גם אתם לא הצלחת לבטל עסקה? הסוף לביריונות של החברות

הסוף לסחבת בביטולי עסקאות: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעה לאפשר ביטול גם בהודעה בעל פה בעסק, בטלפון, בדוא"ל או באינטרנט • "כמו שנותנים לצרכנים מסלול VIP בכניסה – צריך לאפשר אותו מסלול ביציאה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת יואל חסון, דוד ביטן והיו"ר כבל, לתקן את חוק הגנת הצרכן על מנת להקל על צרכנים לבטל עסקאות. לנוכח המצב כיום, בו צרכנים רבים מתקשים לבטל עסקאות, מסיבות שונות, מציעים חברי הכנסת להרחיב את הדרכים באמצעותם ניתן יהיה לבטל עסקאות, בדומה לדרכים הרבות שמעמידים בעלי העסקים לצרכנים לצורך ביצוע עסקאות. היו"ר כבל התייחס להצעה ואמר: "כולנו מכירים את זה שצרכן שמבקש לבצע עסקה מתקבל באהבה וביחס של מלכים, אבל ברגע שרוצים לנתק את ההתקשרות אז מתחיל מסלול ייסורים. הגיע הזמן לשים לזה סוף ואם הצרכן מקבל מסלול VIP בכניסה לחברה צריך לאפשר לו אותו מסלול ביציאה".

ח"כ חסון הציג את ההצעה ואמר כי בשנים האחרונות יש מהפכה בכל היחס להגנת הצרכן, אולם בכל הקשור להתנתקות מעסקאות הצרכנים עדיין נשארו מאחור. "לא יכול להיות שהתנתקות מעסקה תהייה אירוע קשה, מתיש ונגרר", אמר. הוא הסביר כי אם מאפשרים לצרכן לבצע עסקה בקלות אז צריך לאפשר את אותה קלות ושימוש באותם אמצעים גם בהתנתקות. עם זאת הוסיף כי הכוונה היא לא להכביד יתר על המידה על בעל העסק, ולקבוע כי הביטול יעשה בהתאם לאמצעים שמעמידה החברה בעת ההתקשרות, וכן הזכיר כי כבר כיום יש להן אפשרות לנסות לשמר את הלקוח במשך 3 ימי עסקים, עד שהודעת הביטול נכנסת לתוקף.

נציג חברת החשמל, אייל טבת, ביקש להחריג את חברת החשמל מההצעה, ואמר כי על החברה חלות אמות מידה בחיבור וניתוק לקוחות, שניסחה רשות החשמל, המסדירות ניתוק תוך 15 יום בהודעה שאפשר למסור בכל דרך. היו"ר כבל אמר כי חברת החשמל תמיד מגיעה עם אותה בקשה, אך במקרה הזה הבעיה בחברת החשמל היא הפוכה – שכן חברת החשמל היא המנתקת. ח"כ יואל חסון אמר כי החברה היא הרי מונופול, לכן מעניין מי מנסה להתנתק ממנה. היו"ר כבל הוסיף כי אין בכוונת הוועדה להיענות לבקשה, אולם אמר כי אם יסתבר שאמות המידה החלות על החברה מטיבות עם הצרכנים יותר מאשר הצעת החוק, הוא ישקול זאת שוב בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. עוד הציע היו"ר כבל לשקול בשלב הבא לאפשר לבטל עסקאות גם באמצעות מסרונים, גם בכאלה הנשלחים באפליקציות שונות כדוגמת WhatsApp. ח"כ חסון אמר כי אם אפשר לבצע התקשרות במסרון, אז מן הראוי שניתן יהיה גם להתנתק באותה דרך. עוד הציע היו"ר כבל לח"כ חסון כי השניים יבחנו להגיש הצעת חוק שתחייב את כל החברות להקליט את כל השיחות עם הצרכנים ואמר בבדיחות: "נבדוק איך ראש הממשלה הקליט את השיחות שלו ולפי זה נפעל".

לפי ההצעה שאושרה, ניתן יהיה לבטל עסקאות בשיחת טלפון למוקד השירות או בהודעה בעל-פה במקום העסק, למעט מקרים בהם נקבע בחוק במפורש שהביטול יעשה בהודעה בכתב. עוד מוצע לאפשר ביטול עסקאות בהודעה בדואר רשום, בדואר אלקטרוני, בפקס אם יש כזה לעסק, ובאינטרנט אם ניתן לבצע עסקאות אחרות עם בית העסק באינטרנט. כמו כן אושר כי בהודעת הביטול יפרט הצרכן את שמו ומספר הזהות שלו, ובהודעה בעל פה יציין פרט זיהוי נוסף כפי שהוסכם מראש בינו לבין החברה. בנוסף לכך יחויבו בעלי העסקים להודיע לצרכן על דרכי הביטול בהבלטה ובאותיות ברורות וקריאות בעת חתימת העסקה או הספקת המוצר, לציין זאת בחשבונית או הודעת התשלום הנשלחת לצרכן ולפרסם זאת בדף הראשי של אתר האינטרנט של העסק. כמו כן נקבע כי העיצום הכספי שיוטל על מפרי החוק יעמוד על 22 אלף שקלים לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד. עוד נקבע כי אם בעל העסק המשיך לחייב את הצרכן למרות זאת, הוא יוכל לתבוע פיצוי לדוגמה של עד 10,000 שקלים.

עוד יש לציין כי לפי החוק כיום, לאחר שליחת הודעת הביטול יצטרך בעל העסק להפסיק את החוזה ואת החיובים תוך 3 ימים עסקים, ובמקרה שההודעה נשלחה בדואר רשום ולא צוין בה מועד מאוחר יותר יכנס הביטול לתוקף לאחר 6 ימי עסקים מיום מסירת ההודעה למשלוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה!!!! כל מילה מיותרת!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture