר מתקדמת עם שירותים לחרדים
ברור שזה עדיף על מועצה אזורית שפיר

מועצת שפיר ידועה כאנטי חרדים

כי ראש עריית קרית גת אינו מעוניין באמת שיגיעו חרדים ובכאלה כמיות לגור בעיר "שלו". עם כל הכבוד לראש העיר שלך.

בס"ד.

תדהרו מאברג'יל. בימים האלו הוא נלחם לפנות חרדית מחזון יחזקאל כי הוא צריך את המבנים בשביל מזרחיסטים.
אם הוא יביא 10,000 משפחות, יהיה יו"ר מועצה חרדי ?

ולא זו בלבד אלא שהמועצה האיזורית שפיר ידועה ביחסה המיוחד לחרדים וד"ל….
ומכאן נזעקת השאלה למכלופי בשם אלפי חרדים תושבי ק"ג (וביניהם קרוב ל-1500 מבוחריך!!!) עד מתי????????????
מדוע אתה צריך לבנות את הקריירה הפוליטית שלך על גבינו??????
ולמי שלא יודע, גם אם התוכנית הזו תאושר סופית, האכלוס בפועל יהיה רק בעוד 10 שנים!!! כן, כן, קראתם נכון – עשר שנים!!! ואילו אם שכונת הענק הזו תסופח לק"ג הותיקה, הרי שבעוד כשנתיים וחצי כבר יתחילו לאכלס את המקום!!!
אז רבותי, תתעוררו בזמן!!! אין כאן שום בשורה עדיין לציבור החרדי, אבל יש כאן בשורה לאריה מכלוף דרעי שמנסה לגרוף הון פוליטי על גבו של הצבור הכי מקופח במדינה!!!

מצטרף לקרית גתים הם צודקים בכל מילה.
יש לי משפחה קרובה בק"ג ותומנת המצב שם היא שראש העיר אבירם דהרי הוא אדם דתי חם ולבבי, ורוצה מאוד לבנות את השכונה הנ"ל לחרדים (לתשומת לבך שפירי…) וכבר יש לו תוכניות מסודרות לכך ואלמלא אריה דרעי היה מתנהג כפיל בחנות חרסינה רק בשביל להוכיח שהוא עושה משהו, הרי שכבר מזמן אלפי חרדים היו נהנים ממגורים בדירה משל עצמם במחיר זול.
ואילו ראש מועצת שפיר הנ"ל ידוע בשנאתו הגלויה לחרדים, ולדוגמא הוא לא מפסיק לרדוף עד חרמה את חסידי סלונים וכן את הציבור הספרדי החרדי המתגוררים בחזון יחזקאל ואת מוסדותיהם במקום, ומחפש כל הזמן איך הוא יכול רק להציק להם.
הדברים ידועים ומפורסמים ותשאלו את כל תושבי הישובים החרדים בסביבה (קוממיות, בני רא"ם, בית חלקיה, חפץ חיים, יסודות, יד בנימין ועוד) ותפתעו מעוצמת השנאה שאברג'יל המזרוחניק הנ"ל משדר לכל מה שריח חרדיות נובע ממנו.

אריה דרעי דופק את אלפי בוחריו מקרית גת וישובי הסביבה.
חד משמעית.
אין שום הצדקה למהלך המטופש הזה.
לבנות עיר לוקח מינימום 10 שנים בגלל כל הפרוצדורות שנלווים לכך.
הרחבת עיר קיימת – גם אם ההרחבה היא בסדר גודל של עיר שלימה, לוקח בין שנתיים וחצי לשלוש עד לתחילת האיכלוס.
ועליו נאמר הכתוב: כי כמוך כפרעה – מה פרעה מבטיח ואינו מקיים אף אתה כן!!!
והכי חשוב זה אח"כ ללכת ולמכור קשקושים בנתיבות שהוא יקים מרכז למורשת הבאבא סאלי…….. (עי' כאן: http://www.jdn.co.il/gallery/796372)
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק…………………

ציטוט מהכתבה: יצוין כי השטח המדובר, אמור היה להגדיל את שיטחה של קריית גת, אך דרעי החליט, מסיבות כאלו ואחרות, לא להקצות את השטח לעיר הדרומית ולבנות את השכונה החרדית במסגרת המועצה האזורית שפיר. ע"כ.
תגובה: וכי אינכם יודעים מהם הסיבות האלו והאחרות…..??? כל דרדק יודע איזה כלב מסריח קבור כאן!!!
דרעי "מת" לעיר שבראשותה יעמוד ספרדי מטעם ש"ס ותהיה תחת שליטתו הרשמית (- באופן לא רשמי כמובן…), שהרי אפי' משה אבוטבול ר"ע בית שמש אינו באמת המועמד של ש"ס כידוע…. (למי שלא זוכר, אבוטבול רץ בפעם הראשונה בכוחות עצמו ודרעי בכלל הסתייג ממנו וניסה להכשילו, ורק אחרי שהוא ניצח ברוב עצום פתאום דרעי נזכר שהוא ספרדי והציע לו להצטרף לש"ס… ולכן עד היום אין לו באמת שליטה על אבוטבול כי אבוטבול יודע שגם אם ירוץ לבד הוא ינצח בקבות פעילותו הברוכה בעיר ולכן אינו מפחד מדרעי ומצפצף עליו).
זה כל הסיבה שדרעי דואג כ"כ פתאום למצוקת הדיור בציבור החרדי!!!

ציטוט נוסף מהכתבה: מתברר כי כי דירה בת 80 מטרים – דירה קטנה מאוד שאינה מתאימה למשפחות חרדיות, שבדרך כלל הן ברוכות ילדים, נמכרה במחיר של 647,483 ש"ח. דירה גדולה מעט, של 100 מטר, נמכרה במחיר של 797,711 ש"ח. ע"כ.
תגובה: בושה וחרפה!
שימו לב למחירים האסטרונומיים וזה עוד נקרא בשורה לציבור החרדי???
ציטוט שלישי מהכתבה: שר הפנים אריה דרעי שמקדם את הפרויקט כבר חודשים ארוכים ברך על הסיכום ואמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור הציבור החרדי הסובל ממצוקת דיור קשה. בס"ד הוצאנו לדרך כמות נכבדה של 10,000 יחידות דיור במרכז הארץ, שיתנו אמנם מענה חלקי אבל חשוב לבעיה הקשה. היה חשוב לי שהשכונה הזו תוצע לציבור במסגרת 'תכנית למשתכן' בכדי לתת הזדמנות למשפחות חרדיות רבות המחוסרות דירה, שיכולו להשיג קורת גג במחיר מוזל".
תגובה: לזה קוראים – לרקוד על הדם!!!

במסגרת "מחיר למשתכן", נאבד גם את ההזדמנות הזו, (עי' ערך בית-שמש, רמה ד')
מתי יתעשתו החכ"ים החרדיים ויפעלו לפתרונות אמת לתועלת הציבור.

כשמרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א הקים את מפלגת יחד, עמדו כל מיני חצופים וצעקו שהוא מחרחר ריב וכו' וכו' עפ"ל.
עכשיו כאשר מכלוף דרעי משתולל, לפתע כולם נזעקים.
חברה, זה לא עובד ככה. שלחתם את דרעי לכנסת עכשיו תאכלו אותה. נקודה.

והנה עוד ציטוט מחליא מהכתבה: אשר אברג'ל, יו"ר המועצה האזורית שפיר אמר: "אני מבקש לברך את השר דרעי על ההחלטה האמיצה שלו שמאפשרת להקים התיישבות חרדית גדולה בשטחנו. המועצה האזורית שפיר הולכת לפרויקט בלב שמח ובנפש חפצה. אנחנו שמחים שנופלת בידינו הזכות להיות שותפים במאמץ הלאומי לפתרון מצוקת הדיור, לתת פתרונות גם לציבור החרדי ולהיות שותפים במצוות יישוב ארץ ישראל".
תגובה: רשע מרושע שכמותך, איך אתה לא מתבייש לשקר לאנשים בפרצוף???
אתה הוא זה שרודף את הציבור החרדי שתחת שיפוטך, ועכשיו אתה מנפיק כותרות שקריות שכביכול אתה שמח על הציבור החרדי שבא להתגורר בתחומך????
איך אמרו חז"ל? לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב…. עצם העובדה שאתה – שונא החרדים המושבע, ודרעי – ממרה פה קדשו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, הפכתם לחברים נלהבים אומר דרשני!!!
וכמאמר החכם: אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה!!!

שימו לך מה היה כל הגרירת רגלים וכל הפגישות של דהרי עם כל חברי הכנסת החרדים למעט ליצמן לנסות לשכנע את דרעי להפסיק לריב והנה הלך הזרזיר אצל העורב שכידוע אברג'ל שונא חרדים גדול עיין ערך חזון יחזקאל בני ראם וכו'
ובכלל מה הבשורה שרק בעוד 8 שנים במסגרת מחיר למשתכן הרי כל בר דעת מבין שגם חילונים יוכלו להתמודד וא"כ לא עשינו כלום בסוף זה יהיה כמו כרמי גת

סיכום התגובות בינתיים – אכזבה ענקית ואווווףףףףףףףףףףףף אחד גדול!!!
כמה חבל!!!

מצוקת הדיור, היא הבעיה מס' 1 של הציבור החרדי !
איפה החכ"ים ?
למה הם לא יושבים על המדוכה ומנסים להביא, פתרונות מתאימים למגזר.
מע"מ אפס (לפיד) ומחיר למשתכן (כחלון), זה פתרון טוב לילדי שמנת מתל אביב.
הציבור החרדי וכלל האוכלוסיה (שכבה ב' ומטה), צריך מענקי מקום / סבסוד עלויות פיתוח, בדרום או בצפון.
ואם כבר מדברים, אולי יתנו מענק מקום בהר יונה ויפתרו את הבעיה אחת ולתמיד, כמובן, יש יעוץ משפטי וכו' אבל בשביל זה נשלחתם, להצליח בדברים הקשים.

מוישה
מה לעשות שהם כלל לא מעוניינים לעשות זאת עבורינו???
הם צריכים כותרות והרבה הרבה הרבה צומי!!!
זהו, חוץ מזה לא מעניין אותם מהציבור כלום!!!

רעיון גרוע מאוד במיוחד לאלו שמתכוונים לגןר באזור
כבר היום קרית גת מפוצצת וקורסת מבחינת השרותים הבסיסיים והתשתיות.
שום הרחבה לא עמדה בכבוד מול שרותיה הנחותים של מועצת שפיר.
פשוט עבודה בעניים.
זה נראה כמו עסקה מסריחה פוליטית בלי שום קידום אינטרס של שום צד. גם לא של החרדים שסובלים ממצוקת דיור

ח"כינו מעצבנינו, עופו כבר מעינינו, היות ואתם לא עושים מאומה למענינו, רק חיים על חשבונינו, חומסים את כספינו, ומרוששים את כיסינו, ותפסיקו כבר לשקרינו, האזינו לבכיינו, היו ערים למצוקתינו, והחישו לנו ישועתינו…..

שהציבור שלא מתמצא בדברים יבין, בתחום המעוצה האיזורית שפיר יש את הישוב הקהילתי אלומה שם עשו הרחבה של 200 דירות נגשו למכרז וזכו קבוצות חרדיות שונות, וראש המועצה ששונא חרדים דאג לבטל את המכרז ועשו מכרז חדש תפור לדתלים. גם בישוב הסמוך קוממיות עיניו צרים בכל מה שעושים מתנכל לתושבים [מחרים פחי אשפה למשפחות גדולות, ולצימרים] וןעוד ועוד

נו לכו תציגו את הדברים בפאנל של ש"ס

לעבעדיגע סחוירה
אתה ענננננננננקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חזק ביותר!!!

משקרים על הציבור בעיניים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הצילו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture