הגר"ח הורה להחליף מ'שלומית' ל'שולמית' | סיפור מכלי ראשון

הגר"ח הורה לאבי הגרושה, תקן את שמה משלומית ל'שולמית' ותראו ישועות | סיפור מפעים הטומן בחובו תובנות לגבי קריאת שם עבור ילדיכם | פרסום ראשון

נולדה לכם בת ואתם רוצים לקרוא לה 'שלומית'? קיראו את הסיפור הבא וחשבו פעם נוספת: אשה חרדית בשם 'שלומית' שהתגרשה מנסה מזה זמן רב למצוא את זיווגה ההגון בשנית, אך זה מבושש לבוא.

קרא עוד:

[postim]

בצר לו עלה אביה אברך חשוב בירושלים לפני מספר ימים למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א וגולל בפניו את קורות חייה של בתו, לאחר מכן ביקש ברכה לזיווג והגיש לפני הגר"ח פתק עליו כתוב 'שולמית בת'… האב הבחין בטעות והסב את תשומת ליבו של מרן ולחש על אוזנו את התיקון – קוראים לה 'שלומית'… הגר"ח תיקן את האב מבלי שידע את שמה ואמר עד עתה קראו לה 'שלומית' מהיום יקרא שמה 'שולמית'.

הגר"ח המשיך ואמר לאב ההמום, "השם שלומית מונע מבתך את זיווגה ההגון", אמר והוסיף: "תקרא את שמה שולמית ובעזרת השם תראו ישועות"…

האב הנרגש קיבל את ברכת מרן ויצא את הבית כשבליבו תפילה שסוף סוף יגיע החתן המיוחל, ומיהר לעשות כמצוותו ובמעמד מניין אברכים נערך השבוע מי שברך להצלחתה עם השם החדש.

17 תגובות

נראה שהסיפור אינו משקף מציאות.
בספר עזרא פרק ח' פסוק י' , וכן דברי הימים א' כו כח נזכר שיהודים חשובים קראו לבתם בשם "שלומית" ! כלומר אין שום רע בשימוש בשם שלומית.

כדאי לזכור שישמעאל עצמו אינו נחשב לדמות חיובית אך משתמשים בשמו כי משמעותו חיובית.
כך גם שלומית שודאי זה שם חיובי , שמו של ה' שלום.

כל הסיפור נראה כלקוח מתרבות הבאבאות , וכנראה שאין בו ממש.

אידיוט מי שלומד ממעשה פרטי של אדם פרטי לגבי כלל הציבור.
וכנראה גם הכותב לא ניחן בבינה יתירה כשכתב את הפיסקה הראשונה בכתבה.

לדב בן-אריה
נראה עליך שאתה לא רגיל להסתובב אצל צדיקים וקדושים ומאוד פלא בשבילך כאילו סיפורים.
אתה אכן חכם גדול ויודע הפירוש של השימות מגיע לך באמת סוכריה ואולי שתיים אבל אל תשכח שאתה סוף כל סוף גולש בJDN בזמן שהגר"ח קנייבסקי מצדיקי וקדושי הדור לא יודע איך נראה בכלל מחשב ועיניו טהורות, ולכן מה שאתה מבין ורואה זה כפי השגותך בתור גולש בJDN אבל העינים הטהורות שלו רואים דברים אחרים לגמרי.
וחוץ מזה, מה שאתה יודע בענינים האלו אכן מגיע לך V אבל אני מצטער לחדש לך שהגר"ח קנייבסקי לומד ביום אחת יותר ממה שאתה לומד בשנה ויודע כל מה שאתה יודע לספר על שימות ובכל זאת כנראה שיש דברים שאתה לא יודע, ואולי לכן יצא הסיפור הנ"ל.

ידוע הסיפור שבעל תשובה סיפר לאחד מגדולי האדמורי"ם שר' חיים אמר לו לשנות אתהשם כי זה לא מופיע בתורה, אמר לו אותו אדמו"ר 'לך תגיד לו שהשם חיים גם לא מופיע בתורה'

גם במשפחתי סיפור דומה עם בת דודה שקראו לה שלומית והגר"ח קנייבסקי הורה לה לשנות לשולמית וראו ישועות – אבל זה היה אחרי שהיא שכבר התחתנה

כידוע לכל הגר"ח מקפיד מאוד מאוד שלא יקרו לבנות שמות שמות הדומים לזכרים
כל האנשים המודרניים מכל העולם שמגיעים לרבי חיים יודעים שעל 2 דברים הוא מקפיד מאוד
1) על שמות הנשים והבנות שלא ידמו לשמות זכרים כדוגמת "דניאלה" (שמקובל מאוד אצל המודרניים בארה"ב) וכדו'.
2) שלא ילכו עם חולצות צבעוניות ושרוולים קצורים לאברכים אפילו מודרניים ביותר [ומי שמגיע אליו אפילו החולצה לבנה רק שיש על זה סמל כמו חמור או סמל של צורה אחר שמסמל החברה של החולצה, כמעט שאי אפשר לו להוציא ברכה מפי הגר"ח כי הוא עסוק רק לדבר מצורת החמור (הקטן) שעל החולצה ושואל זה חמור או סוס סוס או חמור ועל פי רוב הוא יוצא מביתו בלי קבלת ברכה]

נכון מאוד הוא לא מקפיד בגלל שלומית בת דברי למטה דן שהתעברה ממצרי ונולד המקלל רק מקפיד שלא יקרו שמות שדומות לזכרם כ'שלומי
ואומר שזה מפריע להנפש הנקבה ללדת ולהתחתן ולשלום בית ולבריאות נפשה וגופה, ע"כ.

הקורא לעצמו "קורא, חס על שמו הנעלם ,ולא חס על כבוד הכותב ועבר על

לאו של "לא תלך רכיל.בעמך ." . נראה לי שהמערכת הנכבדה חייבת למחוק את תגובת ה"קורא" האלמוני .

השם של רבי חיים זה שמריהו יוסף חיים קנייבסקי
והשם של רבי ניסים זה שמריהו יוסף ניסים קרליץ

ל"יהודי פשוט" . כתבתי
"בספר עזרא פרק ח’ פסוק י’ , וכן דברי הימים א’ כו כח נזכר שיהודים חשובים קראו לבתם בשם “שלומית” ! כלומר אין שום רע בשימוש בשם שלומית."
אתה לא מסוגל לדון בדברי . אז שתוק!
ואתה "יהודי פשוט" מגיע בדרגתך לזיעה שבין בהונות הרגלים של הגר"ח ? בודאי שלא ! אז איך אתה מעיז בכלל לקפוץ ולצייצ מה ראוי ומה לא ?
אל תשכח שאתה רק גולש ב JDN אז איך אתה נותן לנו פסקים מה מותר להגיד ומה לא ?
הרב קנייבסקי אילו קרא את הדבריפ התמוהים שלך היה בודאי לא מרוצה מהצורה שאתה מציג אותו.לו יש עיני בדולח . ולך עיניים עכורות . אין לך שמץ מושג מה ראוי להגיד ולכתוב ומה לא. אז שב בשקט בבקשה .

לא הבנתם את דברי הגאון רבי חיים שיחיה והנני להסביר את דבריו

ובכן כידוע השם שלומית מופיע בתורה פעם אחת והיא שלומית בת דברי הרשעה שפרסמה הכתוב וידועים מעשיה

וידועים דברי רבי מאיר בגמרא באומרו שמא גרים והוא קובע על חיי האדם אם לטוב אם למוטב וגם על מהותו

וממילא יובן מדוע רבי חיים ראה בשם זה את התעכבות מציאת זיווגה של אותה אשה כיון שהתעברה בהם נשמת הרשעה שלומית בת דברי

וכמובא בספרי הקבלה ליודעי ח"ן ששמו של האדם יכול לגרום לו עיכובים בפתיחת מזלו ולהיפך ועיין בגמרא ברכות בענין זה

לא הבנתם את דברי הגאון רבי חיים שיחיה והנני להסביר את דבריו

ובכן כידוע השם שלומית מופיע בתורה פעם אחת והיא שלומית בת דברי הרשעה שפרסמה הכתוב וידועים מעשיה

וידועים דברי רבי מאיר בגמרא באומרו שמא גרים והוא קובע על חיי האדם אם לטוב אם למוטב וגם על מהותו

וממילא יובן מדוע רבי חיים ראה בשם זה את התעכבות מציאת זיווגה של אותה אשה כיון שהתעברה בהם נשמת הרשעה שלומית בת דברי

וכמובא בספרי הקבלה ליודעי ח"ן ששמו של האדם יכול לגרום לו עיכובים בפתיחת מזלו ולהיפך ועיין בגמרא ברכות בענין זה

לא הבנתם את דברי הגאון רבי חיים שיחיה והנני להסביר את דבריו
ובכן כידוע השם שלומית מופיע בתורה פעם אחת והיא שלומית בת דברי הרשעה שפרסמה הכתוב וידועים מעשיה
וידועים דברי רבי מאיר בגמרא באומרו שמא גרים והוא קובע על חיי האדם אם לטוב אם למוטב וגם על מהותו
וממילא יובן מדוע רבי חיים ראה בשם זה את התעכבות מציאת זיווגה של אותה אשה כיון שהתעברה בהם נשמת הרשעה שלומית בת דברי
וכמובא בספרי הקבלה ליודעי ח"ן ששמו של האדם יכול לגרום לו עיכובים בפתיחת מזלו ולהיפך ועיין בגמרא ברכות בענין זה

עדס נכבד.
אינך מבין את הנושא הנדון וחבל.
ברור שהסיפור שגוי והגר"ח לא אמר במקרה הזה את מה שמייחסים לו.
נכון שאין קוראים עך שם רשע . אבל אם יש משמעות חיובית לשם עצמו , אז בהחלט ראוי לקרוא בשם זה.
הדוגמא הידועה לכלמי שיש לו מושג בנושא הוא רבי ישמעאל כוהן גדול . שהיה נכנס לפני ולפנים כשהוא נושא את השם "ישמעאל" אף שזה שמו של זה שאברהם גרש מביתו בהוראת הקב"ה.
כך גם שלומית , אומנם בתורה מופיעה שלומית אחת לשלילה אך גדולים וצדיקים בתנ"ך קראו לבנותיהם שלומית. (עזרא ח’ י’ , דברי הימים א’ כו כח) שלומית משמעותו אשת שלום ושלום שם הקב"ה. איך יעלה על הדעת לומר על הגר"ח שפסל ם זה.
מפורסמות וידועות הרבה רבניות בשם שלומית. הרבנית שלומית רוזן, הרבנית שלומית סטיסקין, הרבנית שלומית פישר, הרבנית שלומית קרויזר, הרבנית שלומית מלמד ועוד הרבה הרבה שלומית צדיקות וישרות. האם "שמא גרים" והשם הנפלא והיפה "שלומית" שיפר את מזלן והן נהיו למפיצות תורה ויראת שמים בקרב הנשים בעמנו ?

לעדס , בכלל לא מובן למה כתבת את מה שכתבת. הכל בעצם כתוב כבר בתגובה הראשונה של דב בן-אריה. רואים שהוא ידע מצוין על זה שלא קוראים בם של רשע והביא לנו את הדין בנושא.
תאז מה בעצם אתה עדס אתה רוצה. שנשים בצד את מסורת אבותינו שכן קראו בשם "ישמעאל" ונלך אחרי מה שאריה קורא בצדק. "תרבות באבות" ?

מי שבטוח שהגר"ח לעולם לא טועה צריך להיות בטוח שמה שנמסר כאילו אמר זה לא הכי מדוייק.
ודרך אגב איפה כתוב שיש אנשים שאף פעם לא טועים ?

ידוע הסיפור הנ"ל ואין עליו עוררין
שמעתי סיפור נוסף על אברך שבא לר' חיים עם שם ביתו החולה "עדינה"
אמר לו שיחליף שמה מפני שזהו שם אשתו של לבן הארמי,
לאחר שנים כשהגיע אדם עם שם ביתו המתבגרת לזיווג הגון ושמה עדינה
ברך שיהיה בשמחות בקרוב, כשנשאל ר' חיים והרי זהו שמה של אשת לבן הארמי,
ענה, אכן אך זהו שמה של אם האמהות רחל ולאה.
מכאן שאין להסיק מסקנות מסיפור לסיפור וכל אחד ישאל.

אז יש לנו עוד סיפור שהידביקו לגר"ח הרב קנייבסקי .
רק יש כאן בעיה . במקורותינו העתיקים לא נזכר כלל ששמה של אשת לבן הוא עדינה …
אז יסבירו לנו שבאמת שמה היה עדינה אבל יעקב אבינו עשה לחותנת שלו שינוי שם , ומאז שמה משהו אחר ולכן אי אפשר למצוא בשום מקור את השם המקורי "עדינה" ….

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *