85 שנים אחרי הגרי"ח זוננפלד, 'העדה' בקמפיין לערבים: "אין ידינו במעל"

בד"צ העדה החרדית יוצאים בקריאה: "לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם ענין וסיבה לעלות את הר הבית" • ראשי הבד"צ תומכים ב'נטרונא' המוביל קמפיין ברוח זו בעיתוני מזרח ירושלים, שם אומרים: הגרי"ח זוננפלד גם עשה כן אחרי פרעות תרפ"ט

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

שרשרת הפיגועים האימתניים שהלמו בכוח בבני הציבור החרדי, הניעו את ההנהגה הרוחנית לפרסום דעת תורה בכל תוקף ולגינוי העולים אל הר הבית במסווה של 'מצווה'.

דייני חסידות בעלזא ורבני 'העדה החרדית' שבו וחידדו את האיסור על העלייה להר הבית בזמן הזה, וב'עדה' הגדילו לעשות ופרסמו קריאה מיוחדת בדבר הצורך "לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם ענין וסיבה לעלות את הר הבית". בארגון 'נטרונא' הרימו את הכפפה והודיעו כי לאור קריאת הבד"צ ייצאו בקרוב בקמפיין בעיתונות הערבית היוצאת לאור במזרח ירושלים, שם יבהירו כי ליהודים שומרי תורה ומצוות אין חלק בעליה להר הבית, אשר לדעת כל גורמי הביטחון מביאה להסלמה הנוכחית.

קרא עוד:
[postim]

ביום שלישי יצא בד"צ 'מחזיקי הדת' בקריאה חשובה, "היות וישנם ברחוב אנשים המקילים באיסור החמור של העליה להר הבית בזמן הזה, כשכולנו צריכים לטהרת הזאת שלישי ושביעי באפר פרה ליכנס למקום המקדש, על כן הננו מגלים בזה את דעתינו דעת תורה שחס וחלילה להקל באיסור תורה, ועל אחת כמה וכמה באיסור חיוב כרת רח"ל. וכבר פירסמו גאוני דורנו בעבר ובהווה את דעתם דעת תורה שאסור לעלות על תחום הר הבית בשום פנים ואופן.

למחרת יצאה קריאה חריגה מטעם רבני הבד"צ הכותבים כי "כעת אשר אנשים בלבוש חרדי המתדמים לשומרי תורה ומצוות עולים להר הבית, ודין גרמא בנזקין אשר אומות העולם חושבים בטעות כי שומרי תורה ומצוות ידם במעל, וע"כ ביותר צריך עתה לזרז ולפרסם הדבר, ולהסיר רוח הלאומיות הפסולה הנושבת בעוז, ואולי בגין כך ימנעו שפיכות דמים אשר לצערנו הגדול נתרבו לאחרונה מי יתן ותחזור השלווה אל עיר וארה״ק".

בארגון 'נטרונא' של חסידי סאטמאר הפועל לפרסום השקפת התורה 'שלא להתגרות באומות', הזכירו, כי בעקבות מאורעות הדמים בתרפ"ט, התפרסם בעיתון 'קול ישראל' אשר יצא לאור לפני שמונים וחמש שנים בדיור, ערש"ק פר' וירא דשנת תר"ץ, מאמר ממרא דארע דישראל מרן הגרי"ח זוננפלד זצ"ל הפונה "אל כל חלקי התושבים בארצנו, וביחוד אל אלה אשר לא מבני ישראל המה" ומבקש "אל תטו אזניכם לדיבות ועלילות שאין להם כל יסוד… אין שום יסוד להשמועה שהיהודים רוצים לרכוש את הר הבית".


מכתב הגריח זוננפלדמכתב הגרי"ח אל הערביים

הדברים עשו הד רב בקרב ערביי ישראל, כפי שמדווח 'קול ישראל' בשבוע שלאחר מכן: "הכרוז של מרן שליט"א (הגרי"ח זוננפלד זצ"ל)… נתקבל בשביעות רצון מאת כל הציבור וגם מאת העיתונות. הוא נתפרסם אחרי כן בעיתון הערבי 'השלום' ובעיתון האנגלי 'פלסטיין בולעטין' ונפוץ בין כל חלקי התושבים".


הגריח זוננפלדהגרי"ח זוננפלד זצ"ל יוצא מאירוע משותף עם נכבדים ערבים

בעקבות קריאת הבד"צ של העדה החרדית הודיעו ב'נטרונא' כי בימים הקרובים ייצאו במסע פרסום נרחב בעיתונות הערבית במזרח ירושלים, בו יבהירו את עמדת היהדות החרדית נגד העליה להר הבית, ויזימו את השמועות על רצון וכוונה להחשת הגאולה באמצעות מעשים על ההר הקדוש.

למען דעת הר הבית ביד'צ בעלזא

מכתב עדה החרדית

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלו העולים להר הבית אינם עושים זאת להחשת הגאולה אלא לצורך שלא לעבור על כרת כל ערב פסח באי הקרבת קרבן פסח ועוד כמאתים מצות שא"א לקיים בלי בית המקדש, והערבים אינם מתנגדים להקרבת קרבן פסח כפי ששמעתי במו אזני מאיש ווקף

הגרי"ח לא דיבר על יהודים חרדים או שומרי תו"מ אלא על היהודים בכלל, הבהרה היום כי החרדים [או שומרי תו"מ] אינם מעוניים לעלות משתמעת כהודאה שאחרים כן רוצים היא אבק מסירה על אלו שאינם כאלה!!
או במילים פשוטות אומרים להם: חבר'ה תדקרו אחרים לא אותנו!!!
הגרי"ח כמובן לא היה מעלה על דעתו מודעה כזו…

הערבים שונאים בעיקר דתיים התקשורת שלהם מלאה בקריקטורות בצורת חרדים עם אף ארוך וכו' כמו נאצים זה לא יעזור כל החנופה הזאת להם באירופה למשל כמעט כל הפגיעות ביהודים זה בחרדים לא יעזור תתעוררו

הם חושים שהחנופה לערבים תציל את החרדים? הם פשוט הזויים זה יגרום רק לדבר אחד לחרחר איבה בתוך היהודים בין החרדים לחילונים, שזה כאילו הם אומרים לערבים אנחנו בסד תפנו לחילונים

המוסרים הם אלו העולים להר הבית ומתסיסים את כל העולם כאילו הדתיים בארץ רוצים לקחת מהערבים בכח הזרוע, ובכך מכניסים את הדתיים כולם במיוחד לסכנה. ולכן טוב מאוד שמבהירים לכל העולם, ובמיוחד לערבים, שיהודים דתיים מתנגדים לעליה להר הבית, ושאין לנו מה לחפש בהר הבית עד שהקב"ה יגאלנו והוא יבנה את ביהמ"ק במהרה בימינו.

ה' יצילנו מדעות כוזבות של כוחניות ולאומניות ורהב, שלצערנו חודרות היום לכל מקום, ומכניסות את כל עם ישראל לסכנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture