ברגע האחרון: המטוס עוכב לטובת גט שליחות

אישה שפתחה תיק גירושין נגד בעלה ונתקלה בסירובו להגיע לדיונים בבית הדין שבניו יורק, פנתה בבקשה לעזרה מבית הדין בישראל, וכשהבעל הגיע לביקור בארץ הוצא נגדו צו עיכוב יציאה והסכים לתת גט • הבעיה: האישה אושפזה בבי"ח בארה"ב ולא יכלה להגיע ארצה • החשש: הבעל עלול להתחרט ולחזור בו ובכך האישה תישאר עגונה • הפתרון: מטוס של חברת FEDEX עוכב בחצי שעה לטובת גט שליחות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

סיפור מרגש אודות מסירות שליחי בתי הדין בהתרת מסורבות גט, מתפרסם היום ומכה גלים: המדובר באזרחי ישראל שנישאו ועברו להתגורר בארה"ב, במהלך השנים עלו חייהם המשותפים על שרטון והאישה החליטה לעזוב את בעלה ולעקור מדירתם המשותפת שבניו יורק לבית אמה שבפלורידה.

האישה פתחה תיק גירושין בבית הדין הרבני שבניו יורק, ואילו בעלה התנגד לתת לה גט על רקע אי הסכמה בנושא המשמרות של הילדה המשותפת. בית הדין הרבני בניו יורק שלח לבעל שבעה זימונים לדיונים שונים, אך הוא סרב להתייצב. האישה פנתה לבית הדין בישראל בבקשת עזרה, והתיק הועבר לאגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בהנהלתו של הרב אליהו מימון. הבעל אמר לאשתו כי בית הדין הרבני בישראל לא יכול להטיל עליו סנקציות כיוון שאינו מתגורר בארץ.

הרב אליהו מימון הטיל את הטיפול בתיק בגורם בכיר בהנהלה האמון על דסק ארה"ב באגף. בשיחותיו עם האישה ביקש ממנה להיות ערה להתנהגות הבעל ובמידה והיא יודעת על הגעתו לישראל שתיידע אותו בהקדם. במקביל, קישר אותה עם הארגון 'יד לאישה', על מנת שהעו"ד תפתח תיק בבית הדין בתל אביב.

לפני כשבועיים קיבל נציג האגף שיחת טלפון מהאישה, בו הודיעה כי הבעל מגיע בימים אלו לארץ. נציג בתי הדין עדכן את העו"ד והיא הוציאה כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. בית הדין הרבני בתל אביב זימן את הבעל, ושאל אותו מדוע איננו מתייצב בבית הדין בניו יורק. הבעל טען כי הדבר איננו נכון, והוא בקשר עם בית הדין, עו"ד של האישה הציגה בפניו מסמכים מבית הדין שבניו יורק המוכיחים כי איננו נוהג להתייצב לדיונים. לאחר שכנועים רבים התרצה הבעל והסכים לתת גט לאשתו, אלא שבינתיים אושפזה האישה בבית חולים בארה"ב ולא יכלה להתייצב כדי לקבל את הגט.

בית הדין קיבל החלטה לקיים גט שליחות, כדי לא למשוך את הזמן ובכך לסכן את קיומו של הגט במקרה בו הבעל יתחרט. בית הדין פנה לחברת FEDEX המספקת שירותי DAY NEXT, המאפשרים לחבילות להגיע לייעדן תוך 24 שעות. אלא שהתעוררה בעיה בהבאת הגט לנתב"ג, כיוון שנכתב בבית הדין הרבני בתל אביב בשעה 12:15 ואילו המטוס היה צריך להמריא רבע שעה לאחר מכן בשעה 12:30.

לשם כך, החליטו FEDEX לעכב את המטוס על מנת שהגט יגיע ליעדו בהקדם האפשרי, שכן אם המטוס היה ממריא, היה הגט מתעכב לטיסה שלמחרת והבעל עלול היה להתחרט והאישה הייתה נותרת עגונה. המטוס שעוכב בכחצי שעה המריא ועליו הגט, בתוך 22 שעות מרגע כתיבתו נמסר הגט לידי האישה.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: "אני חייב להודות לחברת FEDEX על שיתוף הפעולה וההיענות לפנייתנו שהביאה לזירוז הבאת הגט לארה"ב. אין ספק שאי הגעת הגט בזמן עלולה היתה להביא להתמשכות העגינות ולסיקול יכולתנו לפתור תיק סבוך זה".

קרא עוד:
[postim]

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture