מודיעין עילית: מגעים להרצת מועמד חסידי לראשות העיר

פרסום ראשון: בכנס הוקרה שערכה אגודת ישראל לקהילות החסידים במודיעין עילית נורתה יריית הפתיחה של מערכת הבחירות לעירייה | התאריך שנקבע: חשוון תשע"ד | בעיר מנהלים מגעים לשליחת מועמד חסידי לראשות העירייה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במהלך כינוס הוקרה לקהילות החסידים שנערך השבוע הוכרז באופן רישמי על פתיחת מערכת הבחירות המקומית במודיעין עילית.

קרא עוד:

[postim]

בכינוס השתתפו חברי הכנסת של אגודת ישראל ששחררו לחלל האוויר הצהרות לוחמניות כנגד גיוס בני הישיבות שהדהדו עד אולפני הטלוויזיה, ובנשימה אחת הם פתחו את מערכת הבחירות המקומית והצהירו פה אחד על יריית הפתיחה למערכת הבחירות המקומית שתתקיים בחודש חשוון תשע"ד.

באגודת ישראל שוקלים להריץ מועמד אלטרנטיבי לראשות העיר, וכבר החלו במגעים קדחתניים עם מועמדים אפשריים. אחד השמות הבולטים הוא יו"ר גור בארץ, העסקן נתן רוזנבלט ששימש כיו"ר ועד תושבי נפגעי חפציבה.

מנגד גם באחות הליטאית דגל התורה אין הסכמה לגבי זהות המעומד לראשות העיר: ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן שמשמש ראש עיר כבר 13- שנים ניסה את מזלו להיבחר לכנסת אך הפעם נדחק למקום השמיני והלא ריאלי.

גוטרמן עצמו מעוניין להמשיך לנהל את העיריה קדנציה רביעית אך רצונות לחוד ומעשים לחוד. מולו מתחיל להתגבש גוש חוסם של נציגי החסידים ש"ס וסגר"ע מטעם דגל התורה יעקב ולנשטיין שמעז לקרוא תיגר על מנהיגותו ומכשיר את הקרקע לקראת התמודדותו לראשות העירייה.

יצויין כי בבחירות הקודמות התמודד עוה"ד רוני פאלוך שהסיר את מועמדותו ברגע האחרון לאחר שהתבקש. כעת נראה כי הוא חושב לנסות שוב ולהתמודד על התפקיד.

בפילוח אוכלוסיית העיר עולה כי ישנם 25% חסידים וכ- 30% ספרדים. כח בהחלט לא מבוטל במידה והללו יחליטו להתאגד.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם באתר כבר נפלתם בפח לגבי מודיעין עילית [זוכרים את "מירוץ המכוניות" שהפילו אותכם ביום שישי לאחר הסערה האחרונה?]. מה אתם שוב מסתבכים בשטויות?
ש"ס קיבלו בבחירות האחרונות במודיעין עילית 18% מהקולות. איך זה נהפך ל30%? אתם לא מרגישים שמישהו כאן מסבן אותכם? סתם בניסיון להדליק אש.

מתי תהיה כבר אחדות בעיר הזאת
טלו קורה מבין עיניכם

17% ש"ס, לא 18…

וחסידים 25%??? איפה אתם חיים חבר'ה?

אל תלכו שולל אחרי מציתי האש הסדרתיים, שמודיעין עילית אמורה להיות הקרבן הבא שלהם, אחרי שבני ברק ירדה מהפרק.

היה נעים מאד עם נציג ברסלב-פרוש, עכשיו יש עוד חסידים בביתר בויאן, קרלין, סלונים או מתמידים

למה ראש עיר חסידי? מה רע בגוטרמן? ראש עיר מוצלח מאד. [גם אם יש לו פאשלות מסוימות. אבל זה כלום לעומת אחרים] למה להביא איש חסר נסיון? אנחנו שפני נסיון ? רק כדי שפרוש יגדיל את הכח שלו? מספיק הוא הרס לציבור החרדי.

כל כך מהר נגמר ההתעיניינות על הבחירות האחרונות שכבר מדברים על הבחירות של שנה הבאה??

לא מענין

גוטרמן סוס עבודה שיודע להזיז דברים, עם קשרים במשרדי הממשלה. לכו תשימו מישהו חדש שלא מכיר את הבירוקרטים בכל מקום ונראה מה הוא ישיג משרים ופקידים זוללי חרדים לתאבון שיהנו להתעלל בו.

חברה תירגעו, הפעם המועמד יהיה מוסכם גם על באיאן וגם על ויזניץ.
מה שברור בצורה חדה, זה שמקומו של גוטרמן אינו בראשות העיר מודיעין עילית, על כל שטח שהוא הבטיח לקבוצה חסידית, הוא הבטיח את אותו שטח לעוד קבוצות ליטאיות וחסידיות עיין ערך שבט הלוי.
לרוב החסידים יש צריפים דלוחים ואפילו לא הקצאה, לעומת הליטאים שיש להם מבני פאר על הקצאות שניתנים להם חדשים לבקרים, למעט חסידות אלכסנדר שראש העיר ממוצא חסידי אלכסנדר.
כל מוסדות החינוך בעיר במבני קבע שייכים לליטאים בלבד, לחסידים אין כלום, חוץ מקראוונים דלוחים אחרי המון הפגנות וצרחות, ועל אף שגוטרמן הבטיח ואף חתם על כך בבחירות האחרונות, הוא לא הבטיח לקיים, אפילו לחסידים שנהגו ללקק לו כל השנים כמו ר' שמעון ליפשיץ, הוא בגד בו בצורה משפילה, בית הספר שבראשותו מפוזר בכל חלקי העיר, כיתה פה וכיתה שם, לעומת לדוגמא מבני דרכי יושר או עץ הדעת שיש להם מבני פאר במרכז ברכפלד.
מצב תשתיות החשמל בקריות החסידיות קרסו ואת אף אחד זה לא מעניין, רמת הבטיחות בעיר שואפת למינוס 50 ואת אף אחד זה לא מעניין, כך גם שבילי הגישה לאיזורים החסידיים מוזנחים בצורה זוועתית,
העירייה היחידה בארץ שאין שם תקציבי תרבות תורנית, העירייה החרדית היחידה בארץ שאין שם תקציב בית החלמה מלידה רביעית, העירייה החרדית היחידה שכל חברי המועצה הם נטולי סמכות כלשהיא, ורק ראש העיר מחזיק בכל הסמכויות לחלוטין.
העירייה החרדית בארץ שאין משכורת לרבני שכונות חסידיים, לליטאים יש תקציב שנתי של 6 מיליון ש"ח לשנה!!! לחסידים 0 !!! אחד מהרבנים החסידיים מקבל שכר והוא מוגדר כקצין הביטחון של עמישב על הפארק הגדול בכניסה לעיר !!! כך ולא אחרת.
העירייה לוקחת דמי שמירה מכל תושב ברמת של דמי שמירה בהרצליה, ורמת השמירה היא כמו באום אל פאחם בערך, כל שני וחמישי יש פריצות לבתים.
שבענו די והותר, הגיע הזמן למישהו אחר.

כדי להיות ראש עיר לא צריך ניסיון לפני זה, גוטרמן נחת בעיר לאחר שהוא היה בסך הכל עוזר של רביץ בכנסת, רובינשטיין נהיה ראש עיר לאחר שהיה בסך הכל חבר עירייה.
כדי לנהל עיר טוב צריך להיות מוכשר ולהיות מוקף באנשי מקצוע, ותו לא.
במודיעין עילית זה לא קיים.

גוטרמן אינו סוס עבודה, הוא מספר אחד במדינה ביחצנות פרטית נטו, זה הכל.
העירייה יודעת דבר אחד, איך לבלבל את המוח לתושבים על כל בעיה, אם יש בעיית בטיחות הם טוענים שזה בעיה של מע"צ כאשר זה שקר גס, אם חפציבה מתנתק מהעיר לשבוע אז מפרסמים תמונות בעיתון רב מכר של העירייה על ההצפות בנתיבי איילון, ומפרסמים מנשר לתושבים שכאילו ובעל הבית בעיר זה המינהל האזרחי מע"צ והצבא, כאשר זה הטעייה מכוונת, כי לצרכי העירייה שום דבר כבר לא שייך לאף אחד, הכל שייך לרחוב שער המלך במודיעין עילית.

צריך לזכור שהתשתית של העיר היא ליטאית אחרי הכל היזמים והציבור, הגרעין של אברכים שקמו מהכולל והלכו בסיכון לקחו אדמת טרשים ובנו עליה עיר, עכשיו באים עם החוק וכל מיני טענות שהחסידים וכו', עם כל הכבוד מותר להבין למה ללטאים יש קצת יותר, קחו מקומות אחרים שהחסידים שולטים שם תראו את הליטאי מנגב את המים שנוזל לו מהגג של הקראוון, ומה קרה עם גור בב"ב בתקופת אירינשטיין וכך בכל מקום, מה הפלא בזה?, אחרי הכל רוב הציבור בעיר הוא ליטאי, מי שרוצה שיפתח עיר חסידית, באלעד הספרדים שולטים יותר כי הם לקחו את אלעד כפרוייקט שלהם במקביל לליטאים במודיעין עילית, אין בזה שום גזענות כמו שיש להבדיל את צפון ת"א וכל מיני שכונות מוגדרות, למה מכל דבר עושים גזענות ואפליה???
משתמשים בסלנג חילוני ועם החוק הכפרני בשעה שהדברים פועלים באופן הגיוני לפי כל קנה מידה.

למאיר,
אתה פשוט לא מתבלבל ואומר: השחיתות מונצחת בהגיון. אתמהה?
חלק ממיסדי העיר דוקא חסידים כמו דוד שרייבר ז"ל, ובגלל שראשוני המתיישבים בקרית ספר היו ליטאים אז לכן מה? לכן ליטאי ברכפלד שהגיעו יחד עם החסידים אז הם צריכים לקבל את כל העוגה ולחסידים אפילו לא פירור?
איפה ההגיון כאן? יש צורך בחוק כפרני או בסלנג? או שיש צורך במחשבה הוגנת והסתכלות נכונה?
באלעד לרוב החסידים יש כל מה שהם צריכים, בבני ברק גם בתקופת אירנשטיין שכל תקציב התרבות הלך לחגיגות בשטיבלך של גור, גם אז היה לליטאים כל מה שרצו, בביתר עם ראש עיר חסידי גם יש לליטאים כל מה שרצו וקיבלו מיהודה גרליץ שהיה ראש עיר חסידי, לא צריכים להקים עיר חסידית, צריך לנהל עיר ללא אפליה, ובמודיעין עילית התמונה אחרת, לליטאים את המקסימום, לחסידים אפילו לא את המינימום.

זה מצחיק, הרי בירושלים יש מוסדות 20 שנה בקראונים, אנשים מתרגלים לטוב ומתלוננים שלא טוב יותר,
אני מאמין שבכל עסקן יש הרבה טוב שהוא מנסה לעשות בשביל אחרים אבל מה לעשות שאנשים מחפשים איך לבקר????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

עדיין לא קלטתי איך בכל כך הרבה רוע ושחיתות שקופה ומובהקת אתה רואה עסקן שעושה טוב וסתם מחפשים עליו ביקורת.
מעניין, אני תושב העיר, ומוזמן לכאן מי שיכול להפריך את הטענות שהצגתי בתגובה הארוכה שכתבתי לעיל, אדרבה, אם אתה כל כך משוכנע שזה עסקן שעושה טוב ופשוט מחפשים עליו ביקורת, זה פשוט לא מתגלגל ברחוב תחת כל עץ רענן, אז אולי תנסה להפריך את כל מה שכתבתי לעיל? רק תוכיח על עובדא אחת שזה שקר, ואני חוזר בי מכל האמור.
עוד יותר, בשעה ששורות אלו נכתבות, יש חושך ועלטה מוחלטת בכל מרחבי הקריה החסידית, קרי רחוב רשב"י גם בחזית וגם בעורף, וזה סכנת מוות מוחלטת, וזה קורה כל פעם שיורד גשם, בחורף הנוכחי זוהי כבר פעם ה 40 ללא כל גוזמא כולל שבת, ולא מכבר שברה אשה אחת גם את ידה וגם את רגלה כי לא ראתה מילימטר קדימה לאן היא הולכת.
אלפי פניות הופנו לר' צביקי לוי מנהל מח' שפ"ע ואיכות הסביבה, וגם למוקד העירוני, ושום דבר לא עזר עד לרגע זה, כי בעל הבית מעליו המחזיק בכל הסמכויות מתעלל פשוט באוכלוסיה זו במזיד.
מי שיכול להפריך את מה שתיארתי כאן, שידור חי מהשטח, שיקום עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture