התעוררות בקרב יהודי ארה"ב השבת – הקונוונשן השנתי של 'דרשו'

במוצאי השבת יתקיים המעמד האדיר של סיום "הדף היומי בהלכה" בראשות גדולי התורה, שיסיים את המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" במסגרתו התאחדו יהודי ארה"ב עם יהודי העולם בכל יום עם הלימוד היומי | השבת מתקיימת זו השנה השלישית, לאחר ההצלחה הכבירה לה זכתה בשנים קודמות | גדולי ראשי הישיבות והרבנים מארה"ב ימסרו שיעורים ודרשות-חיזוק במהלך השבת, לחיזוק לימוד ההלכה, כמיטב המסורת של שבת הקונוונשן המפורסמת של "דרשו" שכבר זכתה לשם בקרב יהודי ארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

נשלמות ההכנות לקראת שבת הקונוונשן השנתית של ארגון "דרשו", אשר תיערך השבת, פרשת ויקהל פקודי, זו השנה השלישית, לאחר ההצלחה הכבירה לה זכתה השבת המרוממת בשנים שעברו.

בשבת זו, יתלכדו יחדיו משתתפי תכניות הלימוד והמבחנים של דרשו מכל רחבי ארצות הברית וקנדה, ובייחוד לומדי ונבחני "הדף היומי בהלכה" במלון המפואר קראון פלאז'ה סטמפורד סיטי בקונטיקט, כדי לציין את הישגיהם של אלפי המשתתפים בתוכניות השינון והחזרה של דרשו ללימוד התורה, כאשר השנה השבת הזו מקבלת נופך מיוחד, שכן היא תיערך בסימן סיום המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" ובמוצאי השבת ייערך מעמד אדיר של סיום ששת חלקי המשנה ברורה, בהשתתפות גדולי התורה מארה"ב שליט"א.

לאחר ההצלחה הכבירה של שבתות הקונוונשן של "דרשו" שהתקיימו בשנים האחרונות, שוררת כעת התרגשות רבה בקרב הציבור התורני בארה"ב, כאשר לומדי "דירשו" מכל רחבי ארה"ב יודעים כי שבת זו תהיה זכורה בליבם ותהפוך לאבן דרך בהתפתחות האדירה של "דרשו" ועולם התורה ברחבי אמריקה כולה. יהיה זה מעמד קידוש ד' וכבוד התורה שלא נראה כדוגמתו באמריקה, כאשר לומדי התורה, בכירי ונבחרי עולם התורה, נבחני 'דרשו', יתכנסו לשבת המרוממת של לכינוס עולם התורה בארה"ב והמעמד האדיר של סיום המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" שייערך במוצש"ק.

את השבת יכבדו בנוכחותם גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, וכדרכה של 'דרשו' אשר הפכה לתנועה כלל עולמית של יהודים לומדי תורה ומבקשי חיזוק בלימוד התורה, באחדות המופלאה שיכול להציג הארגון המאגד בתוכו את כלל לומדי התורה מכל העדות והחוגים ובכל רחבי תבל.

בשבת המיוחדת ישתתפו: הגאון רבי ראובן פינשטיין שליט"א ראש הישיבה דסטטן איילנד, הגאון רבי אהרן פלדמן שליט"א ראש ישיבת 'נר ישראל' בולטימור, הגאון רבי יהושע פורר שליט"א ראש כולל באבוב בטורונטו, הגאון רבי יצחק זלמן גיפס שליט"א ראש ישיבת נהרדעא ורב דקהל ברכת אברהם, הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט"א ראש ישיבת בית מדרש גבוה ליקווד, הגאון רבי משה מרדכי לאווי שליט"א מרא דאתרא מרכז אגודת ישראל טורונטו, הגאון רבי שלמה מילר שליט"א ראש כולל אברכים ואב בית דין בטורנטו, הגאון רבי ירוחם אולשין שליט"א מראשי ישיבת בית מדרש גבוה ליקווד, הגאון רבי שמואל חויקה שליט"א רב דקהל אוהל שמחה, הגאון רבי זאב סמית שליט"א מגיד שיעור בדף היומי בהלכה ובארגון שיעורי תורה, הגאון רבי יצחק סורוצקין שליט"א ראש ישיבת טלז ומתיבתא דלייקווד, הגאון רבי יחיאל מיכל שטיינמץ שליט"א דומ"ץ דקהל תולדות יעקב יוסף סקווירא, ועוד.

לקראת שבת הקונוונשן הגיעו לארה"ב משלחות 'דרשו' מכל רחבי תבל, שישתתפו אף הם בשבת החיזוק ובמעמד הסיום האדיר בארה"ב. "אנו נערכים לקראת אירועי ענק בכל רחבי העולם לציון סיום הדף היומי בהלכה, כאשר פתיחת האירועים תתקיים בשבת מיוחדת ומגובשת זו בארה"ב".

השבתות שנערכו על ידי דרשו-ארה"ב בשנים האחרונות, הוכיחו את האחדות המופלאה והחיבור הייחודי שמייצר 'דרשו' בקרב כלל לומדי התורה ומבקשי החיזוק בלימוד התורה מכל רחבי תבל, מכל יבשת, ומכל ארץ ומדינה ללא הבדלים כלל, הכל מאוחדים תחת לימוד התורה והחיזוק בה.

במהלך השבת ישתתפו גדולי תורה, ראשי ישיבות חשובים ורבנים ידועים, אשר ימסרו לכל אורך השבת שיעורים ושיחות חיזוק אשר יעלו על נס גם את ההוקרה על הישגים הגדולים של נבחני דרשו בארה"ב, ואת החיזוק הגדול בלימוד הדף היומי בהלכה עם סיום המחזור הראשון. בשבת המיוחדת ישבתו ראשי ישיבות, דיינים ורבנים מכל קצות הקשת התורנית של ארה"ב.

נציגי המשלחת מישראל מציינים, כי לאחר ההישגים הגדולים של דרשו בחיזוק ועידוד לימוד התורה בישראל, שהוכח בהצטרפות ההמונית של רבבות לומדי תורה לתכניות הלימוד של דרשו בישיבות הקדושות, בהיכלי הכוללים, בכוללים לבעה"ב ובשיעורי הדף היומי בהלכה המתקיימים בכל מקום ואתר, אך טבעי הוא שהיהדות התורנית בארה"ב, מצטרפת למפה התורנית ומקיימת אף היא את מעמד הסיום של המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה, שייערך בעוד ארצות רבות ברחבי תבל בימים אלה ועד למעמד הסיום בארץ ישראל שינעל את שורת מעמדי הסיום בעולם כולו.

לדברי מנהל דרשו בארה"ב, הרב אהרון גביוף, ההתרגשות הגדולה של נבחני דרשו ושל כלל הציבור התורני הינה חסרת תקדים ולאחר שתפוסת המלון התמלאה לחלוטין, הוא נאלץ להשיב קידם את פניהם של רבים המבקשים לטול חלק בשבת הגדולה, לאור העובדה כי אזלו המקומות במלון לשבת.

"קיומו של הקונוונשן השלישי של דרשו בארה"ב, הינו ללא ספק מאורע היסטורי רב רושם", אומר הרב אהרון גביוף מנהל דרשו ארה"ב, תוך שהוא מסביר על מהות קיומו של המאורע החשוב. "מדובר בצעד טבעי נוסף של התפתחות דרשו בארה"ב. בשנים שעברו, התקיימו שבתות הקונוונשן של 'דרשו' והתגובות של ציבור בני התורה היו נלהבות מאד, ולאור זאת, אך טבעי הדבר לקיים שוב את המאורע החשוב, כאשר השנה מתווסף לשבת המעמד האדיר של סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה שמאחד את יהודי ארה"ב הלומדים מידי יום דף יומי במשנה ברורה. כבר לפני כשלושה שבועות אזלו המקומות במלון שבו מתקיים הקונוונשן, למרות שהפעם לקחנו מלון גדול פי כמה מזה שהיה בשנה שעברה", מוסיף הרב גביוף.
"כעת, עם סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה, הגיע הזמן", אומר הרב גביוף, "לשבת מיוחדת במינה לכלל לומדי ונבחני הדף היומי בהלכה ושאר משתתפי תכניות דרשו. אין ספק כי שבת כזו ומעמד אדיר של הסיום במוצ"ש, יסייעו להגברת המודעות עוד ועוד בקרב כלל הציבור ברחבי תבל לקביעת עיתים ללימוד ההלכה במשנה ברורה, לדעת את דבר ד' זו הלכה ואת אשר יעשה האדם וחי בהם, לחיות כיהודי".

רגעי הוד של מעמד הסיום

אחד הדברים המסמלים את ארגון דרשו, הינו ללא ספק התמיכה הרחבה שזוכה הארגון מכל גדולי ישראל, רגעי ההוד של מעמד הסיום העולמי של דרשו ביד אליהו לפני כשנתיים אינם יכולים להימחות מעיני כל, מעמד בו התקבצו ובאו מאות ראשי ישיבות ודיינים, מרביצי תורה ורבני הקהילות, ובראשם ישבו מרנן ורבנן שליט"א.

גם בשבת הגדולה של הקונוונשן השלישי של דרשו בארה"ב, מתאחדים גדולי אמריקה להגיע ולכבד ולהוקיר את התנועה העולמית של דרשו השוקדת על עידוד וחיזוק לימוד התורה, בראשות הרבנים הגאונים אשר ישהו במהלך השבת יחד עם המשתתפים הרבים. השבת העילאית והמרוממת תהיה אפוא שבת של קידוש שם שמיים ואחדות מופלאה, יקרות כבוד התורה וכיבוד לומדיה.

שיאו של האירוע יהיה ללא ספק מעמד הסיום האדיר של המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה בארה"ב, שייערך באולם המרכזי של המלון. היערכות לוגיסטית מיוחדת תאפשר את קליטת אלפי משתתפים שיצטרפו במוצאי השבת למעמד הסיום.

במרכז המעמד שייערך אי"ה במוצאי שבת, יעמדו שיחות החיזוק של גדולי הרבנים שליט"א, אשר יעמדו על החיזוק הגדול ללימוד הדף היומי בהלכה כתקנת 'דרשו', להרבות את ידיעת ההלכה על בוריה בקרב כלל ישראל בכל תפוצותיו.

לימוד ההלכה במשנה ברורה הינו יסוד ושורש להנהגת היהודי על פי התורה הקדושה הלכה למעשה. כדברי מרנא החפץ חיים זיע"א בהקדמה לספרו, "שעיקר לימוד האדם צריך להיות בלימוד המביא לידי מעשה….ועל ידי לימוד ההלכות מובטח האדם לידי חיי העולם הבא, אך שיזהר ללמוד בכל יום".

השמחה במעמד, תהיה שמחת התורה אשר כל לב ירנן וישמח בה, שמחת הסיום של לימוד ששת חלקי המשנה ברורה, שמחת ידיעת ההלכה וידיעת התורה.

קיומו של הקונוונשן השבת, פרשת ויקהל פקודי, וכינוס עולם התורה ומעמד הסיום האדיר במוצאי שבת קודש, הינו לא ספק אירוע מכונן בתנועה העולמית של דרשו בכל רחבי תבל.

מדובר בכינוס שכולו הערכה ללומדי התורה, חיזוק לימוד התורה, חיזוק לימוד הדף היומי בהלכה, לכבד ולייקר את לומדיה ואת העמלים והיגעים בה במסגרת תכניות לימוד של דרשו. שותפות אמיתית של לומדי התורה מכל מקום ואתר על פני הגלובוס כולו, באחדות מופלאה שיכול דרשו לייצר בין כלל לומדי התורה, למען המטרה הנעלה של חיזוק הלימוד, הוספת שעות לימוד, השינון והחזרה, עמקות לימוד ההלכה, לימוד הדף היומי בהלכה ושאר מגוון תכניות דרשו הפועלות בכל רחבי תבל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture