ועדת פרי החליטה: מספר הפטורים יעמוד על-1800 'מתמידים' בשנה

אושר הסעיף שמגביל את מספר הפטורים ל-1,800 | ראש הממשלה הורה לשרי הליכוד לתמוך בסעיפי המתווה ולאשרם בוועדת פרי | שר הביטחון יעלון נגד הסנקציות.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

חברי ועדת פרי מתקוטטים הפעם שוב בינם לבין עצמם כשברקע מחלוקת: 3 מ-6 חברי הוועדה הביעו התנגדות לסעיף המטיל אחריות פלילית על ראשי ישיבות. עם זאת אושר כבר הסעיף שמגביל את מספר הפטורים ל-1,800 בשנה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

במהלך הדיון נכנס מבלי שהוזמן סגן שר החינוך מטעם הבית היהודי אבי וורצמן, שהביע התנגדות לכמה וכמה סעיפים שנוגעים לגיוס. יו"ר הוועדה ח"כ פרי קרא לעברו "אתם מפריעים לנו להתקדם".

בכירים בליכוד אומרים כי המתווה עוד ישתנה עד לאישור סופי מה שמביא עוד סיבות להתקוטטויות .

בתוך כך, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות הורה לשרי הליכוד לתמוך בסעיפי המתווה ולאשרם בוועדת פרי. עיקר המחלוקת שמעסיקה את חברי הוועדה נוגע לסעיף העוסק בהארכת שירותם של תלמידי ישיבות ההסדר.

ועכשיו גם סיפור חדש נכנס לשכונה כאשר שר השיכון אורי אריאל, המייצג את "הבית היהודי" בוועדת פרי צפוי להתנגד בשל הסעיף הנוגע למספר המכסות, התנגדותו של אריאל מבטאת מעין פילוג שניכר בקרב חברי הסיעה הדתית לאומית. סוגיית ישיבות ההסדר, לצד החלת הסנקציות הפליליות נגד אלו שלא יתייצבו לשירות ביטחון הביאו להתנגדותם של גורמים במפלגה למתווה. עניין זה מצטרף לסוגיית הבחירות לרב הראשי לישראל, שגרמה אף היא לפילוג בקרב שורות המפלגה.

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, שכבר השכיל להבין כי לא יוכלו על עם ישראל אמר הערב כי לא משנים מציאות של 65 שנים באבחת חרב או בחוק דרקוני, אלא בתהליך.

"איננו משנים מציאות של 65 שנים באבחת חרב או בחוק דרקוני אלא בתהליך. זה מה שאני מקווה שיקרה הלילה. בלי לדבר על סנקציות פליליות או על איומים,

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הם רוצים מהחיים שלנו למה בתקציבים שלהם אנחנו שווים רק 30 אחוז ובנטל הם רוצים 100 אחוזים קודם כל שהמדינה יתן 100 אחוז תקציבים לכל הנצרכים במשך 65 שנה כמו התקציבים של החילונים ואז אחרי 65 שנה הם יבוא בטענות. בכסף הם מבינים שאנחנו פחות שווה אז מה רוצים מהחיים שלנו שתפסקו לבלבל את הראש הם לא צריך אתנו בצבא

לפי נתניהו היום בכנסת יאשר סופית את מתווה בנט על כל פרטיה
ולא שום מתווה אחר לא יעלון ולא מתווה פלסנר -ועדת קש"ב ולא מתווה פרי וכדו'
רק מתוה בנט שנחתם בהסכם הקואליציונים על ידי ראש הממשלה ולפיד ובנט

במתווה שהציג בנט בכנס רמלה, אמר בנט כי “יש פה פריצת דרך בחוק שיהיה ובהסכמים הקואליציוניים עם לפיד. לראשונה מדינת ישראל בצורה מפורשת מכירה בחשיבות של לימוד תורה כערך למדינת ישראל. זו פריצת דרך שלא הייתה קודם בספר החוקים”.

בנט אמר כי “בשלב זמני של ארבע שנים יהיה פטור גורף וחופש בחירה מוחלט לכל חרדי מגיל 22 ומעלה. הם יוכלו לעשות מה שהם בוחרים – ללמוד תורה, שירות צבאי, שירות אזרחי או השתלבות בכלכלה”.

“האחריות שתוטל על אותם חרדים תהיה לבחור מקצועות שאפשר להרוויח בהם. אל תלכו להיות עו”ד או רואה חשבון, אלא למקצועות שחסרים בהם אנשים”.

“בשלב השני של המתווה, מאה אחוז ממי שמגיע לגיל 18 יוכל ללכת ללמוד תורה במשך 3 שנים עם אותם תמיכות שיש היום. בשנה הרביעית שעבור רוב החרדים זו השנה ה-6 כי מתחילים ללמוד בישיבה קטנה בגיל 16 – יוכל להמשיך ללמוד תורה ולא יהיו סנקציות פליליות”.

“1,800 מתוך אותם תלמידים שימשיכו ללמוד תורה, יקבלו תמיכה כלכלית מהמדינה והיתר – אם ירצו ללמוד ילכו קודם לצבא או לשירות אזרחי ואחר כך יבחרו מה רצונם לעשות בחיים”. כך על פי בנט.

מוזר ביותר האם מישהו יכול לשלוף מהועדה מה ההגדרה של "מתמידים" מבחינתם? ומה זה עילוי? ממש מרתק, משונים האנשים האלו חיים ממש בסרט איך יוכלו להגדיר דבר כזה בחוק, כאן טמון הרבה מאי יכולתו של החוק המוזר הזה לקום, אבל מעל הכל ההתנגדות תתפוצץ להם בפנים.

ע"ז נאמר "וסכסכתי מצרים במצרים….", ה' ילחם לכם ואתם תחרישון רק נשב ללמוד והם יתפוצצו עם עצמם, זו השיטה של גדולי ישראל, ולא ההפגנות והמחאות מול הכלב יעזרו משהו, אלא צריך לקרוא לאוייב בשמו, האוייב הוא השטן שרוצה לפרק את עולם התורה והתשובה שלנו היא להוסיף בלימוד בכמות ובאיכות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture