רוצים הפרדה באוטובוסים? מסתכנים בשנת מאסר בפועל

הפרקליטות פולשת בדורסניות לתוך אורח חיי החרדים | כל אפליה מכל סוג תיחשב לעבירה פלילית | העונש: שנת מאסר בפועל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים של גזענות ברמה כזו או אחרת שהתרחשו, החליטו שרת המשפטים, ציפי לבני, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לקדם תיקון לחוק איסור אפליה, לפיו מי שיפלה אדם בשל מוצאו, דתו, גזעו, יישלח לשנת מאסר בפועל.

קרא עוד:

[postim]

האיסור על הגזענות מעוגן באמנה הבינלאומית בדבר ביעורן של כל צורות האפליה הגזעית שנוסחה ב-1966. סעיף 1 לאמנה מגדיר "גזענות" באופן הבא: "כל הבחנה, הוצאה מן הכלל, הגבלה או העדפה, המיוסדת על נימוקי גזע, צבע, ייחוס משפחתי, מוצא לאומי או אתני, שמגמתן או תוצאתן יש בהן כדי לסכל את ההכרה, ההנאה והשימוש או לפגום בהכרה, בהנאה או בשימוש על בסיס שווה של זכויות האדם וחירויות היסוד בחיים המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים או בכל תחום אחר בחיי הציבור".

גם בישראל ישנו חוק האמור להגן על מקרי גזענות, ועכשיו, כאמור, מבקשים להחריפו. הבעיה בהתייחסות לחוק החדש, היא העובדה שהמחוקקים שלו מנסים להכנס לאורח חיי המגזר החרדי ולגדוע את הערכים הבונים ושומרים את דרך הקודש. הדרת נשים, לפי הצעתם, תהיה בין מקרי הגזענות שישלחו עליהם לכלא, מה שגורם למעשה, לאיסור הפרדה כל שהוא.

בתזכיר שהופץ היום (שלישי) על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה של משרד המשפטים, מוצע התיקון לחוק הקובע סעיף עבירה חדש שעניינו ביזוי או השפלה שנגרמים ממניעת שירות או כניסה למקום עקב אפליה.

"התיקון לחוק יוצר כלי נוסף למאבק בתופעה החברתית הפסולה של אפליה, שביסודה חוסר סובלנות ודעות קדומות, לא רק על ידי מי שמספק שירות ציבורי או מפעיל מקום ציבורי אלא גם על ידי כל אדם המשפיל ומבזה אדם אחר במטרה למנוע ממנו את הגישה לשירות הציבורי או הכניסה אליו". כך נכתב במסמך.

"התפיסה העומדת מאחורי התיקון היא שהגבלת יכולתו של אדם אחר ליהנות באופן שווה מהמרחב הציבורי ומשירותים ציבוריים מחמת אפליה פסולה, חותרת תחת עקרון השוויון ועל כן מוצע לקבוע כי התנהגות זו תהווה עבירה פלילית שבצדה עונש מאסר".

לבני מבהירה כי תגלה אפס סובלנות כלפי מפלים על כל רקע שהוא. "תופעות כמו הדרת נשים, הפרדה בין יהודים לערבים, סלקציה בכל מקום בחברה הישראלית הן חמורות ובלתי מוסריות, ויש למגר אותן ולהילחם בהן". כך אמרה בהתייחסה לכתוב במסמך.

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה המושתתת על עקרונות הצדק, השוויון והחירות, ואפליה על כל ביטוייה המכוערים מערערת על עקרונות יסוד אלו, פוגעת בחוט השדרה המוסרי שלנו כחברה, ולכן יש להילחם בה מלחמה חסרת פשרות שבצדה ענישה. הצעת החוק הזו היא צעד נוסף וחשוב במלחמה זו".

כאשר אנשים שאינם מבינים באורח חיים יהודי אמיתי, מנסים להתערב בו, יוצא כי כל מה שהם מנסים לעשות, והוא דמוקרטיה, הופך למעשה להפוך מהכוונה המקורית, משום שבעצם תיקון החוק, מונעים את הדמוקרטיה מחיי החברה החרדית, האמונה על ערכי צניעות והפרדה מגיל צעיר ומכריחים את החיים על פי התורה, לחיות בחוסר דמוקרטיה מובהק.

לוקחים את הגדרות שהוקמו למען שמירת טוהר המחנה, גורמים להם להיראות כמעשים חשוכים, כאלו ששולחים עליהם אנשים לכלא. מדובר בהתערבות בוטה וחסרת רגישות של מערכת המשפט בישראל באורח חיים של מגזר שלם, מחליטים עבורו מתוך בורות גמורה, שהחוקים על פיהם חיים, הנם עבירה פלילית.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הפליה מכל סוג תיחשב לעבירה פלילית | העונש: שנת מאסר בפועל
הפליה???? אפליה!!!

זה באמת חמור. זה כמעט כמו הדרת החרדים.
בקרו בכל משרדי הממשלה השונים, ותספרו כמה חרדים התקבלו שם לעבודה.
ושם זה אפליה נטו. לכל הדיעות. [ולא כמו ההפרדה בין גברים לנשים הנעשית מטעמים הלכתיים]
טול קורה מבין עיניך.

צריכים לתבוע את לפיד שהחרים את החרידים עם שותפו בנט וכן אפשר להוסיף את ביבי שלא מחה בעדם ועוד סייע להם עד היום , וכן פירון במשרד החינוך בכל מה שעושה ורוצה להעניש אותנו, שישלמו כל אחד ואחד בשנת מאסר לכל הפחות ואח"כ נראה מה עוד.

כל שרי הממשלה ילכו לכלא ע"כ שמדינת ישראל מפלה בין יהודים לערבים בבדיקות בטחוניות, ובין יהודים לגויים בקבלת אזרחות בישראל – קדימה לבית הדין הבינלאומי בהאג.

כל שרי הממשלה ילכו לכלא ע"כ שמדינת ישראל מפלה בין יהודים לערבים בבדיקות בטחוניות, ובין יהודים לגויים בקבלת אזרחות בישראל – קדימה לבית הדין הבינלאומי בהאג.

מעניין שאף אחד לא נלחם באפליית יהודים בכניסה להר הבית. באפליית יהודים באכיפת צווי הריסה. באפליה המתקנת בקבלת ערבים לאוניברסיטה.

עם כל הכבוד, ובלי לפתוח את העניין לרב-שיח, אסור לעלות להר הבית וזה ספק כריתות וכו' ואין מקום להאריך רק להזכיר כי העניין חתום בפסק הרבנות הראשית ע"י כל הרבנים (הציוניים) דאז וכן ע"י כל גדולי הפוסקים לדורותם מכל העדות.

כעת נוצרה הזדמנות להכניס תיקון לחוק ולהוסיף איסור אפליה על רקע דתי כלומר שאסור להפלות אדם דתי למרות שמוצאו הוא אותו מוצא כמו המפלה עצמו.
ואסביר את כוונתי:
עד היום אין חוק שאסור לאדם יהודי להפלות יהודי אחר, ולכן כשיש אפליה או הסתה נגד החרדים אין זה נחשב כגזענות.
כעת כאשר עומדים לחוקק חוק בעניין זה עלינו לנצל את ההזדמנות לתקן ולהוסיף פרשנות במונח 'גזענות' שהיא תכלול גם גזענות על רקע דתי למרות שהפוגע הינו מאותו מוצא של הנפגע.

אהבתי את התמונה בכתבה זו. מעניין באיזה קו אוטובוס היא צולמה.

חוק מצויין!

תיאסר כמובן גם 'עזרת נשים' בכל בתי הכנסת בארץ. גם ההפרדה בתאי השירותים במקומות הציבוריים תיאסר…

תיאסר הדרת נשים מכניסה למסגדים.

אפילו בסדום לא היו כל כך מקוריים.

החוק בעצם אינו משנה דבר. הכל ימשיך להיות כמו שהיה. הגברים ישבו מקדימה והנשים ישבו מאחורה. אף אחד לא יכול להכריח מישהו לשבת במקום אחר. וגם לפי החוק הקיים היום אסור להכריח אשה לשבת דוקא מאחורה. מה התחדש? הכותרות בתקשורת? יח"צנות במיטבה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture