הרב קסלר לאברכים: "אי אפשר להיות בן תורה כשאתה מתנהל כמו איש עסקים"

המרא דאתרא של מודיעין עילית הגר"מ קסלר חשף במהלך כינוס שנערך לייעוץ בנושא 'נישואי ילדים': הנגיד סטנלי פישר אמר לנדיב שלנו: "התנהלותו הכלכלית של הציבור החרדי היא מעל הטבע" | והבהיר לציבור האברכים: "אי אפשר להיות בן תורה ולנהל עסקים".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במודיעין עילית נערך השבוע כינוס לייעוץ בנושא 'נישואי ילדים' בהשתתפות רבני העיר בראשות הגר"מ קסלר ועסקנים. מאות אנשים הגיעו לכינוס כדי לשמוע עצות כיצד יש להיערך לקראת נישואי הילדים.

קרא עוד:

[postim]

המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א עמד בדבריו על הצורך לחסוך בהוצאות בשביל נישואי הילדים והדגיש את החובה שלא לצאת מהלימוד בשביל עסקים, "אי אפשר להיות בן תורה שאתה הולך ומתנהל כמו איש עסקים", פתח רב העיר את דבריו וקרא לציבור האברכים: "אתם רוצים לגדל ילדים? חייבים ללמוד, חייבים לשמור על המסגרת, לא לצאת לעבוד תוך כדי".

לאחר מכן הביא הרב בדבריו שורה של תיאורים מאנשי עסקים שנפלו לעומת בני תורה שבדרך כלל הולכים לעולמם ללא חובות "מדברים על גברת כהן מחדרה, איך היא יכולה לחתן ילדים? כך שואל שר האוצר לפיד, אי אפשר בסכום הזה לחתן הילדים, אבל בני התורה עם הרבה פחות מזה כן מצליחים. זה סיעתא דשמיא!".

הרב קסלר חשף בהמשך דבריו את דברי הנגיד סטנלי פישר שאמר לאחד הנדיבים אותו פגש בטיסה לישראל כי "הציבור החרדי חי בניגוד לכל כללי הטבע של הכלכלה בעולם".

במהלך הכנס דיבר נתן רוזנבלט מתיווך "גור בארץ" שנטל חסות על האירוע, ואמר "אינני ראוי לייעץ לאף אחד מה לעשות, את זה תשמעו מהרבנים. תפקידי הוא רק להביא את הנתונים כפי שאני מכיר אותם משבע שנות עבודה בשיווק דירות וטיפול בהן. כל אחד יכול לקחת את הרעיונות ולהתייעץ עם רבותיו כדת מה לעשות".

"אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה קשה ביותר לציבור החרדי בנושא הדיור: עשרות אלפי זוגות ללא דירה וללא צפי קרוב לדירה. גם מי שיש לו עדיין קצת אפשרות לא הגיע ליותר מדי. די לזכור שישנם היום למעלה מעשרת אלפים משפחות חרדיות שכבר רכשו דירות או נרשמו לפרויקטים, אחיסמך, חריש, בית שמש, ועוד רבים, ותחילת הבנייה לא נראית באופק".

רוזנבלט דיבר על עתידה של מודיעין עילית ואמר, "לעיר ישנם היום (בתוך הגדר, לא כולל שטחים עצומים ששייכים ליהודים מחוץ לגדר) עתודות בניה של אלפי דירות, בהיקף שיכול להכפיל את מספר תושבי העיר בשנים הקרובות".

"אלא שיש כאן בעיות חוקיות, ביטחוניות, ובירוקרטיות. בעיות אלו, חלקן מאפיינות את רוב יישובי יש"ע, וחלקן המצב כאן יותר טוב מאשר בהתנחלויות, היות שמדובר בדרך כלל בקרקעות פרטיות עם בעלים רשום, ברמה כזאת או אחרת".

"במישור הזה יש לדעתי בשורות טובות: תופתעו לשמוע, אבל דווקא הממשלה הנוכחית יכולה להתברר כממשלה טובה במיוחד בנושא זה. יש לנו כאן הזדמנות פז, עם שילוב מנצח של ממשלה ימנית ביותר שהייתה כאן אי פעם, שר שיכון לא עוין יחסית, עם וותק בהקמת התנחלויות, הכי ימני שיכול להיות בעולם, ושר ביטחון ימני שגם מאוד רוצה להיות ראש ממשלה ויודע שיצטרך את החרדים בבוא היום. גם אובמה שידר כאן בביקורו, לראשונה, סובלנות מסוימת לבנייה מעבר לקו הירוק. בנוסף יש לנו גם מצב שפחות יבדקו כל הזמן מה גודל העצמות היבשות שזורקים לנו מתחת לשולחן".

"מכל הסיבות הנ"ל" אומר רוזנבלט, "אני חושב שיש כאן הזדמנות שצריך לתפוס אותה. ואני חושב שטוב ייעשה אם יוקם גורם שיהיה אחראי מטעם העיר על הגדלת אפשרויות הבניה ובניית אלפי יח"ד בשנים הקרובות".

"במישור של הקטנת הביקוש: כרגע המצב הוא שאין שום פרוייקט חרדי ראוי לשמו! ככל שתהיה התקדמות בנושא זה, כך ירדו המחירים". דברי רוזנבלט.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture