עצרת העדה; מרן הגר"ש וואזנר קורא להשתתף בעצרת נגד הגיוס

בעדה החרדית נשלמת ההערכות לקראת הפגנת הענק מול לשכת הגיוס בירושלים כדי למחות כנגד גזירת השמד שמטילה ממשלת לפיד על הציבור החרדי בארץ הקודש | מרן פוסק הגר"ש וואזנר מצטרף וקורא לבני הישיבות להגיע לעצרת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ביום חמישי אסרו חג שבועות, תערך עצרת קול זעקת הצלה מול לשכת הגיוס בירושלים בהשתתפות כ"ק מרן הגאב"ד שליט"א והגאוה"צ הביד"צ שליט"א.

קרא עוד:

[postim]

במודעות שפורסמו בשכונות החרדיות בירושלים נכתב: "ירושלים תכריז בקול גדול נגד האינקוויזיציה הציונית; "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

בתכנון הראשוני נדמה היה כי העצרת תתקיים ערב חודש סיוון, אולם בשל בקשת מרנן רבנן שליט"א לדחות את קיומה, היא נדחתה למוצאי שבועות.

הבוקר (ראשון) העדה החרדית מקבלת תמיכה בדמות חתימתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר שקורא בכרוז של העדה להשתתף בעצרת המחאה.

על "הציבור לצאת ולהשתתף כי זהו קיומה של תורה", נכתב במודעות עליהם חתומים שמותיהם של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך וחברי הבד"צ.

בינתיים נעשים מאמצים כבירים מצד עסקני העדה החרדית לרתום למערכה את כל הפלגים בציבור החרדי, לעת עתה מסתמן כי מרן הגר"ש אויערבאך יורה לתלמידיו להשתתף בהפגנה, ומספר ישיבות תחת חסותו יבואו לעצרת המחאה.

כמו כן, עסקני העדה פועלים בבתיהם של מרנן ורבנן שליט"א להביא לחזית אחידה ע"מ שבני הישיבות יצאו בהמוניהם כדי למחות כנגד גזירת הגיוס.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
27 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על מה ההפגנה?
החילוניים לא מתחילים להבין איזו זכות יש לחרדים למחות!
למה שלא ישרתו? למה?
לכו תסבירו! מה יעזור הפגנה?
אני רוצה להבין לא חלילה לזלזל ח"ו

זוהי טעות גמורה. מרן הגר"ש וואזנר שליט"א אמנם צירף את חתימתו, אך כתב בפירוש שהוא קורא רק להתפלל, ולא קורא לציבור לבוא להפגנה.
זוהי הטעיה מכוונת.

לדעתי כדי שהעצרת תעשה רעש בעולם, שלא יעשו את זה מול לשכת הגיוס, שם ימתלאו כמה רחובות צפופים ליד רש"י, ולא יהיה מצב של הרבה אנשים,
שיעשו את זה במקום אחר מרווח, כמו שהיה בעצרת נגד בית המשפט, אז זה עושה הרבה יותר, כשיראו את בתמונה הרבה אנשים בבת אחת

אין לנו עניין שהם יבינו!
יש לנו עניין שידעו שלא מתחילים איתנו כמו שלא מתחילים -להבדיל- עם הערבים.

לא לחינם לא מביאים כאן את הכרוז המלא ואת נוסח דבריו של הרב וואזנר שליט"א. עסקני העדה כנראה מטעים את האתר.
הרב וואזנר חתם, אבל כתב שם דברים ברורים ומפורשים, הוא מבקש מאוד מהציבור להתפלל על הגזירה הכואבת, אבל לא קורא לציבור לצאת להפגין.
חבל שמנסים לזרות חול בעיני הציבור.

האתר צריך לתקן את הכותרת המטעה, כי הרב ואזנר ודאי לא קורא לבחורי ישיבות להצטרף לעצרת. הוא קורא להם להתפלל, לא לצאת לרחובות.
אדרבה, תביאו את הכרוז, והקהל יראה בעיניו מה כתב פוסק הדור שליט"א.

אתה צודק. יש כן מחדל חמור בנושא.
באמת חסר מאוד החלק של ההסברה בנושא, כי גם רוב החרדים לא יודעים בעצמם את הסיבה האמתית.
הסיבה היא כפי ששמעתי מטובי המסבירנים החרדיים.
[בקיצור נמרץ] באותו מסמך המעיד על זכותנו בארץ ישראל והוא "התנ"ך". כתוב גם שאפילו בכיבוש הארץ שזה מלחמת מצווה. היו שני שבטים שלא השתתפו במלחמה, והם שבט לוי ושבט יששכר.
וכוח התורה שהם למדו הגין על הלוחמים בשדה הקרב.
ואי אפשר לקבל את הממך רק למה שמתחשק להם. לכבוש את הארץ מידי הערבים מחד, ומאידך לגייס את לומדי התורה.
וכל זה הוא כמובן חוץ משאר הבעיות הטכניות שאי אפשר לפותרן [א. אי אפשר להכניס בחור חרדי שיהיה נתון למרותו של מפקד חילוני על כל שגיונותיו, והנסיון המר מאוד מוכיח שאפילו בתקופה המרה הזאת, שע"פ ההגיון הם היו צריכים להראות יד רכה לכל החרדים ולדברים שבקדושה, אז ב"ה שגם לזה אין להם שכל (השם עזר לנו בזה לבל נתפתה להבטחות שלהם), ומדי פעם שומעים על עונשים חמורים לחיילים שסרבו פקודה ולא עברו על דת משה וישראל. ב. המון פעולות כרוחות בסיכון חיי אדם, ולפעמים צריכים דעת גדולי הדור האם מותר להיכנס לסכנה כזאת לעומת התועלת שבדבר, ובוודאי שלא למפקד הבור ועם הארץ הכלים להכריע בעניין]
אך כאמור שאלו הן סיבות טכניות, וכנ"ל

למה שלא יקראו לבנות הסימנרים להפגין ?, מה רק כשיש בעיה גדולה וחמורה שכמה מטומטמות ילבשו טליתות מותר לשלוח אותם להפגין , ולענין כזה חשוב של גיוס אסור , הדבר אומר דרשני.

כל הפולמוס אם לצאת להפגין נולד מחוסר ידע מובהק, בכל נושא חמור שאפסו הסיכויים הורו כל גדו"י זצ"ל לצאת להפגין, כמו בגיוס בנות, בחילולי שבת בבר אילן, נגד הבג"ץ באסירי עמנואל, והדברים פעלו בצורה מדהימה. (איפה ללום? נעלם מיד לאחר הבגלן והרעש התקשורתי שבא תמיד יחד עם הפגנה). אין ספק שגיוס בני ישיבות שהינו בגדר ג' עבירות חמורות (תשאלו אפילו את בוגרי הנח"ל היכן הם אוחזים מבחינה רוחנית ודעת רבותינו אינה צריכה ראיה מהם), ולעת עתה לצערינו אספו הסיכויים הדיפלומטים כמו שדיברו בעבר, 'אחרי הבחירות' – נכנס לממשלה וכו', המצד מדרדר בכל רגע – ודאי שכעת הזמן להרעיש עולם ומלואו ברחובה של עיר. גם ברור שכל החילונים יודעים שהחרדים יוצאים למחאה על חילולי שבת, חילולי מתים, וכאן על לב ליבה של היהדות לא מתארגן שום מחאה, זה ממש מחזק אותם. צריך להיות בער בשביל לחשוב אחרת.
כל המו"מ הנ"ל נולד ממושגים חדשים שנוצרו ע"י דעה אחת יחידה בהנהגה החרדית ש'לא לעשות בלגן' סביב שום דבר שבקדושה, אותו דעה כבר סברה לפני עשרות שנים למשל שאין צורך לחתום על מחאה נגד גורן שפרץ כל גבולות הדת בישראל כי 'אף אברך לא הולך לשאול אותו'. ואם יש עיתון שמחדיר השקפות פסולות והעורך הראשי של עיתון משפחה אומר מפורש בראיון שהמהלך שלו להחדיר מושג של חרדי חדש שיוכל להתגייס וכו', להתקרב לחילונים, ו'כל גדולי ישראל חותמים מחאה נגדו ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, עדיין יש דעה שעומדת בחזית לא לחתום נגד העיתון עד עצם היום הזה. ואותו דעה לא תמכה בשום עצרת תפילה (הפגנה בלע"ז) כולל החצי מליון, ואסירי עמנואל וכו', וגם לא תמכה במהלך הפאלפונים הכשרים, ונתנה הוראה להוריד מכרוז נגד האינטרט את המילה 'הטמא' (מתועד) כי יש אינטנרט כשר וכו' וכו' עשרות דוגמאות למכביר. אין אנו נכנסים לטעמים למה ומדוע, אבל פשוט שזו דרך חדשה ואנו צריכים להיצמד למה שקיבלנו מהחזון איש הרב מבריסק והרב שך זצוק"ל, יסודי הדת לא מתחלפים. רק צריך להיות חזקים מול הרוח, מול העסקנים ולומר את האמת בפנים. יחיד ורבים הלכה כרבים, ואנו פוסקים גם נגד תנאים קדושי עליון אם רוב הדעות נוקטים להיפך .
ממילא אין בכלל שאלה אם לצאת להפגנה, וכל איש שמח בקדקדו כשרבני העדה אומרים לצאת להפגנה זה סיבה מספיקה לצאת וק"ו במצב חמור כזה.
כמובן צריך זהירות רבה, שלא להתלהם, לשאת תפילה בצורה מכובדת , הכל כפי שהציבור החרדי יודע היטב לעשות בכל כמות אנשים שהוא.

בשבוע שעבר פרסם הרב וואזנר מכתב שלם בחתימת ידו בו הוא מצטרף למרנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגר"נ קרליץ שליט"א, ושם הוא כותב מפורשות לקיים יום תפילה, ואילו כאן לא כותב כלום על ההפגנה רק על תפילה, וכוונתו כנראה על יום תפילה הנ"ל, ותו לא.

לדעתי כל החרדים בארץ צריכים לצאת להפגנה, ולחסום את כל הכבישים הראשים בארץ, למשך שבוע, המשטרה לא יכולה לפנות עשרות אלפי מפגינים בכל הארץ.
ואם לא יעזור אחרי חודש יעשו כך עוד הפעם שבוע.
וכך ישביתו את המדינה, והיא תפסיד מליוני שקלים, עד שלא יהיה להם ברירה, אלא לבטל את הגיוס.

כל הדיבורים של יוסי על 'האם כן חתמו לצאת להפגנה' הוא מאדישות יתר, ולצערינו זה נובע מדעות לקויות, מי שרוצה לדעת את החומר שיראה את הגליון 'הגייס החמישי' שפורסם היום. עד היום כל גדו"י סבר לצאת למחאות ציבוריות בחילוי שבת בבר אילן, בגיוס נשים, בחילולי קברים, החרמת אלקטרה, הפגנת חצי מליון, אסירי עמנאול. משום מה על גיוס בני הישיבות שפשוט שאיננו מכירים במדינה ולא בצבאה, ולא בראשיה אוכלי השקץ והעכבר, ואיננו חפצים לעבור בכור ההיתוך הישראלי שמכשיל בג' עבירות חמורות (אין בזה שום נידון ושאלה, והחילוני לא צריך להבין, מבחינתו שאתה אומר לו 'שמע ישראל הוא שואל אותך למה אתה קורא לי ישראל' יש תהום רצינית, אבל כשאתה פורץ במחאה הוא מבין שזה נושא עקרוני אצלינו).
אין ספק שהפגנות רחוב עושות רעש תקשורתי, המדינה אינה חפיצה שהעיתונות העולמית תסקר שאלפי חרדים מחו על הכפיה החילונית, וכל ילד קטן יודע שהמחאה החברתית הועילה, וכל האביב הערבי הגיע ממחאות רחוב, יש לנו נשק רציני ביד, לפיד מתוכנן לשרוף את כל התורה, ואנו עדיין דנים בתמימות נעורים, כן לצאת, לא לצאת, ברור שחייבים לצאת, כל מי שליבו עדיין חם לדבר שבקדושה.
וידוע לי באופן אישי שגדולי ישראל מירושלים מורים בפירוש שכולם חייבים לצאת להפגנה ביום חמישי.

כל הדיבורים של יוסי על 'האם כן חתמו לצאת להפגנה' הוא מאדישות יתר, ולצערינו זה נובע מדעות לקויות, מי שרוצה לדעת את החומר שיראה את הגליון 'הגייס החמישי' שפורסם היום. עד היום כל גדו"י סבר לצאת למחאות ציבוריות בחילוי שבת בבר אילן, בגיוס נשים, בחילולי קברים, החרמת אלקטרה, הפגנת חצי מליון, אסירי עמנאול. משום מה על גיוס בני הישיבות שפשוט שאיננו מכירים במדינה ולא בצבאה, ולא בראשיה אוכלי השקץ והעכבר, ואיננו חפצים לעבור בכור ההיתוך הישראלי שמכשיל בג' עבירות חמורות (אין בזה שום נידון ושאלה, והחילוני לא צריך להבין, מבחינתו שאתה אומר לו 'שמע ישראל הוא שואל אותך למה אתה קורא לי ישראל' יש תהום רצינית, אבל כשאתה פורץ במחאה הוא מבין שזה נושא עקרוני אצלינו).
אין ספק שהפגנות רחוב עושות רעש תקשורתי, המדינה אינה חפיצה שהעיתונות העולמית תסקר שאלפי חרדים מחו על הכפיה החילונית, וכל ילד קטן יודע שהמחאה החברתית הועילה, וכל האביב הערבי הגיע ממחאות רחוב, יש לנו נשק רציני ביד, לפיד מתוכנן לשרוף את כל התורה, ואנו עדיין דנים בתמימות נעורים, כן לצאת, לא לצאת, ברור שחייבים לצאת, כל מי שליבו עדיין חם לדבר שבקדושה.
וידוע לי באופן אישי שגדולי ישראל מירושלים מורים בפירוש שכולם חייבים לצאת להפגנה ביום חמישי.

אינני מבין איך האתר עדיין לא תיקן את הכותרת המטעה. הרי הרב וואזנר לא חתם לצאת להפגנות, הוא ממש לא אוחז מהשיטה הזו.
יתירה על כך, הנה כבר הגיע כאן מי שטען לחסום כבישים. הזו היא דרך התורה? היכן שמענו דברים כאלה? כן, נמסור נפש על כך שיאפשרו לנו לשמור תורה ומצוות ולגדל את בנינו וצאצאינו בדרך התורה והמצוות, ולא נמסור אותם לצבא. נעשה זאת גם תחת גזירות. אבל הפגנות של חסימות כבישים? מה זה? מה אנחנו מתנחלים? אנחנו בריונים? ועל זה עוד עושים כאילו גושפנקה של מרן הרב וואזנר?

אני חוזר וקורא לאתר, לתקן את השגיאה המכוונת שהטעו אותם ביודעים. כי הרב וואזנר לא קרא לציבור לצאת לשום הפגנה, ודאי לא לבחורי ישיבות. הוא בסה"כ קרא להתפלל, וזו חובת השעה, כמו שמורים מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

אני חושב שצרוך לילך להפגנה אפילו נגד החרידם שאינם מבינים הענין של הפגנה שהם טיפשים ואפוקרסים גליום רח"ל

ליהודי שורשי כבר רבים כמוך העיזו לפתוח פיהם כנגד גדולי הדור ובסוף כשקבלו צרות באו לבקש מחילה ויפה שעה אחת קודם ובקשל לשטויות שכתבת זהו שקר לא זכור לי ב20 שנים האחרונןת שמרן הרב שך הוציא להפגנות

ליהודי השורשי הכסיל והחצוף אתה אומר שאחד לא אמר להפגין וההיפך הוא הנכון לא מרן הגרח קניבסקי ולא מרן הגרנק ולא מרן הגר גרשון ובעצם אף אחד לא אמר רק העדה ועוד רב גדול שקוראים לו יהודי שורשי

ליהודי שורשי כשמרן הרב שך הקים את דגל את מי הוא הכניס ראשון למועצת את מרן הרב שטינמן כלומר שסבר שהוא יכול להמשיך אותו וכעת הוא ממשיך אותו ואין לך אלא שופט שהיה בימיך

אתחיל בשאלה.
האם את ערביי אום אל פאחם יגייסו? התשובה היא ידועה, ודאי שלא. כי הם בטוחים שזה לא יקרה, שכל הצפון יבער. ולכן גם ועדת פלסנר הבינה שאם רוצים שזה יהיה מעשי להביא לגיוס בני ישיבות צריכים להוריד את הערבים מהתמונה. (ליברמן הרי לא כל כך ריאלי, והוא גם מאמין שאפשר לגרש ערבים מהארץ, ולכן הוא התעקש לגייס גם ערבים)
וכאן הבן שואל ולמה לגייס בני ישיבות הם מבינים שזה כן מעשי.
התשובה לכך כי העסקנים החלו להעביר מסר שבהדרגה וכו' וכו' עם הרבה מילים הם שכנעו את החילונים שזה יכול בצורה כל שהיא לעבור אצלינו. הם החלו בכך שיזמו הקמת הנחל החרדי. וגרמו לחילונים להבין שבסך הכל רוב הציבור היה רוצה להתערות במרחב שלהם כולל גיוס לצבא.
הנזק שנגרם הוא חמור ויהיה מי שיתן את הדין (לא לפני ולא לפני קוראי האתר, לפני מלך מלכי המלכים הקב"ה)
מה שעלינו לתקן עכשיו הוא להראות להם שאנו מוכנים למסירות נפש כולל ישיבה בכלא (אילו היה להם סיביר היינו מוכנים גם לזה, אך הנס שאין סיביר באר"י).
ועוד צריך לזכור את הגמ' בראש השנה י"ט ע"א "שגזרה מלכות הרשעה שמד על ישראל שלא יעסקו בתורה ושלא ימולו את בניהם ושיחללו שבתות מה עשה יהודה בן שמוע וחביריו הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה אמרה להם בואו והפגינו בלילה הלכו והפגינו בלילה אמרו אי שמים לא אחיכם אנחנו ולא בני אב אחד אנחנו ולא בני אם אחת אנחנו מה נשתנינו מכל אומה ולשון שאתם גוזרין עלינו גזירות קשות וביטלום " ודאי ששם הפגינו נגד מלכות רומי הרשעה היה מקום לשאול מה תועיל ההפגנה, אבל זה הועיל…
בעזה"י גם עכשיו זה יועיל.

אולי כל מה שהם מפחדים מהציבור החרדי המתרבה [וזו הרי הסיבה לכל הגזירות] הוא רק בכלל ההפגנה של החצי מליון שהראתה להם את ה'כח שלנו'. זה לא פשוט בכלל! הדברים צריכים להישקל היטב על ידי גדולי הדור החוששים הרבה יותר מאיתנו על המצב, לא ישנים ומרבים תפילה ובקשה עבורינו, ולא על ידי כל מיני צוציקים שדנים בנושא כאן מעל גלי האתר. תשאירו את האחריות להם, וכל אחד ינהג כפי הוראת רבותיו. בודאי שצריך מאד להיזהר מכל איזה זלזול בגדולי תורה גם אם הם אינם מהמחנה שלך, בכל זאת הם גדולים יותר ממך בהרבה, בכל נושא וענין. אנא הרגעו, ואל תפגעו בעצמכם על ידי פגיעה בגדולי תורה.

לאברך ולישכר, לא כתבתי שם של אדם או מנהיג, אתם מעצמכם החלטתם. אני מסיק מכך שאתם לא חולקים על התוכן שכתבתי כי כנראה גם אתם יודעים זאת, ולא נתקבל על זה תגובה. א"כ אתם מסכימים לדברים הברורים שנכתבו שם. ולהגיב על תוכן כזה ברור מילים כמו כסיל וחצוף זה כמו יעקב עם המלאך, כשנגמרים הדיבורים נותנים מכה. זה לא עניני זה מנהג חסידות, הרבה אמר… אז עושים!
אין ספק שאנו כפופים לגדולי ישראל ואין לך אלא שופט וכו', אבל כל זה בהוראות מעשיות מסויימות, אבל לא חלילה בשינוי דרך בעיקרי הדת. למשל קיבלנו מרבותינו ופשוט כך שדעות פסולות זה טרף יותר מלאכול חזיר (לשון מרן הגר"א קוטלר לאחר שקרא מאמר של ת"ח גדול בארה"ב שנחשב מנהיג וסטה מהמקובל – עדות רבי י.א. וינטרוב זצוק"ל בספרו עיני ישראל). ולא למחות באדם שמחדיר בעם ישראל השקפה פסולה ומפיץ עיתון לצורך כך, וכל גדו"י פותחים במחאה נגדו, זה ודאי גישה חדשה לחלוטין בעיקרי הדת. וזה דוגמא אחת מיני רבות. ברור שלרוב גדלו בתורה ויר"ש מותר לו לנהוג כפי דעתו, אך ודאי שלנו מותר לשמוע למסורת שלנו שאומרת אחרת. אנחנו קיבלנו תורה מסיני ולא מסיפור שהרב שך הכניס את מישהו למועצת וכיו"ב, התורה מובססת על מסורת מאוד ברורה, ובפרט שעדיין יש לנו גדו"י שממשיכים את הדרך ללא כל שינוי.
לצאת להפגנה בזמנים קשים כמו הימים האלו אין זה פחות מהזמן של הגזירה של גיוס בנות שמרן החזו"א והרב מבריסק הורו ל'נשים' (!) לצאת לרחובות. ובודאי בעת שגדו"י כמו מרן הרב ואזנר, מרן הגר"ש, רבני העדה וכו' קוראין לנו למחות, מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא.

א. הרב שך זצ"ל מעולם לא קרא לצאת לשום הפגנה, ואף התנגד תמיד שיצאו להפגנות.
ב. ר' אהרן קוטלר מעולם לא בא לשום הפגנת רחוב שאורגנה בהוראת הרבי מסאטמאר זצ"ל.
ג. מרן הגר"ש וואזנר לא קרא גם הפעם לצאת להפגנה, הוא לא כתב כזה דבר.
ד. רבני העדה החרדית וההולכים בדרכם, תמיד אחזו מהפגנות. בבקשה, שיעשו, ושאל יערבבו בזה את כל היהדות החרדית שיש להם דרך מאוד ברורה מרבותיהם מכל הדורות.

לכבוד יהודי:
הבאת את הגמרא שהפגינו נגד מלכות רומי. כדאי שאצטט לך בדיוק את לשון רש"י הקדוש ותוספות הקדושים, שם במקום, כדי שתבין מה זה נקרא הפגנה:
רש"י:
הפגינו – צעקו, כך מתרגמינן בתהלים כל לשון שועה וצעקה – לשון פגינה.
אי שמים גרסינן – אהה ה', להקדוש ברוך הוא היו צועקים, על אותם שגזרו עליהם גזרות קשות, והיו אומרים להם לפני הקדוש ברוך הוא: וכי לא אחיכם וכו'.
תוספות:
הלכו והפגינו – הפיגו לשון נהי וצעקה אי שמים גרסינן פירוש שמים להקב"ה היו צועקין למה יאמרו הגוים איה אלהיכם ולהם אמרו וכי לאו אחיכם אנחנו וכו'.

זהו בדיוק הדרך שגדולי ישראל מורים, אכן לצעוק להתפלל. כפי שהורו מרנן הגראי"ל שטינמן והגר"ח קניבסקי והגר"נ קרליץ יחד עם מרן הגר"ש וואזנר שליט"א בער"ח סיון לערוך עצרות תפילה וזעקה. וכמו שגם כעת כותב במכתבו מרן הגר"ש ווזאזנר שצריך להתפלל. לא לצאת לרחובות.

מנדי תפסיק לסלף ולשקר כי אתה לא תשכנע ותשקר רק לעצמך
האם הגרי"ז מבריסק גם שייך להעדה? שהשתתף בכל הפגנה בי-ם ובניו ממשיכים עד היום!
הלא הרב שך חתם על כמה הפגנות בתקופת הרמ"א פריינד בחיטוטי שכבי בשנת תשנ"ד ועיין בעיתונים ובספרי הקורות בימים ההם
והאם הגר"א קוטלר כן השתתף בהפגנות אם לא אירגן סאטמר? אתמהה? היתכן?
והאם מרדכי הצדיק שכתוב ויצא "בתוך העיר" ויזעק
האם גם נכנס לביהמ"ד או שברחוב העיר צעק???
והאם מרדכי הצדיק צריך ראיה מהרב שך???
והאם חסידי גור ובעלז גם לא יודעים איך למחות כשפוגעים בכבוד רבם???
והאם המזרחי לא ידעו לעצור כבישים ולשרוףף גלגלים בגוש קטיף?
על כודי לא מחיתם ועל כבוד בשר ודם מחיתם??????????????

פורסם באיזה מקום שנציג משרד האוצר בא לפני הועדה לשוויון בנטל והודיע להם שאין לצבא את התקציב לגיוס בחורי ישיבות. אולי זאת אומרת שהם מחפשים איזה סולם לרדת בו. ואם כן יתכן בהחלט ש'ההפגנה' רק תעלה אותם חזרה למרומי הסולם. מישהו שקל זאת לפני שהחליט??? אני לא מדבר על הגדולים שהחליטו, החלטה שלהם קודש והיא תפעל לטובה גם אם בדרכי הטבע היא נראית מזיקה. אבל השאלה שלי היא על כל הכותבים כאן באתר לצאת ולהפגין. אתם פשוט מצחיקים, אפילו לא יודעים את הנתונים העובדתיים, וכבר יש לכם דעה. מה זו טפשות אם לא דבר כזה שכותבים דעות בלי רקע עובדתי מספיק ובלי עיניים צופיות? תרדו מהנושא ותעסקו בדברים שאתם מבינים בו, בטח יש כאלו נושאים. למשל תפילה או לימוד או חסד ושאר דברים ששם באמת המערכה שלנו ולא מול הציונים.

היום בפייסבוק של לפיד [שר האוצר]
מתבטא בתוך דבריו שברור שלא צריכים את מאה שערים בצבא רק לאלו שלוקחים תקציבים והולכים לבחירות ובוחרים ונבחרים לממשלה ולהעירייה ומכירים בהמדינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

עוד קטע מעיתון "בקהילה" השבוע בטורו של יעקב ריבלין
בתו"ד: והתחילו להכיר שפינדרוס צודק בשיטתו שאפשר לקבל יותר כשיש ראש עיר חילוני והרבה יותר מכל ראש עיר חרדי הכי ליברלי! ע"כ.
חשבתי לעצמי הלא זהו שיטת סאטמר לפעול מבחוץ ולא מבפנים רק שהם אומרים עוד יותר בחוץ מפינדרוס
וכידוע בניו יארק החסידים אף פעם לא בוחרים נציג מהקהילה רק גויים באמרם אפשר לקבל הרבה יותר כשאין לך נציג שלך בפנים. ואז כולם רוצים למצוא חן בעיניך וכל אחד חושב שתבחור בו ושבחרת בו

לאיצ'ה מאיר:
א. הגרי"ז מבריסק היה מאוד נגד ההפגנות של העדה החרדית, וידוע מה שאמר לר' עמרם בלוי שהוא ציוני בכך שהוא עורך הפגנות נגד הציונים, מה שהוא לא היה מעיז לעשות כנגד הגויים. הגרי"ז בימי חייו השתתף רק ב2 הפגנות, האחת במערכת גיוס בנות [ההפגנה בה השתתף גם מהר"א מבעלזא זיע"א], וה2 במערכת הבריכה. 2 הפגנות אלו לא אורגנו ע"י העדה החרדית.
ב. הרב שך מעולם לא הרשה לאף בחור ישיבה ללכת לשום הפגנה. פעם אחת הוא חתם על הפגנה, בזקנותו במערכה על הגבעה הצרפתית, וגם אז לא הרשה לבחורים להשתתף. איני צריך את העיתונים מאז, אני פשוט זוכר את התקופה ההיא, ולמדתי בפוניבז' באותם ימים. הנה לך ציטוט ממכתבו של הרב שך משנת תשנ"ג, עליו חתם גם הרב אלישיב זצ"ל:

על כן אני בא לבקש ולזהיר, שאנחנו בא"י שיש כאן הרבה ישיבות ובני תורה, העצה היחידה להתחזק בלימוד תורה ולא להגרר אחרי ההפגנות, כי לימוד התורה מחזק יותר מהפגנות, ואז נעבור ונצא ממצב זה גם כן, ובני הישיבות צריכים להתחזק בלימוד התורה ואסורים ללכת להפגנות , וההצלה תבוא מהקב"ה שיעזור, וגם הכלל צריכים להתחזק בתורה ויראה ולהתפלל ולא ללכת אחרי ההפגנות
והנני כותב וחותם למען כבוד התורה ולומדיה, ומצטער ודאג למען כבוד עם ישראל
אלעזר מנחם מן שך
יוסף שלו' אלישיב

ג. הגר"א קוטלר לא השתתף אף פעם בשום הפגנת רחוב. הדגשתי את אלה של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, שאפילו כשהיו הפגנות מאוד גדולות על עיקרי הדת בהשתתפות של עשרות אלפים ובראשות גדולים וצדיקים, הוא לא הגיע ולא השתתף והתנגד להשתתפותם של בני התורה בהפגנות.

ד. מרדכי הצדיק לא ערך הפגנות ברחוב. ברחובות הוא הסתובב בלבוש שק לא בשביל הפגנה, אלא בשביל לעורר את היהודים לתשובה. את ההפגנות הוא ערך בכינוס רבבות ילדי תשב"ר לתפילה ולימוד תורה, בדיוק כמו שהנהיג מרן הרב שטינמן בצום תענית אסתר, ובער"ח סיון.
האם לא הבנת את הציטוט מרש"י ותוספות על הפירוש "הפגנה" בלשון חז"ל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture