הספירה לאחור • פרשנות

התקיפה בלבנון, בין אם אכן היתה ובין אם לא, אינה מפתיעה. לכולם ברור שזו רק שאלה של זמן עד שמלחמת לבנון השלישית תפרוץ במלוא העוצמה. מה שנותר הוא רק לעכב את התחמשות החיזבאללה ולהתפלל.

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
תקרית חמורה בגבול: חדרו מעזה לישראל והציתו כלי רכב • צפו
הרמטכ''ל הגרמני ביקר במנהרת טרור של חיזבאללה בצפון

מטוסי חיל האוויר מבצעים בשבועות האחרונים מספר רב של גיחות בשמי לבנון. הלילה הם גם תקפו בפועל, כך לפי פרסומים זרים.

למרות שאירועים מעין אלו מופיעים במהרה בכל כלי תקשורת שמכבד את עצמו, ולא משנה באיזו שפה הוא משדר ובאיזו יבשת הוא פועל, הרי שבפועל לא מדובר בחדשות מפתיעות במיוחד.

חיזבאללה מחזיק על פי ההערכות בערות אלפי טילים, יש אומרים שאפילו יותר ממאה אלף. חלקם מסוגלים להגיע לטווח רחוק, עד תל אביב ודרומה ממנה, ומרביתם לטווחים קצרים יותר.

לצד אלו, מחזיק הארגון הלבנוני בצבא סדיר ובצבא מילואים הכוללים יחד יותר ממאה אלף לוחמים מאומנים היטב. את המקצועיות שלהם אנחנו רואים בסוריה, שם הצליח חיזבאללה לעצור את התקדמות המורדים ולכבוש בחזרה שטחים שנפלו בידיהם.

איראן שבעצמה מצויה במצוקה כלכלית קשה במיוחד לנוכח הסנקציות שהוטלו עליה, אינה מהססת לשפוך מיליארדי דולרים על ראשו של חסן נסראללה, וזה קרה עוד הרבה לפני שנסראללה הפך להיות בא כוחה של איראן בסכסוך הסורי.

כל אלו לא מלמדים על כך שחיזבאללה מנסה לשמור על השקט. ההפך הוא הנכון.

הארגון השיעי בשוכן בלבנון פועל מזה שנים כדי לצבור כח רב. אנשיו אינם שוקטים על השמרים ואינם מסתפקים במצבורי הנשק העצומים שבידיהם. הם פועלים ללא לאות כדי להוסיף ולהתחזק, להוסיף ולהתעצם, מתוך מטרה ברורה ונחרצת: להגיע למלחמה הבאה מול מדינת ישראל כשהם ערוכים היטב ומוכנים טוב יותר מאי פעם.

לא עוד לוחמי יחפים וחסרי ניסיון, לא עוד קטיושות עלובות לעבר קרית שמונה. נסראללה גדל והתפתח לממדיה של מפלצת אמיתית ומסוכנת במיוחד.

על פי הערכות שונות ודיווחים זרים, בארגון החיזבאללה מחזיקים בתוכנית מגירה שבמסגרתה יכבשו לוחמי הארגון את נהריה על תושביה, וינצלו זאת כדי לנהל מו"מ על חייהם של אלפי בני הערובה. סביר להניח שמבצע גרנדיוזי כזה הנו הרבה מעבר ליכולותיו של הארגון הלבנוני אפילו לאחר ההתחזקות המשמעותית שלו, אך עדיין אין ספק שהמלחמה הבאה מול החיזבאללה תהיה קשה יותר מאלו שקדמו לה.

בירושלים שוברים את הראש, בניסיון לעצור את התפתחותה המהירה של המפלצת השיעית, אך כאשר העולם כולו בוחן את פעולות צה"ל בזכוכית מגדלת, וההסברה הערבית פועלת בצורה טובה בהרבה מזו הישראלית, ידיהם של מפקדי הצבא כבולות מאחורי גבם והם אינם יכולים ליזום מתקפה אלא רק להיערך לתגובה הולמת ברגע שהצד השני יחליט לתקוף.

עם זאת, ועל רקע המלחמה בסוריה, עומדים כוחות הביטחון על המשמר כדי למנוע זליגת נשק שובר שוויון לידי החיזבאללה. קשה להאמין שצה"ל אכן מצליח למנוע כל העברת נשק לאורך הגבול הארוך והפרוץ בין סוריה ללבנון, אך אחוזים מסוימים מהמשלוחים נחשפים, ובמקרה כזה מתחילים מטוסי חיל האוויר להמטיר אש על היעדים שנקבעו להם.

בשלב זה, כאשר חיזבאללה עסוק עם הסכסוך בסוריה, סביר להניח שאנשיו יעדיפו שלא להגיב לתקיפה הישראלית, וזו כנראה הסיבה שערוצי התקשורת המזוהים עם הארגון מתכחשים לתקיפה שבוצעה על פי הדיווחים הזרים, שכן הודאה בכך שהם הותקפו ללא פעולת נקם, אינה באה בחשבון מצדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture