כץ בשיחת זום עם ראשי ארגוני הנכים

השר כץ הודיע: מענק הנכים יוצא לדרך עלות המהלך- 940 מיליון שקל

כחלק מהמהלך החליט השר כץ לקבוע מענק סיוע חד פעמי לנכים בתקציב המדינה ההמשכי, אשר אושר בממשלה ובכנסת. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020.. המענק ישולם בשתי פעימות - בחודשים אוקטובר ודצמבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בצל המשבר הקורונה ועל מנת לסייע לאוכלוסיית הנכים בתקופה זו, וכחלופה לפעימה השנייה של קצבאות הנכות, החליט שר האוצר, ישראל כ"ץ, לקבוע מענק סיוע חד פעמי לנכים בתקציב המדינה ההמשכי, אשר אושר בממשלה ובכנסת. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים. המענק לכל נכה ישולם בשתי פעימות – בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. עלות המהלך- 940 מיליון שקל.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר: "היום אני מקיים את התחייבותי לציבור הנכים שכל כך קרוב לליבי. עמדתי על כך שנושא מימון הקצבאות לנכים יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה, במסגרת אישור התקציב ההמשכי וכך אכן נקבע. ציבור הנכים זכאי לכל הסיוע הנדרש ממדינת ישראל וימשיך לעמוד מבחינתי בראש סדר העדיפויות".

"הלילה הופץ להערות הציבור תזכיר חוק הביטוח הלאומי – מענק חד פעמי הגדלת קצבת הנכות לשנת 2020 (מענק רטרו לשנת 2020). המענק החד פעמי נקבע כתחליף לפעימה השנייה של העלאת קצבאות הנכות, כפי שנקבעה במסגרת חוק הביטוח הלאומי ואמורה הייתה להתרחש עד לשנת 21". דברי כץ.

גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך לדוג' זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל. המענק ישולם במסגרת קצבת הנכות לה זכאים הנכים בשתי פעימות, הראשונה מיד עם סיום החקיקה בחודש אוקטובר והשנייה במהלך חודש דצמבר. כאמור, במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. לאור זאת, ובמטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע המענק כתחליף חד פעמי, עד לתום הסדרת הפעימה השנייה.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם" הגיב לבשורה: "אחרי משא ומתן ארוך, אישור הממשלה והכנסת, שמחים להגיע לצעד האחרון ביישום הפעימה של שנת 2020 בחוק הנכים בהתאם למתווה שהציג ארגוננו. מודים לשר האוצר ישראל כ"ץ שלמרות המצב, הסגר והחגים מקדם את הנושא במהירות ומקווים להמשך שיתוף פעולה ביישום הפעימה, עיגונה בתקציב המדינה והשלמת הפעימה האחרונה".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "התחייבנו וקיימנו, הפעימה של 2020 תשולם במלואה רטרואקטיבית מינואר השנה. המשבר הפוליטי, הכלכלי והבריאותי, הקשו על המשא ומתן אבל טובת ציבור הנכים עלתה על הכל. בברכת מועדים לשמחה".

"הנכים הופכים לפנתרים" בשיתוף ארגוני נכים נוספים: "לאחר שיחה שהתקיימה לפני מספר דקות עם שר האוצר מר ישראל כץ סוכם כי תשלומי הרטרו של שנת 2020 יועבר לנכים בשני תשלומים שהראשון יועבר כבר בחודש נובמבר עבור 9 החודשים של שנת 2020 ותשלום נוסף יועבר בחודש דצמבר 2020 עבור 3 החודשים הנוספים של שנת 2020." לדברי אייל כהן ונאור לביא מובילי מאבק הנכים: "אנו מקוים כי לא תימשך הסחבת והתשלום יבוצע בפועל כפי שסוכם. נמשיך לפעול לביצוע הפעימה האחרונה לשנת 2021 כבר בתחילת השנה הבאה. כמו כן נמשיך לפעול להעלאת קצבאות הנכים שיגיעו לגובה שכר המינימום כפי שדרשנו בעבר. אנו מודים לשר האוצר ישראל כץ על ההירתמות והרצון לפתור את מצוקות הנכים ולהגיע לפיתרון העלאת הקצבאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture