ח"כ רובי ריבלין נשא דברים בכנס מנהלים של המודיע

אתמול הששתף ח"כ ראובן רובי ריבלין בכנס המנהלים של המודיע | בין הדברים שנשא, אמר: הצד השני של מטבע ה"שווין בנטל" הוא "שוויון ההזדמנויות" | החרדיות היא רכיב מכונן בישראליות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בפורום מנהלים שערך אתמול (רביעי) עיתון המודיע בירושלים, אמר חה"כ ראובן (רובי) ריבלין: "הוועידה המרשימה הזאת היא כאלף עדים לרצון העמוק של רבבות חרדים למצוא את מקומם בחוויה הישראלית ובשוק העבודה הישראלי. השתלבותו של המגזר החרדי בזירה העסקית והציבורית, היא לא רק אינטרס של החברה הישראלית, היא גם צורך קיומי של מדינת ישראל".

קרא עוד:

[postim]

ריבלין התייחס למתח בין הציבור החרדי והכללי בישראל ואמר: "כשנדרשים היום לסוגיות הרגישות ביותר הנוגעות ליחסים בין המגזרים, בנושאי העצמאות בחינוך, השירות הצבאי והרווחה, אני תמיד אומר לחבריי שעליהם לזכור דבר אחד: המגזר החרדי בישראל כבר איננו מיעוט. כאשר מדובר בציבור שמהווה כעשרה אחוזים מהחברה הישראלית, תהיה זאת טעות מרה מצד כל פוליטיקאי, לחשוב שהוא יוכל להכריע סוגיות אלה באמצעות כפיית דעת הרוב. בהינתן עוצמת ההשפעה שיש למגזר החרדי על פני המשק והחברה בישראל, מובן מאליו שהחרדים אינם יכולים להיות מודרים מהשולחן בו מתקבלות ההחלטות".

ריבלין הוסיף: "למגזר החרדי יש לו חלק מהותי בעיצוב דרכה וגורלה שלהישראליות. בניגוד לאלו שטוענים ש"בניכוי החרדים והערבים, מצבנו מצוין", אני מאמין שלא ניתן לנכות את החרדיות מהישראליות, מספרית ומהותית, החרדיות היום היא רכיב מכונן בישראליות".

עוד אמר ריבלין: "אני מאמין בלב שלם שהאתגר המונח לפנינו הוא להמיר את אותה מערכת היחסים קלוקלת של רוב ומיעוט בין חרדים לציבור הכללי – במערכת יחסים של שותפות. זה הסיכוי היחיד שלנו להבטיח עתיד משותף של רווחה ושגשוג. אנחנו צריכים לפצח יחד, כיצד מצד אחד המרחב הישראלי מאפשר לכל קבוצה כזאת, ובפרט המגזר החרדי, לשמור בקנאות על דרכו התורנית והתרבותית, וכיצד מצד שני הדבר הזה נעשה במסגרת מדינה אחת, שחלילה אינה מתפצלת לשתיים."

ריבלין התייחס לקושי של חרדים רבים לפרוץ למעגל התעסוקה: "לצערי, רבים וטובים המדברים גבוהה גבוהה בסיסמאות של "שוויון בנטל", שוכחים ברגע האמת שצדו השני של מטבע ה"שוויון בנטל", הוא "שוויון ההזדמנויות".כולנו מכירים היטב את הסיסמא לפיה שילוב חרדים בשוק התעסוקה הינו משימה לאומית, אךהגיע הזמן שנירתם כולנו כדי לצקת תוכן ממשי בדברים. לא יהיו עורכי דין חרדים אם משפטנים במגזר הפרטי והציבורי לאיפתחו אתשעריהם בפני סטודנטים חרדים לצורך ההתמחות".

ריבלין סיים: "לא ניתן לנופף בחרב הקיצוצים והשוויון בנטל, ובו בזמן להשאיר את הציבור החרדי מנותק מעמדות המנהיגות וההשפעה.משמעותו העליונה של "השוויון בנטל"היא כריתת ברית היסטורית של שותפות אמת וערבות אמת, בין הציבור הכללי לחרדי."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture