האדמו"ר מסאטמר: "לא נתערב בהסכם הגרעין – ולא יתערבו לנו בענייני הדת"

"אם ההסכם יתבטל וילכו למלחמה את מי יאשימו באבידות בצבא?" תמה כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר ותלה את הקשר הדברים בהתערבות השלטונות בגזירת החינוך ובאיסור ה'כפרות' • בדברי קדשו לרגל יום ההילולא של בעל ה'דברי יואל' זצוק"ל, הביע האדמו"ר מסאטמאר את התנגדותו להתחברות 'יהדות התורה' עם המתנחלים "זה גורם לרציחות מצד הערבים נגד יהודים בכל העולם" • גם נגד סייעני הגיוס לצה"ל יצא האדמו"ר בדברים חוצצים "אותם בוגדים ופושעים כירבעם בן נבט חושבים שמי שיש לו כשרון חלש מותר להעבירו על דתו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

אתמול (שלישי), חל יומא דהילולא קדישא של האדמו"ר הדברי יואל מסאטמר זצ"ל שנפטר לפני 36 שנה ביום כ"ו אב תשל"ט, רבבות יהודים הגיעו במהלך היום לעיר קרית יואל בניו יורק להשתטח על קברו באוהל אדמורי בית סאטמר בבית העלמין בעיר קרית יואל במשך כל שעות היממה.

מ"מ האדמו"ר מסאטמר שליט"א התפלל שחרית בהיכל הישיבה גדולה דסאטמר בעיר הממוקם, על יד האוהל ואחרי התפילה התקיים לחיים טיש וסיום ששה סדרי משנה ע"י תלמידי הישיבה גדולה, אח"כ נאם האדמו"ר שליט"א דברות קודש לבחורים לקראת העליה לציון דודו בעל ההילולא זצ"ל.

1 האדמור מסאטמאר בהילולת הדברי יואל תשעה בלחיים טיש בהיכל הישיבה וסיום משניות (6)

במשך כל שעות היממה עלו רבבות כשעל הדרך עומדים מאות יהודים נצרכים מכל העדות והחוגים וכמו כן עומדים נציגי ושלוחי כל המוסדות הקדושים שנבנו ע"י בעל ההילולא זצ"ל ומתרימים את העולים לציון הק'. האירוע היה תחת אבטחת חברת ההצלה ומשטרת העיר קרית יואל שאבטחו במשך כל היום ושמרו על הסדר.

בערב התקיימה סעודת ההילולא בהיכל בית המדרש הגדול בעיר קרית יואל בראשות מ"מ האדמו"ר מסאטמאר שליט"א משולב עם דינר לטובת הישיבה גדולה בעיר.

בעת הדברות קודש שנשא האדמו"ר שליט"א דיבר האדמו"ר מגודל סגולת היום ומגודל צדקת דודו הק' בעל ההילולא זצ"ל ומה שהוא הקים ויסד אחרי השואה הנוראה, איך שהוא בנה מוסדות חינוך על אדמת ארה"ב בימים שהיא היתה שוממה לחלוטין.

בהמשך הדברות קודש התייחס האדמו"ר שליט"א לדברים העומדים על הפרק בימים אלו, כמובן שההתיחסות הגדולה היתה על אירוע הרצח בכפר דומא בו נהרגו אב ותינוק. האדמו"ר יצא בעיקר על מה שחברי יהדות התורה עם הזקן והפיאות מתחבקים עם המתנחלים בזמן שכידוע רבני אגודת ישראל לדורותיהם התביישו להשתייך עם המתנחלים שמוכנים להפקיר את דמם ואת דם משפחותיהם במעשה הרציחות שלהם ומהעבירים את שנאת הגוים בכל העולם כאשר בני ישמעאל רוצחים שפלים רואים שיהודים עם זקן ופיאות מתחבק עם אלו שרצחו ולא יוצאים לגנות את המעשה הנבזי זה גורם לרציחות מצד הערבים נגד יהודים בכל העולם בירושלים בצרפת ובכל מקום בעולם וכל זה הוא על חשבון המתנחלים והמצטלמים איתם.

האדמור מסאטמאר בעריכת השולחן בהילולת הדברי יואל תשעה (9)

האדמו"ר גם התייחס לגזירת גיוס בני הישיבות, כאשר לאחרונה התרבו ציידי הנפשות בדיוק כמו שהיה ברוסיה בלבוש חרדי וחסידי הם מוכרים את נשמתם לשטן והם הולכים לנחשלים ומסיתים אותם להתגייס רח"ל לצה"ל בטענה שזה ישפר את חייו בעתיד ומעשה שטן הצליח והם הצליחו לדאבוננו לצוד כמספר שחוק הגיוס ביקש חוק שעוד לא בוטל כלל וכלל ואותם בוגדים ופושעים כירבעם בן נבט חושבים שמי שיש לו כשרון חלש מותר להעבירו על דתו, שידעו שנפש יהודי הוא עולם מלא גם אם הוא לא יושב בישיבה כל היום ואין לו כישרונות וזה עוון בל יכופר ולא יספיקו בידם לשוב בתשובה על מעשיהם הנבזים רח"ל.

האדמו"ר גם התייחס להסכם עם איראן, האדמו"ר אמר כל אחד יודע שיש עכשיו הסכם פוליטי בין ארה"ב למלכות פרס אודה ולא אבוש לומר לא קראתי את ההסכם איני יודע מה כתוב בו, אם זה טוב או רע מה נגלה ומה נסתר, אבל אנחנו נמצאים בגלות ואין כוחנו אלא בפה. יש כאן וויכוחים בין אנשי הממשל נשאיר להם להתווכח ואין לנו היהודים בגלות אמריקה להתערב בזה כלל, ואם ההסכם יתבטל וילכו למלחמה את מי יאשימו באבידות בצבא?

אנחנו נמצאים בגלות וצריכים לראות שהמלכות של חסד יתן לנו מנוחה להמשיך בדרכינו ולא להתערב במצוות שלנו ואנחנו לא נתערב אצלם בוויכוחים שלהם. בעיקר עכשיו, כאשר מונחת על השולחן שתי גזירות רעות וקשות, גזירה על מנהג הכפרות שארגונים מנסים לבטל את המנהג הקדוש בטענות שונות ומשונות, ועוד יותר גרוע מזה בגזירה נוראה המרחפת על כל המוסדות הקדושים בניו יורק כאשר אנשי הממשל החליטו שלא לומדים במוסדות מספיק לימודי חול והם רוצים רח"ל לסגור את כל מוסדות החינוך החסידי בניו יורק.

האדמור מסאטמאר בעריכת השולחן בהילולת הדברי יואל תשעה (6)

ב"ה כאן בעיר קרית יואל שבנה בעל ההילולא בערוב ימיו מקווים שבקרוב נצליח להגדיל את שטח העיר עם עוד אלפי יחידות דיור לשמחת התושבים ולשמחת בעל ההילולא זצ"ל. בושה תכסה פנינו כאשר אנשים מזרע ישראל מנסים בכל כוחם למנוע מאיתנו את הרחבת העיר כאשר כל אחד יודע את בעיות הדיור החמורים שיש בווילאמסבורג לאחרונה וכאן נוכל לבנות אלפי יחידות דיור בהרחבה גדולה לשמחת היהדות החרדית בניו יורק בושה וחרפה היא שיש כאלו שמנסים להחריב את זה ולחרחר ריב כאן בעיר.

צילומים: מערכת 'בחצרות'

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוב הגדולים בדורינו ובדורות הקודמים לא הלכו בשיטת סאטמאר, אלא בדרך הממוצע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture