בְּמוֹצָאֵי שְׁבִיעִית • מחר: מעמד 'הַקְהֵל' ישולב בברכת הכהנים המסורתית

היערכות ברחבת הכותל המערבי לקראת מעמדי 'ברכת כהנים' ו'הקהל' שייערכו מחר • לרגל האירוע יוכנסו ארבעה ספרי תורה חדשים לרחבת הכותל המערבי, מהם יקראו הרבנים הראשיים לישראל בעבר ובהווה, ויזכו את הציבור בקבלת עול מלכות שמיים

ברחבת הכותל המערבי נערכים למעמד הנדיר של "זכר להקהל" המתקיים אחת לשבע שנים ברחבת הכותל המערבי, שיתקיים מחר אחה"צ, לאחר המעמד המסורתי של ברכת הכהנים שיתקיים מחר בבוקר.

מעמד 'הקהל' שהתקיים בימי המקדש היה מעמד נשגב בו השתתפו אנשים, נשים וטף מקרב העם, בו היה מלך ישראל עולה לתורה וקורא בספר דברים לעיני העם.

בימינו נוהגים לקיים את הטקס המרגש כזכר למעמד נורא ההוד, כאשר הרבנים הראשיים לישראל וגדולי תורה יהיו אלו שיפארו את המעמד ויקראו בתורה. לרגל האירוע יוכנסו ארבעה ספרי תורה חדשים לרחבת הכותל המערבי, מהם יקראו הרבנים הראשיים לישראל בעבר ובהווה, ויזכו את הציבור בקבלת עול מלכות שמיים.

את המעמד ינעימו חזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים הרב חיים אדלר שליט"א, הפייטן יהודה נפתלי, מקהלת נרננה, הזמרים מנדי ג'רופי ויענקי רובין ועוד שישמחו את הקהל לכבודה של תורה ולכבוד חג הסוכות.

למעמד 'הקהל' שצפוי להיפתח בשעה 17:00 אחר הצהריים יקדם האירוע המסורתי של 'ברכת הכהנים' אז יתאספו מאות כהנים ועשרות אלפי מתפללים אשר יזכו לצאת בברכה הסגולית הזו כמדי שנה.

להלן לו"ז האירועים המלא, ברחבת הכותל:

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים אי"ה מחר ביום ד', י"ז תשרי תשע"ו, ב' דחוה"מ סוכות.

תפילת שחרית בשעה 8:45
ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30
תפילת מוסף בשעה 10:15
ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30

לאחר מכן תתקיים קבלת פני עולי הרגל על ידי הרבנים הראשיים לישראל הרשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, והגר"ד לאו שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שליט"א.

הכנסת ארבעה ספרי תורה – 'מעמד זכר להקהל' ושמחת בית השואבה יתקיימו אי"ה ברוב עם מחר בשעה 17:00 בערב.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו