"המזכירה היתה בטוחה שהגעתי לקבץ נדבות"

שלום, אברך חרדי, עשה את הבלתי יאומן: הוא הקדיש חמש שנים מחייו ללימודי מקצוע קשים, אך למרות המחיר שהוא שילם - ועדיין משלם - עבודה הוא אינו מוצא; המסקנה שלו חדה וכואבת: מדברים רבות על השתלבות החרדים במעגל העבודה, אך אין באמת נכונות לקבל חרדים לעבודה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

"אז תגיד, למה באמת אינך עובד?"

את השאלה הזו אני מפנה לחבר ותיק, שלום שמו (אמיתי, לא בדוי) שמזה שנתיים 'מחלטר' ואינו עובד בעבודה מסודרת. מאחר שמדובר בבחור עם ראש על הכתפיים, מוכשר באופן לא רגיל, חרוץ ושקדן ובעיקר מסודר עם תואר של רואה חשבון, מוזר בעיניי שהוא עדיין לא השתבץ בעבודה מסודרת.

"רוצה באמת לשמוע?", הוא מפתיע: ובכן, יש לי בעיה – המעסיקים משום מה לא רוצים אותי.

קרא עוד:

[postim]

הקשבתי לסיפורו שאותו אני מביא כאן, ואחרי שתשמעו את הדברים שאני מביא כהווייתם וכפי שיצאו מפיו, אשמח אם יאיר, נפתלי או כל היתר שרוממות הדאגה לציבור החרדי בגרונם, יידעו להסביר לי, או לשלום או לשכמותו, איך בדיוק הם רוצים לגרום לציבור החרדי "לצאת למעגל העבודה" באמצעות תמריצים מעודדים בדמות קיצוץ חד בקצבאות וסגירת הכוללים, הכל מתוך דאגה כנה כמובן, כל עוד היציאה אינה מובילה לשום מקום.

שלום הוא אברך בן 35. לאחר כמה שנים שבהן עבד בעבודה תורנית, החלט לממש את כישוריו ופנה ללימודי ראיית חשבון. לשם כך היה עליו ראשית להשלים בגרויות, והוא עשה זאת במכינה. ביום המשיך לעבוד בעבודתו, בערבים למד מתמטיקה ואנגלית ובערבים השלים פערים. כל זאת, כשהוא מפרנס יחיד למשפחתו שמנתה אז חמישה ילדים.

בשנים הבאות הוא נכנס למערכת לימודים תובענית. אחרי הכל ראיית חשבון זהו מקצוע קצת יותר מורכב מלימודי משפטים או הנדסה, אך שלום, שכפי שציינתי הוא גם ברוך כישרונות, אבל בעיקר אדם עם עצבי ברזל, עושה את הבלתי יאומן והוא שורד. שורד שנה ועוד שנה של לימודים, מסיים בהצלחה מבחן ועוד מבחן, ואבל לצד הציונים הגבוהים המינוס דווקא מעמיק, ההלוואות תופחות.

ההורים מנסים לעזור, הגיסים תומכים, גם המשפחה עצמה מצטמצמת ומנסה לחיות ממה שיש, הדרך אמנם קשה אך שלום ומשפחתו יודעים שאחרי השנים הצחיחות תימצא בסופו של דבר העובדה ששכרה יהיה בצדה ואז הם יפוצו על השנים הקשות שקדמו לה.

הלימודים מסתיימים כששלום הוא מהיחידים בכיתה שהחלו את הלימודים וגם סיימו אותם בהצלחה, ואז מתחילות שלוש שנים של סטאז'. יום יום נוסע שלום לירושלים, שם הוא מועסק במשרד רואה חשבון יוקרתי וידוע שם. הוא עושה חיל ומטפל בלקוחות הגדולים של המשרד, אך בניגוד למחמאות שהוא מקבל מהבוס, השכר הוא של סטאז'ר, מעט יותר משכר מינימום.

הוא מקבל כמו יתר הסטאז'רים האחרים שעובדים עמו במשרד, אך ההבדל הקטן-גדול בינו לבינם הוא שהם רווקים צעירים, ואילו הוא מטופל במשפחה המונה ששה ילדים. הילדים צריכים מעילים לחורף ונעליים לקיץ. ספרי לימוד ומשחקים. המחיה עצמה לא קלה, מה גם שלגדול צריך לחגוג כבר בר מצווה שאף היא – חרף העובדה שהיא נערכת במתכונת משפחתית מצומצמת – עולה כסף. ועם שכר כזה לא גומרים את החודש.

חלפו השנים, תקופת הסטאז' מסתיימת ושלום, עטור תעודות מצוינות, מצויד במכתבי המלצה חמים של המעסיק ושל הלקוחות שבתיקיהם טיפל, אפילו שנים של ניסיון כבר מאחוריו, יוצא סוף סוף לדרך. הוא משגר קורות חיים לכל יעד, וזה בעצם מה שהוא עושה כבר שנתיים. מנסח שוב ושוב את קורות החיים שאותם הוא שולח בוקר צהריים וערב, בינתיים ללא תוצאות.

"למי לא פניתי?" הוא מספר בכאב. "לחברות, למשרדי ממשלה, למוסדות. בשלב מסוים החלטתי לקבל כל משרה שתוצע לי, ולו של מנהל חשבונות פשוט, על אף שסיימתי לימודים של רואה חשבון, העיקר שתהיה לי עבודה שאוכל באמצעותה להכניס קצת כסף הביתה. אבל אף על פי שהיו לי כמה פידבקים מעניינים, עבודה עדיין אין לי".

"ולמה. איך תסביר זאת?"

"פשוט מאד. אחד המעסיקים הפוטנציאלים לא התבייש לומר לי, שכשאני מוסיף בקורות החיים את המילים המפלילות 'השכלה: ישיבתית' אני גורם לכך שאוטומטית המסמך יועבר לתחתית הערימה. מה לעשות, הציבור הישראלי לא בשל עדיין לתעסוקת חרדים. כשהוא מריח ריח של חרדי, הוא נרתע מיד".

"זו האשמה חריפה".

"נכון, אבל זו המציאות שאני נתקל בה מדי יום. פגשתי כבר כמה כמוני שנמצאים במצב דומה, וגם הם אומרים את אותן מלים: מדברים היום הרבה על תעסוקת חרדים, אך בוא נראה את המפעל הראשון – זה שמפעיל קווי ייצור מיוחדים לציבור החרדי שנחשב לצרכן העיקרי שלו – שיסכים לקלוט חרדים במשרד. החרדים נתפשים – בזכות הכתבות המחמיאות בתקשורת – ככאלו שלא עובדים, שעושים בעיות, שיחפשו עצמות בחצר ויצעקו שבת ביום שני. אז למה להכניס אותם לתוך המשרד?

"לא תאמין. היו לי כבר כמה פעמים שקראו לי. הגעתי לראיון, והמזכירה שרואה אותי נכנס היתה בטוחה שהגעתי להתרים לצדקה… הרי אין הסבר אחר לעובדה שאברך עם חליפה שחורה ומגבעת נכנס למשרד מלבד קופת הצדקה שהוא לוטש לה כנראה עיניים. אבל גם אחרי שעברתי את המשוכה הזו וכבר נכנסתי לראיון, אני שם תמיד לב להלם הראשוני ולמבטים שאומרים 'רגע, אבל איך הדבר הזה בדיוק נופל כאן'. אז אני מציג תעודות, מראה ציונים, חושף את ההמלצות החמות (ראיתי אותן, וניכר כי כותביהם באמת יצאו מגדרם, י.ה), אבל מקבל תמיד את התשובה הצפויה כעבור כמה ימים בתיבת הדואר: מצטערים, אבל לא התקבלת. כנראה שבישראל של 2013 מראה של זקן ופיאות עוד מרתיע. מה לעשות, זו המציאות".

וזהו זה, כך זה נמשך שנתיים. שנתיים שבהן הוא פה ושם עושה עבודות פרטיות לבתי עסק שמבקשים לסדר את המאזן בסוף השנה, ובעיקר צובר חובות. הכנסות אין, ולחיות כידוע עולה כסף. אין פלא ששלום, כמו אשתו שמזה שנים חושקת שפתיים בכל פעם שהיא מבקשת לקנות משהו נחוץ הביתה אך מגלה שהדבר אינו אפשרי, מתחרטים מאה פעם על הצעד שעשו. עדיף היה להם להמשיך עם העבודה התורנית שאמנם הכניסה שכר נמוך, אך לא סיחררה אותם בהרפתקה ששאבה שנים יקרות וכספים רבים מבלי שהם רואים את האור בקצה המנהרה.

ויש להם מסר אחד לאברך החרדי שחושב להתפתות להצהרות המקסימות של נפתלי בנט ושות', על חשיבות ההשתלבות בהכשרה מקצועית ולימוד לתואר שאמור להביא כסף: רק את הטעות הזו אל תעשו. אם אחרי הלימודים אין עבודה, למה לפנות לכיוון הזה?

זהו, עד כאן סיפורו של שלום. כעת, למרות שאני סקפטי (או ריאלי, איך שתרצו) אני מפרסם כאן את כתובת המייל שלי [email protected] בציפייה לתגובות. אם בתוך מאות הטוקבקים והתגובות הצפויות והענייניות בנוסח "לכו לצבא פרזיטים/מגדלים זקן כמו בימי הביניים ועוד יש לכם טענות/מי ביקש מכם להביא ילדים" וכו', אמצא גם מייל אחד שיגלה שהמסקנה אינה נכונה והוא יציע מקום עבודה לשלום, הכל היה שווה ואני בנוסף לכך גם אהיה כאן שוב כדי לעדכן, ולהתנצל.

אבל כל עוד שזה לא קורה, אין לכם ברירה אלא להביט מול המראה שהציב מולכם שלום, ולהסכים עם המסקנה העגומה שלו שרבים בציבור החרדי כבר הפנימו אותה מזמן: המטרה אינה להוציא את החרדים לעבודה, אלא להוציא אותם מעולמם.

הטור פורסם ב'דה מרקר'. הכותב הוא כתב כלכלה וצרכנות בעיתון החרדי "המודיע"

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
36 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יש להוסיף? זה קורה לכולנו בכמעט כל תחום.
הציבור הישראלי רוצה לראות את החרדי עוזב את הגמרא, אבל לא רוצה לראות אותו עובד.
אכן, מגיע אות קלון למגזר הכללי על הגזענות שבהם.

אדיר!

לא נעים לומר, אבל אני מציע לשלום שיעשה בדיקה אישית טובה, ועדיף שיהיה על ידי גורם חיצוני.
קודם כל אברך שנראה כמו שנורר, שלא יתפלא שמסתכלים עליו כך, אני מסתובב הרבה במגזר החילוני, ואף אחד עוד לא חשב שאני מקבץ נדבות. והרבה אנשים שעושים עסקים עם המגזר החילוני יעידו על כך.
שלום צריך לבדוק גם האם צורת הלבוש שלו וההתנהגות מתאימים לשוק העבודה, ישנם אברכים שלא תמיד יודעים שצריך לשמור על היגיינה מתאימה וד"ל.
יש כאן משהו שגם לא מריח טוב, אם הוא היה כל כך טוב בסטאז' וזה היה במשרד יוקרתי, הסיכוי שלו להיפלט מהעולם הזה מאד קטן, בכל תחום מחפשים את הטובים, וחוטפים אותם, מדוע כאן לא?
כמובן שיש כאן גם בעיה בעצם בחירת המקצוע, ראיית חשבון זה מקצוע רווי, שרק לטובים יש מקום בו. מי שטוב יכול לעשות בזה הרבה מאד כסף, אך לחדור אליו זה לא קל. (כמובן שזה מקצוע הרבה יותר קל מהנדסה – לתשומת לב הכתב הנכבד)
לסיכום, כמובן שיש משהו בהופעה החרדית שמשפיע על חלק ממקומות העבודה, אך יש בכך חלק קטן, החלק העיקרי תלוי בעיקר בבנאדם, ובכמה שהוא עובד כדי להגיע למקום העבודה.

the problem is that the chareidy wealthy people are not opening alone enough big factories etc. in order to be able to give the poor ones jobs
in u.s.a. we have B&H and much more where everyone could make a living or at least start off' here in Israel there's loads of Big chareidy wealty people but they do nothing to help the state. E.g. if the big and known food departments owned by chareidis or lots of other chanes that are owned by us would only employ frum yungerlait things would look different and if our people would for example use a mehadrin bus to bet shemesh and not eged so the chareidy company should make money and care for this then things would look completely different

go check out these big guys who are there accountants and lawyers and try to find a chareidy there' they don't understand that they could change the whole state of the chareidy world in this country

אכן, יפה אמרת.
אם אין אפשרות ליציאה לעבודה מבלי לשנות מאורח חיינו החרדי על כל המשתמע מכך ללא שום כחל ושרק (וכפי שמסתבר, אכן אין אפשרות כזו), אזי אנו מוותרים מראש על כל הטובות המדומות שיש לעולם הזה להציע, בעבור נצחיותנו בעולם הזה (ע"י דורות יראים ושלמים עוסקים בתורה ובמצוות בעז"ה) ובעולם הבא…

"לאחר כמה שנים שבהן עבד בעבודה תורנית, החלט לממש את כישוריו ופנה ללימודי ראיית חשבון"
בתורה לא ממשים את הכשרונות???
משפט כזה הוא בושה למי שכתב אותו!

אלי, אני מאוד מקווה שאתה צודק אך אני לא משוכנע בכך.
בכל מקרה לא צריך לעסוק בהתבכיינות אלא לנסות מה שאפשר,
נ.ב. יש הרבה מאוד משרדים של חרדים או עם אוריינטציה חרדית.

עוד אחד שמחפש זמן רב עבודה ונדחה כמו נשוא סיפורנו.

אני לומד ראייית חשבון וכל העת הנני נחשף לסיפורים של כאלו שלמדו כמוני ולא מוצאים עבודה, ולכן מקנן בליבי חשש כבד מאוד לגבי עתידי, ואני מתלבט אם בכלל להמשיך את לימודיי.
והאמת שנכנסתי ללימודים על דעת כך שאקבל מילגות מקרן ק.מ.ח. אך הם לא אישרו לי את המילגה בתואנה שאין לי סטטוס כי אני דחוי מהצבא במעמד של בן ישיבה.
מה שמוזר הוא שקיבלתי מילגה [נמוכה] ממשרד החינוך והם כלל לא טענו לי טענות אלו.
אני כורע תחת הנטל הכלכלי הכבד בעוד שייתכן שכל עמלי לריק.
לכן אני מבקש ממי שיכול לייעץ לי עצה בקשר לעניין זה אנא שיכתוב כאן על גבי האתר.
תודה.

בא נחליף את השיטות אנחנו החרדים השנוררים נהיו המעבידים והחילונים העובדים כמו בנוי יארק ואז הם יצעקו נגד האפליה שלא מדיפים אותם כעובדים בגלל עשרות סיבות
1) החילונים חשודים על גניבה ומרמה והפרת אמונים יותר מאברך חרדי, בקיצער לא עובד מסור כחרדי
2) החילוני מחר מתגרש ונוסע לגור בתל אביב או להודו וכדו', בקיצער לא יציב בכלל לאורך כל החיים שלו
3) וגם מצוה לפרנס חרדי
4) וגם שאפשר לסמוך על חרדי יותר גם ברוחניות וגם בגשמיות
5) ואם אני רוצה לפטר הוא יעליל עלי כל מיני דברים ויפליל אותי בעבירות שלא עשיתי כי הוא חילוני ואין לו תורה ולא רב

אני חושב שהכתב הנכבד חוטא באותו חטא שחוטא יאיר לפיד ושות' הוא לוקח מקרה אחד והופך אותו לאייטם.
גם אנשי התקשורת אוהבים למצוא איזה חרדי שיורק על ילדה קטנה והופכים את זה לכללי.
וגם הכתב הנכבד לקח מקרה אחד והפך אותו למקרה מייצג, האם זה משקף את כל אלו שלמדו מקצוע????
תסתובב ברחובות החרדיים ותמצא אנ"ש משלנו בכל תחום!!!
אנשים לומדים מקצוע ומוצאים אחר כך עבודה, ובגדול.
אז מצאת אחד שלא, ואתה כבר רץ ומתבכיין, ומספר לכולם שאי אפשר ללמוד מקצוע.
במחילה מכבוד הכתב הנכבד, יש לך אייטם נכבד, כל הכבוד. אבל נכשלת כאיש מקצוע, לא בדקת נתונים, לא הבאת צד נוסף. וגם נכשלת בפרטים הטכניים.
לא מתאים לרמה של איש מקצוע כמוך.

יש לציין שעצם הגשת הקו"ח לכל מה שזז, זהו כבר וויתור נוראי עבור כל חרדי, שהרי בעוונותינו אנו נחשפים למה שקורה ברבים מהמשרדים, אשר רבים חללים הפילה, וד"ל.

שלום
כולכם צודקים
אבל העיקר, צריכים בשמים יהיה כתוב את המקום עבודה שלך, עד שבשמים לא כתוב את זה, אתה יכול לשלוח מליונים קורות חיים, כמו אחרים
כדי שבשמים יהיה כתוב, צריכים להוריד מעצמו כמה דברים
אין אפשרות שיהיה הכל טוב, מחליפים משהו במשהו (רק הכל יהיה טוב)
עיקר תפילה
תלך אצל גדולות בישראל לדרוש אל זה, למה זה מגיע, ולהתעקש אל ברכה חזק?
שמהר ימצא עבודה,
יש עוד סגולות, לימוד ספר שירי משכיל (כך שמעתי)
בקיצור לעשות דברים שגם בשמים יהיה כתוב
ואז השם ישלח לך עבודה בשפע בשפע במהרה
(אם אני פגע משהו בזה מבקש סליחה, רק רציתי לעזור)

תסלח לי.
אבל מי אמר שאתה חייב להגיע לראיון עם הכובע והחליפה. תגיע אם חולצה (ומותר לצורך הענין עם חולצה צבעונית) לאחר זמן תחזור ללבושך המקורי.
בכביש תהיה חכם ואל תהיה צודק.

פשוט הצחקת אותי.
אתה לומד הנדסה במקרה?? ( רק זה יכול להסביר את ה "כמובן שראית חשבון הוא מקצוע הרבה יותר קל מהנדסה"..)
או שאתה באמת לא מכיר את השטח- אז לפני שאתה כותב, תעשה עבודת שטח קטנה ותגלה כמה דברים מענינים. לדוג':
א'- ראית חשבון הוא מקצוע קשה יותר מאשר הנדסה. פשוט תבדוק נתונים.
ב'- השוק בראית חשבון רווי.. ובהנדסה- לא??!!
אני לא יודעת על סמך מה קבעת שהאברך הנ"ל נראה כמו שנורר-
או שמבחינתך, אדם שלבוש בכובע וחליפה, אוטומטית נראה כמו שנורר…
אין לי מושג איך אתה נראה, איך אתה לבוש, ואני גם לא מתיימרת (בניגוד אליך) לקבוע את מידת ההגיינה האישית שלך-
אבל העובדה שאתה "מסתובב הרבה" במגזר החילוני ואף אחד לא חשב שאתה נראה כמו מקבץ נדבות, עדיין אינה מעידה על היחס של החברה החילונית למראה החרדי.
גם אני "מסתובבת הרבה" במגזר החילוני, ובהחלט יש רתיעה מכובע וחליפה, בלי שום קשר למידת ההגיינה של הנושא אותם.
והמשפט האחרון שלך- הוא בכלל משפט מחץ! " העיקר תלוי בבנ"א ובכמה שהוא עובד…" עוד לא שמעת על אנשים שעובדים קשה ועדיין לא מוצאים עבודה? אז לידיעתך, אחותי היא רואת חשבון בכירה, שעובדת במשרד חילוני לחלוטין. והיא בפירוש מצהירה שהבוס שלה, למרות היותו אדם מאמין, לא יקבל גבר חרדי, באותה מידה שהוא לא יקבל ערבי עם כאפיה. ובלי שום קשר "להגיינה האישית" של האדם.
וליוסי- הרעיון שלך פשוט מבריק…
ברצינות- אתה באמת חושב שהוא ישים והגיוני? "כל החרדים- יחליפו את מחלצותיהם לקראת הראיון, ויחזרו ללבוש אותם בהדרגה- יום ראשון חולצה, שני- כובע, שלישי- חליפה…"
ואיך המעסיק לדעתך, יגיב לשינוי הקל הזה ביום שהוא יקרה? או שהוא פשוט לא יקרה והחולצה הצבעונית תשאר….
השינוי צריך להעשות אצל המעסיקים- לא בצורת הלבוש של המתקבלים לראיון- במקרה הזה.

אז אנא, בססו את התגובות שלכם על נתונים נכונים והוגנים…

סטודנטית בחוג להפרעות בתקשורת בבית הספר למקצועות הבריאות. (אתה יודע בכלל מה זה? )
שמכירה בסביבתה המון הנדסאיות וגם רואות חשבון…

פשוט הצחקת אותי.
אתה לומד הנדסה במקרה?? ( רק זה יכול להסביר את ה "כמובן שראית חשבון הוא מקצוע הרבה יותר קל מהנדסה"..)
או שאתה באמת לא מכיר את השטח- אז לפני שאתה כותב, תעשה עבודת שטח קטנה ותגלה כמה דברים מענינים. לדוג':
א'- ראית חשבון הוא מקצוע קשה יותר מאשר הנדסה. פשוט תבדוק נתונים.
ב'- השוק בראית חשבון רווי.. ובהנדסה- לא??!!
אני לא יודעת על סמך מה קבעת שהאברך הנ"ל נראה כמו שנורר-
או שמבחינתך, אדם שלבוש בכובע וחליפה, אוטומטית נראה כמו שנורר…
אין לי מושג איך אתה נראה, איך אתה לבוש, ואני גם לא מתיימרת (בניגוד אליך) לקבוע את מידת ההגיינה האישית שלך-
אבל העובדה שאתה "מסתובב הרבה" במגזר החילוני ואף אחד לא חשב שאתה נראה כמו מקבץ נדבות, עדיין אינה מעידה על היחס של החברה החילונית למראה החרדי.
גם אני "מסתובבת הרבה" במגזר החילוני, ובהחלט יש רתיעה מכובע וחליפה, בלי שום קשר למידת ההגיינה של הנושא אותם.
והמשפט האחרון שלך- הוא בכלל משפט מחץ! " העיקר תלוי בבנ"א ובכמה שהוא עובד…" עוד לא שמעת על אנשים שעובדים קשה ועדיין לא מוצאים עבודה? אז לידיעתך, אחותי היא רואת חשבון בכירה, שעובדת במשרד חילוני לחלוטין. והיא בפירוש מצהירה שהבוס שלה, למרות היותו אדם מאמין, לא יקבל גבר חרדי, באותה מידה שהוא לא יקבל ערבי עם כאפיה. ובלי שום קשר "להגיינה האישית" של האדם.
וליוסי- הרעיון שלך פשוט מבריק…
ברצינות- אתה באמת חושב שהוא ישים והגיוני? "כל החרדים- יחליפו את מחלצותיהם לקראת הראיון, ויחזרו ללבוש אותם בהדרגה- יום ראשון חולצה, שני- כובע, שלישי- חליפה…"
ואיך המעסיק לדעתך, יגיב לשינוי הקל הזה ביום שהוא יקרה? או שהוא פשוט לא יקרה והחולצה הצבעונית תשאר….
השינוי צריך להעשות אצל המעסיקים- לא בצורת הלבוש של המתקבלים לראיון- במקרה הזה.

אז אנא, בססו את התגובות שלכם על נתונים נכונים והוגנים…

סטודנטית בחוג להפרעות בתקשורת בבית הספר למקצועות הבריאות. (אתה יודע בכלל מה זה? )
שמכירה בסביבתה המון הנדסאיות וגם רואות חשבון…

אין מה לעשות זו המציאות העגומה. אני , כבר מבוגר עם למעלה מ-20 שנה ניסיון בתחום שלי , נאלצתי לחפש עבודה (המקום הקודם נסגר) , וראיתי בעליל איך מסתכלים עלי ודוחים אותי רק בגלל שאני חרדי. ולא הלכתי עם חליפה וכובע , אלא עם חולצה לבנה ועניבה ואפילו את הפיאות החבאתי מתחת לכיפה , ושום דבר לא עזר. רק אחרי למעלה משנתיים הצלחתי למצוא עבודה מתחת לרמה שלי ובחצי משכורת

הנדסה הוא מקצוע הרבה הרבה יותר רחב מראיית חשבון , ואין מה להשוות בניהם כלל

בוודאי מסטודנטית בחוג…

שכחתם שפרנסה היא משמים וצריך גם להתפלל
בכל מקרה, אני מכיר חברה שהלכו להתקבל לעבודה במפעלי הייטק בתל אביב עם הכובע והפאות ואפילו עם ז'ברה ו…התקבלו בעבודה עם משכורת מכובדת מאוד עם תנאים טובים ורכב ודלק, בקיצור הכל בכל מכל כל, וגם אחרי חמש שנות עבודה לא החליפו את הזברה ולא הורידו כובע לא צבעוני ולא שטיות

אני לא רוצה לרדת לרמה האישית שהגיעו כאן חלק מהתגובות, וחוסר ידע בסיסי שאולי עוד מעט יגידו שהחוג להפרעות בתקשורת יותר קשה מהנדסה.
בטח מישהו כאן התכוון להנדסאית, ומרוב בורות אינו יודע להבין בין הנדסה להנדסאות (הנדסה זה תואר מורכב וקשה, שאורכים 4 שנים + מכינה, שנים ארוכות וקשות, ומבוקש בטירוף. והנדסאות זה תעודה ממשלתית של מה"ט, שלומדים שנתיים + מכינה, ושווה בהתאם)
ונא לבדוק נתונים, כדי לא להביך את הקוראים שאינם בקיאים.
ושוב, המציאות בשטח היא, שאדם שלומד מקצוע מבוקש שמתאים לו, והשקיע כמה שצריך, מוצא עבודה!!! ולא משנה אם הוא חרדי או חילוני.
כדי לדעת אם מקצוע מבוקש, לא צריך להיות פרופסור גדול, פשוט להיכנס לאחד מאתרי הדרושים הגדולים, כמו All Jobs או Job Master, ולחפש כמה מהנדסים מחפשים במשק ברגע זה (2310 משרות פתוחות למהנדסים כשבדקתי עכשיו) לעומת רואה חשבון (94 משרות פתוחות) ויכול לעשות לבד את החשבון.
זה לא שאני חושב שכל מי שישלח קורות חיים דרך האתר יקבל מיד עבודה, אבל זה נותן אינדיקציה ברורה מאד על מה שקורה במשק.
בכדי לדעת האם את/ה מתאים/ה למקצוע, יש היום אבחונים לרוב, בלתי תלויים, שיכולים לתת את התשובה. זה שווה את ההשקעה.
מי שלא עשה את הבירור הפשוט הזה, שלא יבוא אחר כך בתלונות לכל העולם.

ולחושש ולמתלבט
יש לך אכן מה לחשוב ולהתלבט, המקצוע רווי, וכדי להיכנס אליו, מעבר ללימודים הלא קלים, אתה זקוק למרפקים וליכולת למצוא לך עבודה.
יש קושי עצום למצוא סטאז', ואם אתה לא מקושר או מוכשר במיוחד, יקשה עליך למצוא סטאז', בין אם אתה חרדי או חילוני.
בפרט שהסטאז' המוצלח הוא בעיקר בBIG 4 (שהפך בינתיים לBIG 5ׂ) שזה הפירמות הגדולות במשק לראיית חשבון, שם יש לך סיכוי למצוא אחר כך עבודה טובה.
אם אתה לא כזה, חבל על ההשקעה, וגם את אתה כן כזה, אני ממליץ לך להתחיל לחפש סטאז' כבר בסוף השנה הראשונה של התואר, כך יש לך סיכוי למצוא עד סוף התואר התמחות.
ישנה אופציה מומלצת, ללמוד הנהלת חשבונות, להשתלב במשרד רואי חשבון, ורק את ללכת ללמוד את התואר, במקביל לעבודה.
בברכת הצלחה.

למבין הגדול שזורק מספרים הנתונים להלן: הם אכן מאול ג'ובס כאשר הכותרת היא הנדסה התוצאה היא 2391 אבל שכחת לציין שבתחום זה יש 32 סוגי מהנדסים
לעומת זאת כשציינת רואה חשבון זה אחד מתוך 30 אפשרויות במשרות של כספים וכלכלה ראה מצורף להלן:
הנדסה
הקלד תפקיד בו תרצה לעבוד :
מהנדס Real Time(55)מהנדס RF(26)מהנדס אווירונאוטיקה(14)מהנדס אופטיקה(12)מהנדס אזרחי(208)מהנדס אינטגרציה(23)מהנדס אלגוריתמים(29)מהנדס אלקטרוניקה(209)מהנדס אנאלוגי(5)מהנדס אפליקציה(12)מהנדס בדיקות(198)מהנדס ביו רפואי(24)מהנדס בינוי ותשתיות(66)מהנדס בניין(149)מהנדס בקרה(7)מהנדס גרעין(1)מהנדס דיגיטלי(5)מהנדס וריפיקציה(45)מהנדס חומרה(67)מהנדס חומרים(61)מהנדס חקלאות(7)מהנדס חשמל(170)מהנדס ייצור(23)מהנדס כבישים ותנועה(24)מהנדס כימיה(144)מהנדס מוצר(13)מהנדס מזון(44)מהנדס מחשבים(93)מהנדס מיזוג אוויר(22)מהנדס מיקרוגל(2)מהנדס מכונות(392)מהנדס מכירות(41)מהנדס מערכת(42)מהנדס סביבתי(27)מהנדס פיזיקה(27)מהנדס פלסטיקה (24)מהנדס קונסטרוקציה(17)מהנדס רכיבים(6)מהנדס תהליך(31)מהנדס תוכנה(446)מהנדס תחבורה(10)מהנדס תמיכה(39)מהנדס תעשיה וניהול(243)מהנדס תקשורת(36)מהנדסים – אחר(12)
בבקשה 1800 משרות בתחום כספים
הקלד תפקיד בו תרצה לעבוד :
Back Office(37)אנליסט(81)בוגרי כלכלה(82)בוגרי מנהל עסקים(73)בנקאי(117)ברוקר(6)גבייה(123)גזבר(1)גיוס כספים(26)דילר(6)חשב / מנהל כספים(48)חשב שכר(132)טלר – כספר(64)יועץ השקעות(34)יועץ מס(27)יעוץ פנסיוני(17)כלכלן(147)מבקר מערכות מידע(4)מבקר פנים(25)מימון(13)מכירות פיננסים(65)מנהל השקעות(11)מנהל פרויקטים בכלכלה(18)מנהלי חשבונות – מדופלם / ראשי(102)מנתח מערכות פיננסיות(15)משכנתאות(29)מתמחה (40)ניהול הנפקות(1)ניהול חשבונות(735)ניהול כלכלה(34)ניהול סיכונים(21)סטודנטים לכלכלה וכספים(127)סמנכ"ל כספים(13)עוזר חשב שכר(7)עוזר חשב(7)פקיד הנהלת חשבונות(148)רואה חשבון(96)שיווק פיננסי(24)שיווק פנסיוני(24)תמחירן(18

אתה צודק חלקית.
התכוונתי להנדסת מחשבים. ובהחלט לא עם תעודת מה"ט אלא עם תואר של הנדסאי או מהנדס לאחר 4 שנות לימוד. ועפ"י וויקפידיה בערך: "הנדסה – מענפי ההנדסה העיקריים: הנדסת מחשבים".
כולי צער וחרטה על שגרמתי לך לחשוב שצמצמתי את מקצוע ההנדסה היוקרתי שלך לתכנות מחשבים פשוטה- אם לכך התכוונת..
אבל אולי אתה לא יודע, או מעדיף לא לדעת, מקובל מאד לקרוא לתכנות מחשבים "הנדסת תוכנה/מהנדסי תוכנה".
ולעיונך, עפ"י ערך "הנדסת תוכנה"- וויקפידיה:
"עד אמצע שנות ה-90, העדיפו רוב העובדים בתחום לתאר מקצועם כ-"תוכניתן", "מתכנת" או "מְפַ‏תֵח". במשך הזמן, התגנב גוון שלילי למונח "מתכנת", והוא החל לשמש כינוי לאלה שאין להם הכלים, הכישורים, ההשכלה או האתיקה הדרושים לפיתוח תוכנה איכותית. בעקבות זאת, החלו חלק מאנשי המקצוע לכנות את עצמם "מהנדסי תוכנה", וחברות רבות החליפו, לעתים בן-לילה, את התארים "מתכנת" ו-"מפתח תוכנה" בתואר "מהנדס תוכנה".‏[7] עם זאת, ההבחנה בין המונחים אינה מקובלת על כולם ויש הדבקים במונחים המקוריים.‏[8] מחלוקת זו הוסיפה על הבלבול הקיים באשר להגדרה המדויקת של הנדסת התוכנה.
בקרב מהנדסים בתחומים המסורתיים של ההנדסה (ובפרט איגוד המהנדסים האזרחיים של ארצות הברית, NSPE), יש הטוענים כי להם זכויות ייחודיות על המונח "הנדסה", וכי השימוש במונח זה דורש את אישורם. ואכן, ב-48 מבין מדינות ארצות הברית, השימוש בתואר "מהנדס תוכנה" אסור על מי שלא הוסמך על ידי ה-NSPE. עם זאת, אנשי מקצוע רבים, אוניברסיטאות רבות ואף לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני (en) משתמשים במונח "מהנדס תוכנה" בחופשיות כדי לתאר את העוסקים בתחום תכנות המחשבים.
יש המסווגים את פיתוח התוכנה כענף מובהק של ההנדסה".

כך שאין בין התגובה שלי, לבורות הנוראה שהפגנתי, לדעתך- מאומה. וכדאי בפעם הבאה, אם זה כ"כ קריטי, להגדיר במדויק לאיזה ענף בהנדסה אתה מתכוון.
בנוסף, ההשוואה בין הפרעות בתקשורת להנדסה, היא חסרת טעם והגיון. אין באמת אפשרות להשוות בין תחום רפואי- פרא רפואי לתחום ההנדסה. (מלבד להנדסה ביו רפואית שגם כן קשורה לתחום הרפואי..) מכיוון שאין קשר או ממשק כלשהו בין התחומים. (מלבד הנדסה אקוסטית- שמתעסקת במכשור אקוסטי ואודיולוגי, שקשור כמובן לתחום ההפרעות בתקשורת)
ותתפלא לשמוע, גם הפרעות בתקשורת הוא מקצוע מורכב וקשה שאורך 3 וחצי שנים+ חצי שנה הכנה למבחן רשיון של משרד הבריאות. בעוד שבארה"ב ובאירופה, כיום, יש בכלל צורך ללמוד רפואה כדי לעבוד באודיולוגיה… ובארץ משלבים את שני התחומים האלו יחד למקצוע אחד.
אז תרשה לי להשתמש במשפט מתוך ההודעה האחרונה שלך: "נא לבדוק נתונים, כדי לא להביך את הקוראים שאינם בקיאים".

ולסיום- בנוגע למאמר הנוכחי:
ציטוט מפי רכזת גיוס בחברת כח אדם שאמרה להנדסאית מחשבים:
"מעשית, מעביד סטנדרטי בשוק, לא ירצה להכניס לתוך צוות חילוני עובד/ת חרדי/ת מהסיבה הפרקטית שהדינמיקה בצוות תיפגע בשל הבדל התרבויות".

סטודנטית להפרעות בתקשורת.

אתה צודק חלקית. התכוונתי אמנם להנדסת מחשבים.
אך בהחלט לא עם תעודת מה"ט אלא עם תואר של הנדסאי או מהנדס לאחר 4 שנות לימוד. (עפ"י וויקפידיה בערך: "הנדסה – מענפי ההנדסה העיקריים: הנדסת מחשבים".)
כולי צער וחרטה על שגרמתי לך לחשוב שצמצמתי את מקצוע ההנדסה היוקרתי שלך לתכנות מחשבים פשוטה- אם לכך התכוונת..
אבל אולי אתה לא יודע, או מעדיף לא לדעת, מקובל מאד לקרוא לתכנות מחשבים "הנדסת תוכנה/מהנדסי תוכנה".
ולעיונך, עפ"י ערך "הנדסת תוכנה"- וויקפידיה:
"עד אמצע שנות ה-90, העדיפו רוב העובדים בתחום לתאר מקצועם כ-"תוכניתן", "מתכנת" או "מְפַ‏תֵח". במשך הזמן, התגנב גוון שלילי למונח "מתכנת", והוא החל לשמש כינוי לאלה שאין להם הכלים, הכישורים, ההשכלה או האתיקה הדרושים לפיתוח תוכנה איכותית. בעקבות זאת, החלו חלק מאנשי המקצוע לכנות את עצמם "מהנדסי תוכנה", וחברות רבות החליפו, לעתים בן-לילה, את התארים "מתכנת" ו-"מפתח תוכנה" בתואר "מהנדס תוכנה".‏[7] עם זאת, ההבחנה בין המונחים אינה מקובלת על כולם ויש הדבקים במונחים המקוריים.‏[8] מחלוקת זו הוסיפה על הבלבול הקיים באשר להגדרה המדויקת של הנדסת התוכנה.
בקרב מהנדסים בתחומים המסורתיים של ההנדסה (ובפרט איגוד המהנדסים האזרחיים של ארצות הברית, NSPE), יש הטוענים כי להם זכויות ייחודיות על המונח "הנדסה", וכי השימוש במונח זה דורש את אישורם. ואכן, ב-48 מבין מדינות ארצות הברית, השימוש בתואר "מהנדס תוכנה" אסור על מי שלא הוסמך על ידי ה-NSPE. עם זאת, אנשי מקצוע רבים, אוניברסיטאות רבות ואף לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני (en) משתמשים במונח "מהנדס תוכנה" בחופשיות כדי לתאר את העוסקים בתחום תכנות המחשבים.
יש המסווגים את פיתוח התוכנה כענף מובהק של ההנדסה".

(ואם להנדסת תוכנה התכוונת- הנתונים בקשר למורכבות המקצוע בהשוואה לאחרים עדיין נכונים.)
כך שאין בין התגובה שלי – לבורות הנוראה שהפגנתי, לדעתך- מאומה. וכדאי בפעם הבאה, אם זה כ"כ קריטי, להגדיר במדויק לאיזה ענף בהנדסה אתה מתכוון.
בנוסף, ההשוואה בין הפרעות בתקשורת להנדסה, היא חסרת טעם והגיון. אין באמת אפשרות להשוות בין תחום רפואי- פרא רפואי לתחום ההנדסה. (מלבד להנדסה ביו רפואית שגם כן קשורה לתחום הרפואי..) מכיוון שאין קשר או ממשק כלשהו בין התחומים. (מלבד הנדסה אקוסטית- שמתעסקת במכשור אקוסטי ואודיולוגי, שקשור כמובן לתחום ההפרעות בתקשורת)
ותתפלא לשמוע, הפרעות בתקשורת הוא מקצוע מורכב וקשה שאורך 3 וחצי שנים+ חצי שנה הכנה למבחן רשיון של משרד הבריאות. בעוד שבארה"ב ובאירופה, כיום, יש בכלל צורך ללמוד רפואה כדי לעבוד באודיולוגיה… בארץ משלבים את שני התחומים האלו יחד למקצוע אחד- (כך שעם קצת הבנה ניתן להבין את שנדרש במקצוע).
אז הרשה לי להשתמש במשפט מתוך ההודעה האחרונה שלך: "נא לבדוק נתונים, כדי לא להביך את הקוראים שאינם בקיאים".

ולסיום- בנוגע למאמר הנוכחי:
ציטוט מפי רכזת גיוס בחברת כח אדם שאמרה להנדסאית מחשבים:
"מעשית, מעביד סטנדרטי בשוק, לא ירצה להכניס לתוך צוות חילוני עובד/ת חרדי/ת מהסיבה הפרקטית שהדינמיקה בצוות תיפגע בשל הבדל התרבויות".
בכל אופן, הדיון באמת גלש בלי שום קשר למאמר המקורי-
אבל כמו שכבר כתבו פה, זה באמת נראה ששכחנו שפרנסה ומציאת עבודה הן משמים. ואנחנו רק עושים השתדלות…
ההרגשה של הביטחון המוחלט במקצועיות, בבחירת המקצוע המבוקש ובקבלה לעבודה על סמך כמות העבודה המושקעת בחיפוש אחריה- באמת אין מקומה כאן.

סטודנטית להפרעות בתקשורת.

הבה ונריב מה יותר קשה ללמוד – הנדסה, הנדסה עם תעודת מה"ט, הנדסת מחשבים או ראיית חשבון… מה ההתנגחויות המטופשות האלה???

צודק מאד.
רק שהנימה השחצנית והבטוחה וה"כוחי ועוצם ידי" בהודעה של א.
פשוט מקוממים…

א. אליך אקדמאי !?…..
אולי אתה לא יודע אבל הפרעות בתקשורת נחשב לאחד התוארים הקשים ביותר בארץ!!! אישתי מסימת עוד חודש את התואר ואני יכול להגיד לך מנסיון זה קשה מאד!
סתם בשביל שתאמין , יש להורים שלי ידיד שסיים לפני שנתיים תואר שני בכלכלה באונברסיטה העברית שזה המסלול הנחשב ביותר בארץ לכלכלה שמשם הולכיםל100% השמה במשרד האוצר ולפי התאורים שלי הוא אמר שהעבודות b.a. שאישתי הגישה הם הרבה הרבה יותר קשות ממה שהוא עשה ולידעתך את מבחני הסוף בכלכלה עוברים רק 30 מתוך 300 ( פחות מראיית חשבון…)
כך שלפני שאתה מזלזל תחת התואר ה"אקדמאי" ( בטח מ"אונו" …. – רק בשביל הפורפורציה השנה "אונו" פתחו מסלול להפרעות בקשורת שעולה פי 3 אבל לא צריך בגרויות ופסיכומטרי… שגם טיפשה עם כסף תוכל להוציא תואר כזה … לעומת זאת בשביל להתקבל להפרעות בתקשורת צריך מינימום פסיכומטרי של 600 )תבדוק נתונים.
ב. ולמגיבה לאלי
נכון השוק רווי ברואוי חשבון לרוב אבל גם קלינאיות תקשורת לא כולם גורפות הון צריך לדעת ולהפנים חזק שפרנסה משמים וגם אם תהיי קלינאית ותרוויחי בעז"ה הרבה ברגע שההצע יגדל גם הביקוש ירד במיוחד לאור ההצפה ש"אונו" מתכנן …
אגב, לפי הסיפורים של מי שסיים לפני שנתיים ויותר נראה שכבר עכשיו יש ירידה בביקוש אז תמשיכי להתפלל ותזכרי שפרנסה משמים!

כנראה את לומדת ב"מכללת הדסה" כי המבחן של משרד הבריאות הוא ברובו על המסלול של אוניברסיטת תל אביב כך שאם ההית לומדת באוניברסיטת תל אביב ( במסלול החרדי כמובן דרך מבח"ר) היה מספיק לך ללמוד רק שבועיים ( חוץ מזה שאונברסיטת תל אביב לא מאימת על הבוגרות שמי שיעבוד הרשיון ישלל ממנו אלא אדרבה מנפיקה אישור זמני שמחליף את הרשיון של משרד הבריאות ואפשר לעבוד איתו ברוב המקומות (כמובן בספיץ' ולא באודיו) ואז התואר נגמר אחרי שלוש וחצי שנים..)

אין כזה דבר מקצוע קל, בשביל להצליח חייבים להתאמץ , עכ"פ שיהיה בהצלחה לכולם ו.. "צאו והתפרנסו זה מזה"

Born Pit Park in honor of prominent rabbis in Israel do not recommend working and Boro Park all Odim

אני התקבלתי לשני המקומות, אבל בגלל שעמדתי בתנאים של הדסה (שגבוהים יותר) בחרתי ללמוד שם.
ומהיכרות קרובה מאד והשוואה מתמדת בין המסלולים (מחברות שלומדות במבח"ר) המסלולים חופפים מאד-
יש אמנם כמה דגשים שעלייהם מתמקדים בהדסה, ולא בתל אביב ולהיפך. אבל הנושאים עלייהם נבחנים במבחן בשביל הרשיון, חייבים להיות זהים בשני המקומות.
כך שאין שום הכנה נוספת לסטודנטיות מתל אביב ואפילו להיפך. אולי מספיק ללמוד שבועיים בשביל להצליח בקושי לעבור. כמו הממוצע הכללי במבח"ר…
ועצם הנפקת האישור הזמני בעייתית. בהדסה באמת דורשים את המקסימום האפשרי…

ואגב- בהדסה יש צורך בפסיכומטרי של מינימום 650+ ראיון ע"י 4 בכירות בתחום.

א.אישתי הלכה ללמוד קלינאות בעקבות דודה שלה שלמדה בהדסה והיא אמרה אחרי המבחן שהוא בנוי על חומר של תל אביב והיא היתה צריכה לקרוא סיכומים של תל אביב
ב. אולי את לא יודעת , אבל במבחן הזה אין ציון ,רק עובר או לא…… כך שכבר התקצרה לך חצי שנה…. , המבחן נוצר בעקבות פסיקת בג"ץ שאין לעבוד ללא הרשיון כדי למנוע ממורות שפה לעבוד בתחום (רשמית!…) כך שלא מנסים להכשיל אף אחד , אולי למנוע מקלינאיות עם תעודה מחו"ל שלא למדו אודיו לקבל רשיון , ועוד לא שמענו על אף אחת שלא עברה ( אולי בהדסה…)
אחרי השוואות בין הדסה לתל אביב להלן כמה נתונים:
1. אין הבדל בין התעודות בשוק העבודה! ( אני ראיתי בגלאט ג'ובס הצעת עבודה שדרוש בה תעודה של אונברסיטה בלבד! – אולי ממכללת הדסה "המהוללה" הם כן מקבלים…. אבל אינני יודע ואיני רוצה להכנס לנושא , עיין ערך מלחמת התגובות בתגובות שלפנינו)
2. תנאי הלימודים במבחר קלים הרבה יותר ,הלימודים במרחק רבע שעה נסיעה מבני ברק ( אם אין פקקים ) ולא תקועים בסוף העולם במלחה ,בכל סמסטר יש שתי מבחנים פחות ( בערך) , נוכחות חובה יש רק ב20% מהקורסים בערך וגם זה בעיקר בדברים שטותיים שבלי הנוכחות אף אחת לא תגיע , הסטז' הרבה יותר נגיש, לשם השוואה: אישתי עשתה 5 סטז'ים בתל השומר אחד במכבי השלום אחד באלעד והכי רחוק באשדוד, אומנם , היו כאלה שנסעו רחוק יותר כמו ראשון לציון יבנה והוד השרון אבל כולם במרחק חצי שעה נסיעה , ואת דודה שלה שלחו לסטז' אחד ברעננה כשהיא גרה ברמות שזה שעתיים נסיעה בשתי אוטובוסים ועשרים דקות הליכה ברגל
3. כשתגיע לסטז'… ( איך אני ?… , מהתגובה אפשר להבין שאת עוד לא בסטז') תגלי שעיקר המקצוע הוא ותק בעבודה ותכירי מורות שפה בעלות נסיון שיודעות לטפל יותר טוב ממך אחרי הלימודים כך שהתעודה היא בעיקר בשביל המשכורות ( כמובן בספיץ' לא באודיו ) כך שזה לא משנה איפה לומדים
4. גם בוגרות מבחר מודות שהסטודנטים של הדסה יודעים יותר טוב את החומר, אבל הסיבה העיקרית לדרישות הגבוהות היא: מכללת הדסה מוציאה במחזור הכללי השנה את המחזור ה13 ( אם אינני טועה) ואונברסיטת תל אביב את המחזור ה40 כך שתעודה של תל אביב תמיד תהיה יותר יוקרתית כמו שיותר יוקרתי להתחתן עם בחור בינוני מחברון מאשר עם השפיץ של ישיבה בינונית ולכן בהדסה מקשים את הלימודים כדי שהתעודה תהיה יוקרתית , לשם השוואה: באונו מסיים עכשיו מחזור ראשון בכללי ושם מי שאין לו ממוצע 80 עף כדי לעשות את התעודה יוקרתית
לסיכום: גם הדודה הודתה שאם היא היתה יודעת את זה היא היתה באה לגור בבני ברק וללמוד במבחר
אבל אם את מתחרטת אולי בתואר שני את יכולה לבוא למבחר.. ( מקבלים את כולם בינתים גם אם הממוצע פחות מ80 , גם הסביבה תהיה יותר חרדית -במבחר היום המסלולים 100% חרדיים ( ולכן כולם מקלילים ,גם הד"ל שעוד נשארו שם מקבלים 90 בכל מבחן בשביל הפרפקציוניזם- זאת כנראה הסיבה שבהדסה עדין רוב המסלול ד"ל כי גם החרדיות מירושלים מעדיפות את מבחר) וכמובן שגם בתעודה לא מוזכר הממוצע בכלל….

ועוד לא נגעתי בנושא הכלכלי … במבחר אנחנו הרווחנו !!! מהשכר לימוד 3000 בגלל המלגות של האונברסיטה ואין צורך בהוראת קבע ואפשר לקבל שוברים ולשלם אחרי שמקבלים מלגות בתוספת רבית קטנה

בקיצור , אין טעם להתרברב בצעד לא נכון… ( אגב, גם במסלול הכללי בתל אביב צריך פסיכומטרי של 650 וזה כדי לשמור על היוקרה אבל במסלול החרדי הורידו ל550 כדי למשוך חרדיות ואח"כ כשהעסק רץ העלו ל600 ועוד היד נטויה..)
בהצלחה ,ולא לשכוח פרנסה משמים!

מה זה פה – פורום??????

קצת גלשתם. בואו נחזור לנושא העיקרי.
אכן, הרבה מעסיקים חילונים לא ירצו להעסיק גבר חרדי בלבוש מלא.
במאמר מוסגר, מנסיוני, גם לא אשה חרדית בלבוש חסידי.
מצד שני, לדעתי יש בזה ברכה. קשה מאד לשמור לאורך זמן על הרמה הרוחנית במשרד חילוני. לרוב ניכרת ירידה או רפיון, והכסף לא יענה את הכול.
אם בשפה הרחובית שחודרת, אם במושגים שונים שמקבלים פתאום. לפעמים מדובר בקלות ראש שנחשפים אליה. קודם מזדעזעים, אח"כ נדבקים. כל הנ"ל הם תאורים של מקרים שראיתי בעיני. בקיצור, המלצתי למתלבטים למיניהם: לכו על מקצוע שיש בו אפשרות לעבודה כעצמאי או במשרדים חרדים. בינינו, תפתחו קצת את העינים ותגלו מיד שיש אנשים שעושים הון ממקצועות נדושים ומוצפים. ויש אנשים שלמדו מי יודע מה, אבל כסף הם לא רואים מזה. לא לימוד של מקצוע ספציפי יביא את הכסף, אז חבל לוותר על פיפס ברוחניות.

נכון מאוד- בהמשך ל "גלשתם מהנושא"
אני ב"ה עובדת ויש לנו עסק עצמאי מצליח בס"ד, יעזור הקב"ה להשפיע עוד לנו ולכל עם ישראל, ואני יכולה להעיד שכמה שיותר אנחנו שומרים על ענייני לימוד התורה – (לא אפריע לבעלי בכולל, אתמוך ואחשיב לומדי תורה וכו'), ענייני צניעות (לבוש, נייד כשר, ניקיון פה ועיניים וכו'), ענייני שבת (להכניס שבת מוקדם, לא לקרוא בשבת חדשות אקטואליה ופוליטיקה וכמובן רק בעיתונים טובים! להיזהר מדברי חול בשבת, ענייני מידות טובות – כך יש יותר ברכה בעמלי!! בדוק ומנוסה, ויש לי כמה סיפורים אישיים על כך, שאנחנו תלויים אך ורק באבינו שבשמים, שרק הוא!!! ולא ע"י שליח! נותן לנו פרנסה מידו המלאה והרחבה, וכמה שיותר אנחנו משתדלים להיות טובים בין אדם למקום ובין אדם לחברי – "וואס דער אייבישטער וויל פון אונז" – מה שה' מבקש מאיתנו (תרגום מאידיש) – כך יש יותר ברכה והצלחה! ה' אוהב אותנו הילדים שלו, את כולם!!! ורוצה לתת לנו רק טוב ועושר באושר כל הימים, הוא רוצה שנבחר בטוב שנבחר בחיים!
וזה שלפעמים לא רוצים מישהו באיזור חילוני שישמח בזה, כי עם עוד קצת תפילה והשתדלות הוא ימצא מקום יותר טוב עם יותר כסף! מהמקום החילוני שח"ו יכול לקרר אותו, ה' רוצה אותנו קרוב שלא נתרחק לו. וכמובן מרעיף עלינו ברכות וכל טוב.
שיהיה לכולם פרנסה כשרה ברווח בניקל ובכבוד, אמן!

עכשיו אני מבין למה כל הגזירות נגד הדת בתקופה האחרונה.

פשוט התקרבנו מדי חזק לחילונים בתקופה האחרונה.

אז השי"ת גוזר שהם ירדפו אותנו ונתרחק מהם.

אבל אל תשכחו, שהוא גם הזן והמפרנס, ויש לו מספיק דרכים לפרנסינו ולא צריכים להגיע לחילונים שיעשו לנו טובות.

(מי ששולח את הכסף לחילוני, יכול גם לשלוח ישיר אליך, רק תבקש ממנו, ואל תסמוך על כוחי ועוצם ידי…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture