זעזוע: עיריית ירושלים מעמידה לדין את ראש ישיבת זוויעהל

הרב זילבר, שעומד בראש המרכז לחינוך מיוחד 'מגן אברהם', מואשם בשימוש חורג בגני הילדים זאת למרות הבטחת סגן ומ"מ ראש העיר כי הנושא יוסדר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

אטימות שאינה יודעת גבולות: הגאון רבי מיכל זילבר שליט"א, ראש ישיבת זוועהיל ומי שידוע בכינויו כ'מגיד השיעור הגדול בעולם' בשל השיעורים שאותם הוא מוסר במשך עשרות שנים ב'דף היומי' במסגרת 'קול הדף', מצא את עצמו אתמול על ספסל הנאשמים בידי עיריית ירושלים, לאחר שהתברר כי העירייה רואה בו אחראי על עבירה של שימוש חורג במבנה של גני ילדים המשמש את הילדים המיוחדים של מוסד 'מגן אברהם'. זאת, למרות העובדה שראש העיר וממלא מקומו הבטיחו כי פעילות המקום – הפועל במשך לא פחות מ-30 שנה – תוסדר סוף סוף באופן חוקי, וכי לא ינקטו כל צעדים נגד העומדים בראש המוסד.

קרא עוד:

[postim]

הסיפור החל לפני מספר שנים, אז נעתר הרב זילבר המשמש כיו״ר המרכז לחינוך מיוחד 'מגן אברהם' לבקשת ראשי האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, והוא ניאות ליטול על עצמו את ניהול גני השילוב, "גני הרמוני", שהיו שייכים לעמותה שפשטה רגל ואשר פעלו במשך כ-30 שנה ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף ירושלים. בעקבות הסכמתו של הרב זילבר שניאות להיכנס לעובי הקורה רק מתוך מטרה שפעילות הגנים תימשך וכי הילדים המיוחדים יוכלו להמשיך ולקבל את הטיפולים והשיעורים להם הם זקוקים, הוסדר אכן המשך תפקודו של המקום כאשר מאז דואגת לפעילות התקינה עמותת 'מגן אברהם'.

מאז הפכו הגנים לסיפור של הצלחה, כאשר כל הגורמים המקצועיים שהכירו את הפעילות במקום יצאו מגדרם בהתפעלות מול הישגי תלמידי המוסד. לפני כשנתיים אף ביקר בגנים ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת שהתקשה להסתיר את דמעותיו שזלגו באופן חופשי מול עיני ההורים וחברי העמותה. באותה הזדמנות הבטיח ראש העיר כי יפעל להסדיר אחת ולתמיד את פעילות המקום כך שיזכה לקורת גג מתאימה ומכובדת, דבר שמתעכב עד כה מסיבות בירוקרטיות.

אולם מסתבר שההבטחות לעזרה וההצהרות על סיוע לעמותה לא הגיעו לידי יישום. וכך, לפני כשלושה חודשים הופתעו שלושת חברי ההנהלה, היו"ר הגר"מ זילבר ועמו הרב אהרן כל טוב והרב יצחק שטלברג, לקבל זימון לבית המשפט וזאת בגין 'שימוש חורג'. כלומר: פעילותם של גני הילדים אינה מאושרת במקום זה, ועל כן המשך פעילות הגנים מהווה עבירה פלילית.

בעמותת 'מגן אברהם' התפלאו על נקיטת הצעד המוזר, שכן הגורמים הבכירים בעירייה ובראשם סגן ומ"מ ראש העיר הצהירו שוב ושוב כי הפעילות במקום תוסדר באופן חוקי כאשר העיריה היא שתדאג לכך, אך מסתבר שיד ימין אינה יודעת מיד שמאל וכך בעוד שבעירייה עושים מאמצים לפתור את הבעיה – דאגה המח' המשפטית לשגר צווים ולהגיש כתב אישום. "אך אם זהו המצב", אמרו בעמותה, "אין ברירה אלא לסגור את המוסד".

ואכן, בעמותה הבהירו למ"מ ראש העיר והממונה על החינוך החרדי הרב פינדרוס כי מאחר והפעילות במקום אינה חוקית, העמותה מוכנה לפנות את הנכס לאלתר ולהחזירו לעירייה על מנת שהיא תפעיל את הגן.

אולם, בעירייה ביקשו מהעמותה להימנע מסגירת הגן, ובמכתב תגובה שעליו חתום עוזרו הבכיר של הרב פינדרוס, מחזיק תיק החינוך החרדי, נאמר כי ראשית חברי ההנהלה יוצאו מכתב האישום לאלתר, ובמקביל הובטח כי יימצא הפתרון לביטול התביעה. בעקבות המענה שהתקבל מלשכת מ"מ רה"ע הרב פינדרוס המשיכו הגנים בפעילותם, תוך שבעמותה בטוחים כי בלשכת מ"מ ראש העיר ידאגו אכן לפתור את הבעיה.

האכזבה, אם כן, היתה גדולה כאשר התברר כי חרף ההבטחות המשיכו ההליכים המשפטיים להתנהל ללא כל עיכוב. מה שהתמיה עוד יותר היתה העובדה כי בלשכת הרב פינדרוס הבהירו שבסופו של דבר בוטל כתב האישום נגד הרב זילבר, אך הרב זילבר, ועמו חברי הנהלת העמותה, שהתייצבו למשפט הבוקר – גילו להוותם כי כתב האישום נגדם שריר וקיים וכי העיריה ממשיכה לנהל את התביעה נגדם. עו"ד של הנאשמים, עו"ד יהושע ליברמן ממשרד עוה"ד יגאל ארנון, ציין כי "אילו היו הרבנים מתפתים להבטחות ולא מגיעים לבית המשפט, היו מואשמים מיד בזילות בית המשפט והמקום היה נסגר מיידית".

בסופו של דבר קיבלה השופטת לארי בבלי את בקשת הנתבעים לדחיה בהסכמה, והדיון בנושא יחודש בעתיד הקרוב. נוכח זאת, בעמותת 'מגן אברהם' יחד עם הורי ההורים הביעו זעם רב מול התנהלות העיריה שמצד אחד מבקשת מהמוסד להפעיל את המקום ומצד שני פועלת נגדו ומתנכלת לעומדים בראשו. "מסתבר שלהבטחות אין כיסוי" אומרים בעמותת 'מגן אברהם', שם סבורים כי "אם זהו המצב אין לנו ברירה אלא לסגור את הגנים".

"לא יתכן שמצד אחד תגדיר אותנו העיריה כעבריינים, ומצד שני נתבקש להמשיך ולהפעיל את הגנים", אומרים ב'מגן אברהם' שם דורשים לבטל את הליכי התביעה לאלתר, ובמקביל, כפי שהובטח, להסדיר מיידית את פעילות הגנים באופן חוקי כך שמקרים דומים לא יישנו בעתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרשעים יצא רשע – הפסיקו להאמין בהם ולסמוך עליהם

על מה מאשימים אותו?
פעם הבאה כתבה פחות גדולה❣?❣

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture