ר' 'יושע גבאי' | משב"ק אדמו"רי בית סקווירא נפטר במהלך השבת

המשב"ק בן 89 בפטירתו, היגר לניו יורק בשנת תשי"ט, כעבור זמן קצר הטביע את אמינותו אצל האדמו"ר מסקווירא זי"ע שמינה אותו לגבאי הראשי וכותב הקוויטלעך | האדמו"ר מסקווירא ליווהו עד סתימת הגולל

ביום שבת קודש (שמיני) הלך לעולמו משב"ק אדמור"י בית סקווירא הרה"ח רבי יושע פריעדמאן ע"ה בן 89 היה בפטירתו.

המשב"ק הוותיק וחסיד הגיע מארה"ק בהיותו דבוק לקודש הקדשים מהר"א מבעלזא זצ"ל בשנת תשי"ט, בהגיעו לניו יורק מינהו כ"ק האדמו"ר בעל התולדות יעקב יוסף מסקווירא זי"ע לעבוד כטבח בבית התבשיל של שיכון סקווירא.

תקופה קצרה לאחר עבודתו בבית התבשיל, רכש את אמונו של האדמו"ר זי"ע, ומינהו למשב"ק הראשי שהיה מופקד על ניהול ביתו, כולל זמני קבלת הקהל, כאשר הוא ישב ורשם הקוויטלעך עד השעות המאוחרות של הלילה, ונהג במסירות אין קץ לטובת חצר הקודש סקווירא בכלל, ולאדמו"ר בפרט.

גם לאחר פטירת האדמו"ר זי"ע המשיך לשרת נאמנה את בנו ממלא מקומו האדמו"ר מסקווירא שליט"א,. עובדות לאלפים מתגלגלים מכל מי שדרך על מפתן בית אדמור"י סקווירא, שיודעים לספר אודות המשב"ק, שחי בפשטות עם תמימות וצדקות, אשר זכרו לא יסיף מכל מכיריו.

אלפי חסידים ואנשי מעשה מכל רחבי ניו יורק הגיעו בשעת לילה מאוחרת אחר חצות ליל מוצאי שבת, לחלוק כבוד אחרון למשב"ק האהוב והנערץ, בראש מסע הלוויה שיצאה מביהמ"ד הגדול בשיכון סקווירא צעד כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א שלווה עד תום סתימת הגולל ונטמן ע"פ בקשתו סמוך לציון הקדוש של האדמו"ר זי"ע אשר ידו לא משה מתוך ידו עד יומו האחרון.

המנוח ז"ל זכה והותיר אחריו משפחה גדולה של מאות נכדים ונינים אשר הולכים בדרכיו מוקירי רבנן והם עצמם לומדי ותומכי תורה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מסע הלוויה בשיכון סקווירא אמש:

הלווית המשב''ק ר' יהושע פרידמן מסקווירא (1) הלווית המשב''ק ר' יהושע פרידמן מסקווירא (2) הלווית המשב''ק ר' יהושע פרידמן מסקווירא (6)

המשב"ק עם יבלחט"א האדמו"ר מסקווירא:

המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (1) המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (1) המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (2) המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (3) המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (4) המשב''ק ר' יושע פרידמן עם האדמו''ר מסקווירא (5)

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות בכותרת, נא לתקן.
המשב"ק הראשי בבית אדמור"י סקווירא ה"ה הרה"ח רבי ישעיה יואל אונגאר שליט"א אשר מאז שמרן זי"ע תקע אהלו בוויליאמסורג בשנת תש"י נתמנה להיות הגבאי וכן לכתיבת הקוויטלאך לאורך ימים ושנים, המנוח ע"ה היה עומד ומשמש בדרך כלל בחצר בית המלך הפנימית וכן בעת הקוויטלאך היה עומד אצל הדלת לסדר התור מי נכנס ומי יוצא, והיה מברך במתק לשונו "געפוילט אלעס גוטס". יהא זכרו ברוך.

האדמו"ר בעל התולדות יעקב יוסף מסקוירא ???

שלומית צודק במה שהוא אומר
נא לתקן הכותרת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו