צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר האנרגיה: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים, יגיעו למאות מיליארדי שקלים"

בדיון שנערך היום בוועדה בנושא משק הגז בישראל אמר יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר: "נוכח המשבר הכלכלי, הוועדה תבחן את ההסדר החוקי של קרן העושר". שר האנרגיה יובל שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים, יגיעו למאות מיליארדי שקלים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
"התוכנית להורדת יוקר המחייה": מחיר הדלק לא יירד; הכול סיסמאות?

הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ אבי דיכטר שמעה היום (שלישי) סקירה רחבה בנושא משק הגז בישראל, יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) אמר, מיום שהחלו להפיק גז בישראל, נכנס לאוצר המדינה כ-12.5 מיליארד ₪. ולמי לא נשאר, לציבור, ממחקר שביצע מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי לרשות הקרן עומדים היום כ-450 מיליון ₪. אולם הקרן עדיין לא קמה. הוועדה תפקח על פעולות הממשלה, גם אם הביצה הממשלתית -קרן העושר לא נולדה וטרם הוקמה. אף שעפ"י החוק, הממשלה יכולה להמתין עד שיהיה בקרן מיליארד ₪ כדי להקימה. הוועדה תפקח על הכספים עוד לפני שהקרן תוקם.

הוועדה תבחן את החוק, כולל את התיקון לחוק שבוצע בשנת 2015. הוועדה מייחסת חשיבות רבה לאבטחת העושר (והאושר) של הדורות הבאים שהם הבסיס לחוק שיקים את הקרן. אבל נוכח המשבר הכללי הנוכחי, לוועדה יש כוונה להסתכל גם על הדור הנוכחי-השנים הקרובות. האם ההסדר החוקי הנוכחי מתאים לתקופה של משבר כלכלי עולמי. נחשוב כוועדה מה נכון לעשות. האם החוק שמחייב השקעות בחו"ל, ורק לאחר שנים ליהנות מהפירות, האם זה מתאים למציאות המשבר הנוכחית. המציאות השתנתה ולא נירתע מחשיבה שונה על ההשקעות וההכנסות מההשקעות אמר דיכטר.

שר האנרגיה יובל שטייניץ מסר לוועדה סקירה מפורטת על משק הגז בישראל, פיתוח משק הגז בחמש השנים הקרובות והצפי להפקת גז בשנים הקרובות. עד היום, אמר שטייניץ, הכנסות המדינה ממאגר תמר, נאמדות בכ-12 מיליארד ₪, וזה רק קצה הקרחון. השר הציג את תחזית ההכנסות הצפויות לקרן העושר מתגמולי מאגרי הגז תמר ולוויתן. להערכתו, הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים, יגיעו למאות מיליארדי שקלים.

מבחינה כלכלית, לא שווה לאגור את הגז אצלנו לאורך הרבה שנים. התייעצנו עם כל גורמי המקצוע בעולם איך לנהוג. אנחנו מעוניינים לנצל את הגז במהירות האפשרית, מפני שאולי בעוד 30 שנה, יהיו אנרגיות אחרות. ככל הנראה אז העולם יעבור לאנרגיות מתחדשות. גילינו כ-1,000 מיליארד מטר מעוקב. ולפי כל הערכות אם נפתח את כל השדות, הפוטנציאל יגיע ל-3,000 מיליארד מטר מעוקב. זו מעצמת אנרגיה.

שטייניץ הוסיף ואמר כי לפני שנקבעו בחוק ההסדרים של הקרן, הוא התייעץ עם מומחים שונים מרחבי העולם. לדבריו, למדנו מהטעויות של הולנד, טעות שמכונה "המחלה ההולנדית". הכנסות גבוהות שגרמו לעליית שער המטבע המקומי, ירידה בתעשייה המקומית, בייצוא ובתיירות.
בנושא האנרגיות המתחדשות השר העריך שעד שנת 2025, לא יהיה כלל מזוט ופחם באנרגיה. החלום שלנו היא שעד 2030 לא יהיה אנרגיות מזהמות בכלל. לדבריו, אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש. אז נהיה במקום הראשון בעולם בייצור חשמל משמש ויצור החשמל לצריכה מלאה יהיה רק מאנרגיית השמש. דוח של ארגון האנרגיה הבינלאומי שפורסם היום, קובע שהיום אנחנו נמצאים במקום הראשון מבין מדינות המפותחות.

מנכ"ל משרד האנרגיה מר אודי אדירי אמר כי להערכתו הכסף לקרן העושר יחל לזרום מרווחי מאגר תמר כבר בסוף שנת 2020 ולכל היותר בשנה הבאה, שזה כשנתיים לפני ההערכות המוקדמות שלנו, הערכות שהוצגו בוועדת ששינסקי. לדבריו, משרד האנרגיה אינו שחקן בנושא גביית המיסים. "אנחנו לא חשופים להכנסות המדינה מהמיסים השונים" אמר אדירי.

ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) הלין על כך שלא היה אף ערבי בכל התהליכים. יש פה הזדמנות לעשות פה משהו שונה. שחאדה הציע לחשוב על הדורות הבאים לא רק במונחים של כסף והכנסה, אלא גם במינוי מנהלים ודירקטורים ערבים שיביאו תפיסות עולם שונות. לדבריו, רב תרבותיות נכונה גם מהבחינה הכלכלית. יו"ר הוועדה השיב לח"כ שחאדה, אולי נקרא לקידוח הבא, אריה-אתר אסד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכנסות המדינה יגדלו במיליארדי שקלים לפי שר האנרגיה זה שקר אחד גדול

איזה שנים? בעוד כמה חודשים רעידת אדמה הרסנית וביאת משיח. שנזכה. אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture