עשרות רבנים ישתתפו בכנס בנושא שבת, קהילה ומשפחה שייערך שבצ'כיה

ביוזמת 'מרכז רבני אירופה' בעקבות גל מעשי הטרור והאנטישמיות בחודשים האחרונים יקבלו הרבנים שיעורים בסיסיים בהגשת עזרה ראשונה והתנהגות בשעת חירום | הכינוס יתקיים בפארג

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כנס רבנים בנושא שבת, קהילה ומשפחה יתקיים בשבוע הבא בימים שני-רביעי, (ד'-ו' אדר תשע"ה) בפראג שבצ'כיה, בהשתתפות למעלה ממאה רבנים מרחבי אירופה כולה

בין נושאי הדברים בכנס יהיו הגאון הרב אברהם יוסף רבה הספרדי של חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הגאון הרב דורון אחיאל רב קהילת 'נצח ישראל' שבלונדון, הגאון הרב בנימין יאקבס יו"ר ועד רבני המחוזות בהולנד וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון הרב יעקב דוד שמאהל דיין שומרי הדת באנטוורפן וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון הרב מיכאל שמרלא אב"ד שטרסבורג וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון הרב אליהו בר שלום מחבר סדרת הספרים 'משפט הכתובה', הגאון הרב יצחק ניאזוב רבה הספרדי של וינה וחבר מועצת רבני אירופה, הרב מאניס בראש רב קהילה בפראג ושליח חב"ד, הרב שמחה כהן מרצה ויועץ זוגי ומחבר סדרת הספרים 'הבית היהודי' והרב נתן רוזן מרצה בכיר באקדמיה ובמכללת 'בית וגן'. הכנס יערך בשיתוף 'קרן חוליא' שמיסודה של קרן מתנאל ומנהלה מר אלברט אפללו.

ההחלטה על קיום הכנס והנושאים שיועלו בו באה בעקבות פניות רבות של רבנים מרחבי אירופה אל ראשי 'מרכז רבני אירופה' , שעניינם האדישות היהודית בקהילות השונות.

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג מביא כדוגמא את אחת הפניות שהגיעה אל 'מרכז רבני אירופה' מרב ותיק באחת הקהילות היהודיות שכתב לו: "אצלנו הבעיה הגדולה ביותר היא האדישות. פעם אנשים היו באים אל הרב ומערימים עליו קושיות הלכתיות ועניינים אמוניים. היה דו שיח בין הרב לבין הקהילה. כיום, לצעירים ואפילו למבוגרים פשוט לא אכפת מהנושא. היהדות לא מעניינת אותם, זה לא מדבר אליהם. אני עושה כל מיני 'דברים חיצוניים' כדי לגרום לאנשים להתקרב. למשל, ריאיון בתקשורת החזותית על נושא יהודי מקרב את הרב לציבור. אם הם רואים שאפילו הגויים מתעניינים ביהדות, אז לעתים זה יגרום להם להבין שהיהדות זה לא 'משהו עתיק מפעם', אלא דת עדכנית, חיה ותוססת. באמצעות המדיה אתה מושך את האנשים האלה שאף פעם לא היו באים לבית הכנסת".

"ועם כל זאת", מציין הרב גולדברג, "אותו רב פנה אלינו, כארגון הרבנים המרכזי והגדול ביותר הקיים באירופה, עם בקשה לסייע לו בהתמודדות עם הנושא אותו הגדיר כדבר הקשה ביותר. נחלצנו לעזרתו ספציפית אך כאשר קיבלנו פניות דומות נוספות החלטנו לקיים את הכנס. זיהינו שקיימת בעיה קשה של זהות יהודית".

"פניה נוספת התקבלה מרב שסיפר לי כי יש לו מאבק קשה בקהילה בנושא הרפורמים, כאשר מי שמצטרפים לקהילות שלהם לרוב לא עושים זאת מתוך אידיאולוגיה רפורמית, אלא כי נוח להם יותר להיות שם. הם יגידו על עצמם: 'אני עדיין יהודי, אבל עכשיו אני רפורמי'. זו בעיה והתמודדות קשה עם זהות יהודית. לכן החלטנו לקיים את הסמינר" הוסיף.

לבקשת הרבנים ובעקבות שורה של אירועי טרור ואנטישמיות בעולם, בהם נפגעו יהודים, גיבש 'מרכז רבני אירופה', בסיוע הארגונים 'זק"א', ו'ישראלייף', תוכנית למצבי חירום. מתי גולדשטיין ראש אגף 'מגן – זק"א', ודובי מייזל סמנכ"ל 'ישראלייף-איחוד הצלה', יעבירו במהלך ימי הכינוס הכשרה בסיסית לרבנים העומדים בראש קהילות יהודיות ברחבי העולם שיוכלו, כל רב במקומו, לתת מענה לכל אירוע חירום.

גיבוש התוכנית נעשה בעקבות פניות רבות של רבני קהילות יהודיות ברחבי העולם אל 'מרכז רבני אירופה' בהן הובע חשש, כי העובדה שרבנים אינם יודעים לתת מענה במצב חירום או אסון עלול להעמיד את הקהילה ומוסדותיה במשבר או בסכנת פיזית כתוצאה מפגיעה בתושבים או במוסדות הקהילה, בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, גנים ועוד.

אנשי הקהילות הוסיפו כי מעבר לפגיעה הפיזית בחברי הקהילה, על ראשי הקהילה גם להתמודד עם תוצאות המעשים האנטישמיים בכל הנוגע להיבטים של החוסן הקהילתי וההשלכות של אובדן אמון התושבים, במצב של חוסר מוכנות בעת שמתרחש אירוע כמו גם במהלך תהליך השיקום והחזרה לשגרה

כאמור למעלה ממאה רבנים הבטיחו את מקומם בכינוס האדיר שצפוי להיות לכבודה של השבת והיהדות ויעניק 'כלים' לרבנים מאירופה כולעה להתמודד עם שורה של בעיות אקטואליות בקהילותיהם

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture