האם לציונות הדתית יש מועמד מוסכם לרבנות הראשית?

מסתמן, הגר"א איגרא ימונה במינוי קבוע לדיין בבית הדין הרבני הגדול ובתמורה יסיר את מועמדותו | בציונות הדתית מסרבים לקבל את קביעת 30 הרבנים בדבר מועמד מוסכם | הגר"י גרוסמן נפגש עם חברי הגוף הבוחר ונועד עם דיינים | לפרטים המלאים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בשבוע שעבר התכנסו כשלושים מרבני הציונות הדתית לכנס בבנייני האומה בירושלים. על החלטות הכנס התבשרנו באמצעות כלי התקשורת, כאשר בסיומן נערכו בחירות מקדימות בין שלושת המועמדים המובילים של הציונות הדתית, לרבנות הראשית לישראל.

קרא עוד:

[postim]

הרבנים בחרו בין הגר"א איגרא, דיין בבית הדין הרבני הגדול. הרב דוד סתיו, רב העיר שוהם ויו"ר רבני צוהר והגר"י שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית. התוצאה הייתה, הגר"א איגרא נבחר ברוב קולות כנציג הציונות הדתית לרבנות הראשית לישראל.

אלא שמאחורי הקלעים התפתחה לה דרמה של ממש, לכנס הוזמנו כשישים רבנים המייצגים גוון אחד מהציונות הדתית שלרובם המכריע אין זכות בחירה לרב הראשי לישראל, וכמו כן אין להם כל השפעה על הגוף הבוחר.

הרב דוד סתיו טען כי לא ניתנה לו אפשרות להביע את דעתו ולהציג את עמדתו בכנס, והוא קרא לרבנים להחרים את הכנס. וכשקריאתו לא נענתה הוא טען כי כל החלטה שלא תתקבל שם, לא תכובד על ידו והוא מבחינתו ממשיך במירוץ.

מארגני הכנס פנו לשלושת הנציגים וביקשו מהם לשלוח בא כח מטעמם שיציג את מועמדותם לפני קיום הבחירות.

מי שעומד מאחורי הכנס בבנייני האומה הוא הרב חיים דרוקמן ואיתו קבוצת רבנים נוספת שלאיש מהם אין זכות בחירה ואינו נכלל בגוף הבוחר לרב הראשי לישראל. הרב דרוקמן מבקש לחזק את מעמדו ולהפוך באמצעות קיום הפריימריז האלה, לרב החזק בציונות הדתית. הרב דרוקמן כבר הביע את תמיכתו בגר"א איגרא ורואה בו מועמד ראוי.

לJDN נודע כי ראש ישיבה מכובד מאוד ובעל עמדה משמעותית ומשפיעה בציונות הדתית ששמו נזכר ואף צויין במספר מנשרים הקשורים לאותו כנס, טען הערב כי מעולם לא חתם על שום מסמך ולא הביע את עמדתו בסוגיית הרבנות הראשית לישראל. במהלך השבוע הקרוב אי"ה נחשוף את שמו ונציין פרטים נוספים הקשורים למהלך שנעשה בשבוע שעבר בבנייני האומה, שלא על דעת כל הרבנים הרואים בניסיונות של הרב דרוקמן מעשה מחטף ורצון להשתלט ולכפות את דעתו מתוקף סמכותו כיושב ראש איגוד מרכז ישיבות בני עקיבא.

בשיחה לJDN אמר אותו ראש ישיבה "הרב דרוקמן מנסה בכח לקבע את מעמדו ולכפות את דעתו על אף שאיש לא הסמיך אותו, והחמור מכל, לנסות להכפיף אליו ראשי ישיבות שאין להם שום קשר למרכז ישיבות בני עקיבא". אותו ראש ישיבה מוסיף ואומר, "אנו תלמידיו של הגאון ר' צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל ולא תלמידיו של הרב דרוקמן. מוזר ותמוה תהליך 'פריימריז' לרב ראשי לישראל, בו בשעה שענייני הרבנות מורכבים ועדינים מבחירות באופן כזה שאינו ראוי".

עו"ד ד"ר אביעד הכהן הצליח למנוע את השתתפותם של דיינים, רבני ערים ורבני שכונות באמצעות היועץ המשפטי לממשלה. במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, הורה ווינשטיין לאותם דיינים ורבנים המכהנים בפועל שלא להשתתף באירוע שכזה.

בעקבות המחלוקת בתוך הציונות הדתית, מוצע כרגע דיל חדש כמוסכם על רבני הציונות הדתית כי הגר"א איגרא יקבל מינוי קבוע בבית הדין הרבני הגדול ובכך יסיר את מועמדותו מהמירוץ. ההערכה היא כי סיכוייו של הגר"א איגרא נמוכים והוא יקבל את הדיל ויפרוש מן המירוץ.

כזכור, הגאון ר' יצחק דוד גרוסמן מתמודד לתפקיד וזאת על אף הכחשות שונות שאינם מגיעות מכיוונו. מקורביו טוענים הערב לJDN כי אותם ששולחים הכחשות ומדברים בשמו של הרב, הם אלו שחפצים בכך שהרב גרוסמן לא יתמודד ובכדי למנוע את סיכוייו הגדולים לנצח בבחירות.

עוד נודע לJDN כי הרב גרוסמן נפגש במהלך החודשים האחרונים עם ראשי ערים ורבני ערים שחברים בגוף הבוחר. כמו כן, מספר דיינים אישרו לכתב JDN כי הרב גרוסמן פנה אליהם טלפונית וביקש לשמוע את חוות דעתם האם כדאי להתמודד, והאם יתמכו בו במידה ויחליט להתמודד?

מקורביו של הגר"י גרוסמן אומרים עוד, כי מי שתומך ברב הוא משה לאון, חבר בצוות המשא ומתן של הליכוד ונחשב כמקורב לבנימין נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגע דיברתי עם הרב איגרא הוא לא שמע על העסקה הזאת מעולם..

בחירתו המוצלחת של הרב גרוסמן תקרב יהודים לדרך ה' בנועם וחן ותחזק הקשר ביו כל היהודים ויקודש שם השם ברבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture