עכשיו בחקיקה: עגלת תינוק בתחבורה הציבורית פטורה מתשלום

חברי הכנסת יצחק ועקנין וישראל אייכלר הגישו הצעת חוק לפטור מתשלום על עגלת תינוק בתחבורה ציבורית | פטור זה נדרש על מנת להקל על אותם אזרחים אשר אין ברשותם כלי רכב, והתחבורה הציבורית היא האמצעי היחיד שלהם להגיע ממקום למקום.

מזכירות הכנסת פרסמה לפני ימים מספר נתון כי על שולחן הכנסת כבר נרשמו כ-900 הצעות חוק שידונו בכנסת ה- 19.

קרא עוד:

[postim]

לא תמיד ההצעות ראויות וחלק מהן פופוליסטיות, אולם הצעת חוק אחת צדה את עיניי והיא הצעת החוק של חברי הכנסת יצחק וקנין (ש"ס) וישראל אייכלר (יהדות התורה), שאליהם הצטרפו חברי הכנסת ניצן הורוביץ, זהבה גלאון וראובן ריבלין. על פי הצעת החוק, מבקשים חברי הכנסת להחיל פטור מתשלום דמי נסיעה נוספים עבור עגלת ילדים, לנוסעים באוטובוסים וברכבת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי כיום, הנסיעה עם עגלה באוטובוסים וברכבות פטורה מתשלום, רק אם זו קופלה. המשמעות היא, כי הורה שמעוניין לנסוע עם ילדו בתחבורה ציבורית, כשהילד בתוך העגלה, נאלץ לשלם תשלום נוסף עבור העגלה.

במצב זה, הורים שאינם מעוניינים לשלם דמי נסיעה נוספים, מחויבים להוציא את העולל או הילד מהעגלה ולקפל אותה, בעודם אוחזים בילד ביד אחת ובעגלה ביד השנייה. התנהלות זו, מהווה לטענת חברי הכנסת "מפגע בטיחותי חמור".

עוד נכתב בדברי ההסבר, כי דווקא הותרת העגלה פתוחה במהלך הנסיעה שומרת על בטיחות הילד, כיוון שאז ניתן להשתמש במעצור הבטיחות, המונע טלטול, והסיכון לפגיעה בילד קטן.

מעיון בדברי ההסבר נראה עוד, כי יש בפטור כדי לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית בישראל, החיוני הן לשם הפחתת זיהום האוויר, והן להקלת העומס בכבישים "שתוצאתו פגיעה בתוצרת הכלכלית של המדינה ופגיעה בבטיחות הנוסעים בדרכים".

יתרה מזו, נטען, כי פטור זה נדרש על מנת להקל על אותם אזרחים אשר אין ברשותם כלי רכב, והתחבורה הציבורית היא האמצעי היחיד שלהם להגיע ממקום למקום.

4 תגובות

הלוואי! הגיע הזמן לשים סוף לדבר הזה! בלאו הכי העגלות החדשות תופסות את אותם אינצ'ים רבועים בין אם הן מקופלות או פתוחת!

אם מדברים על מפגע בטיחותי, כאן המקום להעלות את המפגע החמור בדבר אנשים עומדים באוטובוס.
כאשר אוטובוס נוסע במהירות של 100 קמ"ש ונאלץ באופן פתאומי לבלום, כל הנוסעים ממשיכים לנוע באותה מהירות. אם הם יושבים מקסימום יקבלו חבטה ואם הם עומדים, הם יעופו עד השמשה הקדמית לא מבעי ילדים אלא גם אנשים בוגרים. הנהגים לומדים איך לבלום אבל ישנם עיתות חירום וזה מסוכן.
גם אם בגלל זה ישארו אנשים בתחנות זהת לא סיבה. את זה צריך לפתור ע"י רעיון אחר בסיוע מומחי תחבורה.
דוגמא לרעיון כזה: האחריות על החברות לא תהיה לעשות קו בשעה פלונית אלא לקחת את כל הנוסעים מהתחנה העומדים בשעה פלונית. כלומר אם האוטובוס התמלא- הנהג ידווח והחברה תשלח מתחנה זו והלאה אוטובוס או אוטובוס זעיר או אפילו מונית לפי שיקול דעתה ולא ייתכן שיושארו אנשים בתחנה באיזו שהיא אסוציאציה.
אם ישאחד שהרעיון נראה לו ויש לו גישה לאלו שיש בידם לשנות- שירים את כפפה.

מי בדר"כ עולה עם עגלות? – חרדים,
וזו הסיבה שהחוק לא יעבור

ממורמר- אתה אולי צודק, אבל לא בבלעדיות. לא חסרות ערים בארץ המאוכלסות בילדים חילונים. בטבריה, בבאר שבע, בחולון ובבת ים. לא לכולם יש ילד, כלב ומכונית…

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *