אפשר לסמוך על הכשרות של מלון לביא?

הרב ישעיהו הרצל, רבה של נצרת עילית, פרסם הודעה לפיה הוא מסיר את אחריותו מההשגחה במלון קיבוץ לביא. JDN שוחח עם מנכ"ל המלון, שטוען: "לא השתנה דבר בכשרות המלון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מודעה תמימה בעיתון 'המבשר' עליה חתום הגאון רבי ישעיהו הרצל שליט"א, רבה הראשי של העיר נצרת עלית, הודיעה כי הרב מסיר את אחריותו מהכשרות במלון לביא. "הריני להודיע בשער בת רבים כי מכאן ואילך אין לי אחריות על ההשגחה במלון קיבוץ לביא. היות ולאחרונה פורסם מידע שגוי בקשר עם הכשרות במלון הנ"ל, צריך הציבור להיזהר שלא לילך שולל אחרי פרסומים שאינם נכונים", כותב הרב הרצל.

ל-JDN נודע כי כבר כמה חודשים לא חידש הרב הרצל את תוקפה של תעודת הכשרות בשל בעיות כשרות שונות, אך נמנע מלהסיר את אחריותו מכשרות המלון מתוך ניסיון להביא לפיתרון הבעיות בהידברות, ואולם, לאחר שהתברר כי הנהלת המלון מסרבת לפתור את הבעיות נאלץ הרב לפרסם את הדבר.

גורמים המקורבים לרב הרצל הוסיפו כי לאחרונה נוצר מצב שדרישות כשרותיות של הרבנים נתקלות בטיפול מסורבל וסחבת בלתי נסבלת של ההנהלה, "למרבה הצער אי אפשר להתאים את המקום לרמת כשרות של בד"צ שיהודים חרדים יוכלו להגיע למקום בלב שקט".

הרב יוסף חיים רוזנבלט, רב הגליל התחתון שקיבוץ לביא נמצא תחת תחום השיפוט שלו ברבנות, סירב להתייחס לנושא ואמר כי מבחינתו "המקום עומד תחת כשרות מהדרין רבנות גליל תחתון בלבד".

הנהלת המלון מסרה בתגובה כי סידורי הכשרות מבחינתם נשארים כמו שהיה נהוג עד היום וכי המלון ימשיך לעמוד תחת כשרות הרבנות מועצה אזורית גליל תחתון.

מנכ"ל המלון: "הרב פרש על רקע פרסונלי, רמת הכשרות נותרה כשהיתה"

מנכ"ל המלון, יצחק פלזנר, הסביר את מה שאירע, לדבריו, בשיחה עם JDN. "ראשית, אני רוצה להבהיר, שום דבר לא השתנה בכשרות במלון, הרב הרצל יצא מהעבודה לא בגלל ענייני כשרות, אלא בגלל עניינים פרסונאליים ואין שום קשר עם הכשרות", אומר לנו פלזנר.

"מי שנותן את ההשגחה הוא הרב האזורי מטעם הרבנות הראשות, הרב רוזנבלט. הקשר עם הרב הרצל הוא משהו היסטורי", מוסיף מנכ"ל המלון ומדגיש: "במקרה, הרב האזורי שנותן את הכשרות למלון הוא חתן של הרב הרצל".

לדבריו, "הרב זריצקי, שמוכר כמומחה לכשרות וכולם מתייעצים איתו, התקשר אלי ואמר שהוא מבן שיש שאלות בקשר להשגחה על המלון. הוא אמר לי שאנשים יכולים לפנות אליו והוא סבור כי ניתן לסמוך על כשרות המלון. אני לא רוצה לרדת לרמה של הויכוח הזה, שאין שום קשר עם הכשרות".

עוד הוסיף פלזנר, כי "הבעיה עם האינטרנט, שכל אחד יכול לפרסם מה שהוא רוצה, כל מי שאומר משהו, דבריו מתפרסמים. כל הנושא הזה הוא בעייתי מאוד, ואני מאוד נזהר בלשוני. זה כל כך לא נכון, וכל כך כואב…

"אני יהודי שומר תורה ומצוות, מקפיד על קלה כחמורה, לומד ומלמד, לא מזלזל בשום דבר בהלכה. אני נפגע שיש לרב הרצל בעיה אישית וזה סתם שערורייה. מי שיש לו שאלות אפשר לפנות לרב זריצקי. אני גם יודע שהכול שקרי, ואני יכול להוכיח את זה", סיים מנכ"ל המלון את דבריו.

גרסת הרב הרצל: "חלה הידרדרות בכל מיני דברים, לא התאים לי"

פנינו לרב ישעיהו הרצל כדי לשמוע את גרסתו. סיפרנו לו כי מנהל המלון טען בפנינו כי מדובר בהשמצות, וכי לא השתנה דבר בכשרות המלון. עוד אמרנו, כי פלזנר טוען שמדובר בהשמצות.

"ראה, אף אחד לא השמיץ", אומר הרב הרצל בשיחה עם JDN. "אני אומנם מתגורר בנצרת עילית, אבל פעם הייתי מתגורר בגליל, ואני התחלתי את הכשרות במלון לביא, והמשכתי עד היום. כל התקופה פעלתי כדי שרמת הכשרות במקום תהיה ברמה הכי מהודרת, ברמה של הבד"צים למיניהם.

"יש מכלול דברים ברמת כשרות, ולא מדובר רק בסוג בשר כזה או אחר. גם המשגיחים במקום, הרבה פעמים מתעוררות שאלות וצריך להיות מתואם עם הרבנים. לאחרונה חלה הידרדרות בכל המושגים הללו, ורמת הכשרות כבר לא הייתה ברמה של הבד"צים. הכשרות במקום היא של רבנות לדעתי, ואם שואלים על פריטים מסוימים – יכול להיות שהם גם 'מהדרין'. אבל מבחינת רמת הכשרות במקום, ובפרט במערכת כשרות מהדרין, יש צורך בציות מוחלט לרבנים בכל פרט ופרט, בלי לערער עליהם כלל".

הרב יכול להסביר לנו איפה נמצא הכשל הכשרותי?

"אני לא יכול להיכנס לכל הפרטים", אמר הרב הרצל והוסיף: "הנקודה היא שזה לא מתאים לרמה של בד"צים, כמו שהשתדלתי תמיד. בנוגע לפרסומים של מנהלי המלון, אני לא יכול להגיב. מה שנוגע לי, השתדלתי שיהיה ברמה גבוהה והיות שחל התערערות בכמה עניינים של המערכת, לא התאים לי, וגם לא מתאים לאנשים שרוצים לאכול ברמה כזאת, אז הבהרתי את הדברים".

מלון קיבוץ לביא הרב ישעיהו הרצל על רקע המודעה

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מלון קיבוץ לביא – כשרים למהדרין !!!
חילוקי דעות פרסונלים בתוך מערכת השגחת הכשרות האזורית הביא לגל פרסומים מטעים בדבר הסרת הכשרות למהדרין ממלון לביא.
מלון לביא אינו צד בויכוח הפנימי ומחזיק כדת וכדין בתעודת הכשרות למהדרין מטעם הרבנות של המוא"ז גליל תחתון.

חכמים היזהרו בלשונכם
צר לי שאנשים אינם זהירים בלשונם ועלולים חלילה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של המקום.
כאורח קבוע במלון בקיבוץ לביא אני מברך בכל הברכות הכתובות בתורה את האנשים יראי השמים העוסקים באמונה ובלב שלם במלאכת הכנסת האורחים החשובה. עובדי המלון והמשגיחים הרבים וכן הרב רוזנבלט שיחיה חתנו של הרב הרצל שליטא כולם ככולם עושים הישר והטוב לטובת האורחים תוך שמירה קפדנית על רמת הכשרות הגבוהה. כמי שהתארח עם קבוצות חרדיות רבות במספר בתי מלון הריני להעיד שרמת הכשרות במלון אף עולה על פני מקומות רבים אחרים. אסור שוויכוחים פרסונלים יפגעו בשם הטוב.
לא נתבקשתי על ידי איש לכתוב את דברי, הדברים יוצאים מן הלב וראיתי בזה חובתי לתקן באתי על החתום הרב שמואל

צר לי, "הרב שמואל" ש"איש לא ביקש ממנו לכתוב…" משום מה נמחקו הטוקבקים המאשרים דבריו של הרב הרצל. בדידי הווה עובדה שאריתי מחזות שסומרות שערות הראש. משום כבודם של האורחים ובעלי המלון אני לא מפרט, אבל בבקשה, אל תגררו אותי להגיב, אם לא באתר זה, יש די אתרים וד"ל…

למה המלון לא אומרים לברר אצל הרב המכשיר, רב רוזנבלט?
אם הוא חתן של הרב הרצל, אז הוא יכול לפתור מה קורא!

בינינו, מי אוכל "רבנות" ומסתפק בזה??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture