הערכות גדולה בשירותי בריאות כללית לקראת חג הפסח

קופת החולים כללית נערכת לקראת חג הפסח: מכירת חמץ בכל מוסדות הקופה | מדריך תרופות כשרות לפסח | קו פתוח לשאלות הציבור המאוייש ע"י הרבנים ומיטב הרופאים ועוד.

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

גם השנה, הרב מנחם רוזנברג, רב הכללית, החליט למכור את החמץ של כל מוסדות הכללית ושלוחותיה לרב יצחק פרץ רבה של רעננה המכירה נעשתה במהלך ביקור של הרב פרץ בבית החולים לווינשטיין. בסיום המכירה קיבל הרב רוזנברג אישור מכירת חמץ לפסח מהרבנות הראשית של רעננה.

קרא עוד:

[postim]

בית החולים לוינשטיין נערך לקראת החג ומכשיר את בית החולים. ההכנות כוללות ניקיון יסודי של כל מתחם בית החולים כולל חדרי האשפוז של המטופלים, משרדים, מטבחים, פלטות חימום, מקררים, דודי מים חמים, שולחנות ועוד. המטבח של בית החולים יוכשר לפסח, כל ציוד החמץ יאוחסן והכלים הכשרים לפסח יוצאו לשימוש עד תום תקופת החג. לבית החולים מערכת כלים נפרדת לפסח. בכל ימי החג יגיש המטבח ארוחות כשרות לפסח בלבד וגם הקפיטריה בבית החולים תפסיק את מכירת החמץ.

למאושפזים מחולקת אגרת המבקשת את שיתוף הפעולה שלהם ושל בני משפחותיהם בהוצאת כל דברי החמץ מהארונות תוך הדגשה כי חל איסור להכניס חמץ לבית החולים עד סיום החג ופינוי כלי הפסח. כמו כן, זמני התפילות מפורסמות לידיעת כולם.

פרופ' עמירם כ"ץ, מנהל ביה"ח לוינשטיין, מוסיף: "גם השנה יתקיים בליל הסדר שולחן סדר מרכזי בחדר האוכל של בית החולים, בו מוזמנים לקחת חלק מטופלים שאינם יכולים לצאת הביתה לחופשת פסח בגלל מצבם הרפואי, ובני משפחותיהם. את הסדר ינהל מתנדב מרעננה שעושה זאת מזה מספר שנים. אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולברך את כל הרופאים והעובדים בבית החולים, את כל ידידי ותומכי בית החולים בארץ ובעולם וכמובן את המשתקמים ובני משפחותיהם בחג פסח שמח".

כללית מפעילה מוקד שאלות ותשובות לפסח. המוקד מאויש במומחי הכללית ורבני ועד הכשרות שעל ידי העדה החרדית לענייני תרופות, המוקד ייתן מענה לשאלות בענייני רפואה והלכה בחג, פעילות המוקד תאפשר למאות אנשים להתייעץ עם הרבנים ועם מיטב הרופאים ולקבל תשובות אישיות בענייני רפואה והלכה בחג, פעילות זו מצטרפת למגוון של פעולות שמבצעת 'כללית' בתחום ההלכה והרפואה לקראת הפסח מוקד כללית : 077-792896.

בנוסף, כמדי שנה לקראת חג הפסח מחלקת דת וכשרות ב'כללית' מוציאה מדריך תרופות ובו רשימת התרופות הכשרות המעודכנות לפסח ללא חשש חמץ באישורם של הרבנים הראשיים לישראל והבד"צים השונים.

מדריך התרופות יוצא לאור על ידי הרב הראשי של 'כללית' – הרב מנחם רוזנברג. בהכנתו השתתפו רוקחים מומחים אשר בדקו כל תרופה על מרכיביה, וכן רבנים פוסקי הלכה. כל התרופות המופיעות בחוברת אושרו על ידי ועדה מיוחדת של ביו-כימאים ורוקחים ובפיקוח הרבנים הראשיים וכל גופי הכשרות והבד"צים בארץ.

הרב מנחם רוזנברג מציין כי ניתן למצוא במדריך הדרכה לגבי מזון תינוקות ותחליפי חלב, תרופות הניתנות ללא מרשם רופא כגון ויטמינים ומינרלים ומזון רפואי המותר לשימוש בפסח. עוד מציין הרב רוזנברג כי המדריך מודפס באופן חדשני וייחודי, ומופץ כבר בימים אלו כדי שכל מי שזקוק לתרופה חלופית הכשרה לפסח יוכל להתכונן מבעוד מועד.

הרב אברהם קונסקי, מנהל שיווק ארצי של כללית במגזר החרדי: "הביקוש הרב למדריך התרופות מראה על נחיצותו בציבור . אנו בכללית קשובים לצרכי לקוחותינו שזקוקים בתקופת הפסח למידע אודות התרופות הכשרות ומגישים להם זאת במדריך זמין לכלל הציבור הנמצא בכל מרפאה".

מדריך התרופות מופץ באלפי עותקים בכל המרפאות, בתי החולים, בתי המרקחת, רופאים רבני ישראל, מועצות דתיות, יישובים, משטרת ישראל וצה"ל. הציבור המעוניין במידע יוכל לעיין במדריכים המצויים במרפאות. כמו כן תעמיד המחלקה לדת וכשרות בשירותי בריאות כללית לרשות הלקוחות המעוניינים במידע ובירור לגבי תרופות הכשרות לפסח 5 מוקדי מידע טלפוניים לפני החג הפזורים ברחבי הארץ ואשר יאוישו ע"י מומחים בנושא.

מספרי הטלפונים והזמנים המדויקים מתפרסמים בחוברת התרופות ובעיתונות היומית וכן ניתן לקבלם גם במוקד שירות הלקוחות של הכללית שמספרו : 2700 * בחיוג מכל מכשיר טלפון .

מכירת חמץ בשרותי בריאות כללית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture