דיל ברבנות הראשית? תלוי עם מי

האם קיים דיל בין הגרמ"ש עמאר לדוד סתיו? | מתי יועבר החוק המאפשר התמודדות נוספת לרבנים מכהנים? | ומה קורה עם הגרי"ד גרוסמן? | JDN על הדיל שבדרך.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הבחירות לרבנות הראשית בפתח ודומה כי לא הייתה מערכת סוערת לבחירת הרבנים הראשיים בישראל כמו המערכת הנוכחית. אתר JDN היה הראשון לחשוף את דבר הדיל שבין הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי לישראל הגאון ר' משה שלמה עמאר שליט"א לבין דוד סתיו, רב העיר שוהם ומראשי רבני סתיו.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, חשפנו שתוארך כהונת הרבנים הראשיים עד לשינוי החוק בו יוכל רב ראשי מכהן להתמודד לכהונה נוספת. מסתבר שהדיווח היה אמיתי שכן את ההוכחות לכך קיבלנו בדוגמת ההסכם הקואליציוני שנכרת בין הבית היהודי לליכוד ביתנו. בהסכם נכתב כי הממשלה תאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל למשך ארבעה חודשים, שינוי בחוק שעבר בקריאה שנייה ושלישית בטרם יצאה הכנסת ה-19 לפגרת הפסח והסעיף הנוסף בהסכם עוסק בכך שבמהלך הארבעה חודשים תאשר הכנסת את הארכת חוק הרבנים הראשיים המכונה חוק הרב עמאר.

אלא, שכעת השאלה המרכזית המעסיקה רבים היא: מול מי מתבצע הדיל? לJDN נודע כי ערב הרכבת הממשלה ישבו בכירים מן 'הבית היהודי' לצד אנשי הגרמ"ש עמאר לצורך בניית הדיל האפשרי בו הגרמ"ש יכהן כרב הראשי לישראל וראשון לציון ואילו הכסא האשכנזי יישאר למועמד הדתי לאומי. מאז כינונה של הממשלה ה-33 המערכת הפנים חרדית גועשת ורוחשת סביב קיומו של הדיל בין הגר"ש עמאר לרב סתיו.

בכיר בבית היהודי טען בלהט בפני כתב JDN כי לא קיים דיל. מספר ימים לאחר מכן הוא חזר בו ואמר כי קיימים סיכומים בין הגרמ"ש עמאר לבית היהודי, אולם שמו של הרב סתיו לא עלה כלל לדיון. אותו בכיר טען כי ההבנות הן באשר למועמדתו של אליעזר איגרא, אולם ככל שעוברים הימים מתבהרת לה התמונה ומתברר כי הבחירות לרבנות הראשית הוא הנושא העומד כיום על סדר יומה של היהדות החרדית, הן בש"ס והן ביהדות התורה.

ביהדות התורה מנסים ללחוץ כרגע על הרב גרוסמן ממגדל העמק כי יואיל להכריז על התמודדות ובכך לסיים את הסאגה שעלולה לטענתם להמית קלון על הרבנות הראשית לישראל. הרב גרוסמן לא הכחיש עד עתה את הפרסומים בJDN על התמודדות אפשרית על משרת הרב הראשי לישראל. אולם, מקורביו טענו כי הרב אינו מתמודד, דבר שנבדק והוכח כלא נכון שכן הרב יצר קשר עם חברי הגוף הבוחר וביקש לקבל את תמיכתם לכשיודיע באופן רשמי על מועמדותו לרבנות הראשית לישראל.

ביהדות התורה ובש"ס רואים בדוד סתיו איום על היהדות החרדית ועושים כל מאמץ בכדי למנוע אפשרות שהוא ייבחר לכהונת הרב הראשי. בכיר ביהדות התורה אומר הערב (חמישי) לJDN: "סתיו מעביר מסר מפייס ליהדות החרדית, דבר המזכיר מאוד את התנהלותו של נפתלי בנט. לא נוכל לקחת סיכונים נוספים ונעשה הכל בכדי למנוע דיל אפשרי איתו".

מנגד, רבים מזכירים כי קיים דיל בין אנשי הגרמ"ש עמאר לסתיו, וגורמים המעורבים בנושא בחירת הרבנים הראשיים מדברים על כך שתמיכת המפלגות 'יש עתיד', 'הבית היהודי', 'ישראל ביתנו' ו'התנועה' בסתיו הם אלו שהובילו לדיל הקיים ביניהם.

אותם גורמים טוענים כי הצד של סתיו הביא את הנדוניה כבר בדוגמת הסכם קואליציוני וחקיקה מהירה בכנסת להארכת כהונת הרבנים הראשיים בעוד ארבעה חודשים, עתה הם מצפים לקבל את תמיכת אנשי ש"ס בגוף הבוחר.

נכון לעכשיו, אותם גורמים מדברים על כך שהדיל יתבצע במספר שלבים: באם תוך חודש ימים לא יראו אנשי סתיו כי אכן חברי הגוף הבוחר המזוהים עם ש"ס תומכים בו, אזי הכנסת תעביר בחקיקה את שינוי הגוף הבוחר ובכך יצרו רוב בגוף הבוחר שיוכל להעביר בחירה בסתיו וברב ציוני דתי ספרדי.

בימים אלו, הממשלה והנהלת הקואליציה עושים מאמץ שלא להעביר את הצעת החוק לשינוי הגוף הבוחר שעליה חתומים חכ"ים מהקואליציה עד שסיום מיצוי הבדיקה בדבר בחירתו הוודאית של סתיו לתפקיד.

בכירים בש"ס ויהדות התורה הביעו בפני כתב JDN מורת רוח על דיל אפשרי בין הגרמ"ש עמאר לדוד סתיו וגם דעתו של מרן הראשון לציון, נשיא מועצת חכמי התורה – הגר"ע יוסף שליט"א טרם נשמעה בעניין.

בכיר ביהדות התורה אומר לJDN כי אחת הראיות שאין רוח חכמים נוחה מהדיל, היא העובדה שסתיו ביקש להיכנס לבתיהם של גדולי ישראל ונענה בשלילה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ש"ס הטיפשים עד שהם רוקמים איזה דיל, זה בשביל איזה גו'ב מסריח, הם אף פעם לא יסגרו איזה דיל בשביל עולם התורה למשל…………

לא היה ולא נברא הרב סתו היה אצל כל גדולי ישראל ואתם תאכלו את הכובע

כתבה מגמתית מי כתב את השטויות האלו

אין על הרב גורסמן המועמד הכי ראוי

עושה מעשה ניסים אני עושה דילים ותתפוצצו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture