צילום: הדס פרוש / Flash90  

עליה של 70% ברוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בשנת 2019

בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70% • 780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עליה של 70% ברוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בתאונות בשנת 2019 לעומת השנה שקדמה לה. כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70%.

ביזנעס שימושי

780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, עשרה מתוך 17 נהרגו בתחום הערים והישובים.

בירושלים נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2019 ונהרגו שישה – מספר ההרוגים הגבוה בעשור בעיר. בתל אביב-יפו נפגעו 95 רוכבים צעירים בשנת 2019, בחולון נפגעו בשנה זו 34 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,049 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 91 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע.

רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על הכלים הדו גלגליים, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לרוכבים הצעירים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון הם אינם נדרשים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “העליה במספרי ההרוגים דרמטית ובלתי נתפס שמודבר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון, מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית. הנתונים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן.

“משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. ההכשרה חייבת להיות יסודית יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים ולמנוע את הצעיר ההרוג הבא”.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאור ניסיון העבר, אפשר ליצור מכשירי סימולציה בהם ניתן לאמן רוכבים על פי מצבי אמת עם אין ספור אופציות זה יציל חיים גם של רוכבים ותיקים לדעתי זה נחוץ לא פחות משעורי הנהיגה המיושנים

יתרון של אופנוע לבצע משלוח מהיר למרחק ארוך. נדמה שבטיחותי יותר לרכב בכרכרה או מזחלת. כי בעלי חיים מסוגלים להיזהר ולהציל.

מה הפלא, תראו איך חלק מהם נוסעים בכבישים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture