מחקרים רבים שבדקו את השפעותיהם של המרכיבים בפירות ובירקות גילו כי מרביתם מסוגלים למנוע מחלות לב וכלי דם וכמובן השמנת יתר

עקב השתלטות התאגידים על עולם האוכל ורצונם לייצר רווח מקסימלי, נפלנו קורבן לאוכל מעובד שאינו מזין אותנו ואף עלול לגרום למחלות כגון סוכרת והשמנת יתר. כיום, יותר מתמיד ישנה מודעות וערנות לגבי המזון שאנו צורכים ובאמצעות כלים תקשורתיים ופלטפורמות חברתיות ניתן לקבל מידע מדויק עבור כל מוצר.

בעיה זאת נחשפה בשנים האחרונות ולכן לאחרונה ניתן לראות צריכה מרובה של פירות וירקות וגדילה של תחום האוכל האורגני. באירועים חברתיים, החל ממפגשים אינטימיים ועד כדי חתונות ראוותניות ניתן לראות טרנד בצורת מגשי פירות וירקות למיניהם שמחליפים את עולם הסוכר התעשייתי.

מדוע חשוב לצרוך פירות

לפירות תפקיד מרכזי ומהותי בחיינו עוד משחר ההיסטוריה והמרכיבים שלהם כוללים המון וויטמינים ומינרלים הנחוצים לגופנו. השפעתם הוכחה כמסייעת לתפקוד השרירים והעצמות וכמו כן לתהליכים מטבוליים שונים. מעבר לכך, הפירות הם בעלי כמויות גבוהות של מים וסיבים תזונתיים אשר עוזרים לפעילות סדירה של המעי הגס. כמות הקלוריות והשומן אשר נמצאים בפירות הינם ביחס נמוך ותחושת השובע והאנרגיה אשר אנחנו סופגים מהם נשמרת לאורך זמן.

מחקרים רבים שבדקו את השפעותיהם של המרכיבים בפירות ובירקות גילו כי מרביתם מסוגלים למנוע מחלות לב וכלי דם וכמובן השמנת יתר. המקור המרכזי שגורם למניעת המחלות הינו נוגדי החמצון השונים אשר מסייעים בתפקוד מערכות מסוימות בגוף האדם.

כיצד לגרום לנו ולילדנו לצרוך יותר פירות וירקות?

כאנשים מבוגרים בעלי מודעות והבנה מעמיקה יותר מהדור הצעיר, אנו מכירים בעובדה שצריכת פירות וירקות באופן סדיר והכנסתם לתפריט היומיומי שלנו עלולה להשפיע באופן ניכר על מהלך חיינו. המערכת החיסונית שלנו נחלשת ככל שאנו מזדקנים ועלינו לפעול בכל האמצעים בכדי ליצור מעטפת מזינה.

כאשר מדובר על ילדינו, חשוב להרגילם מגיל צעיר מאוד לאכול פירות וירקות וניתן לעשות זאת על ידי גימיקים שונים. גוון רחב של שלל צבעים אשר מונח בתוך מגשי פירות שונים אכן תופס את העין ומרגיל את הילדים לטעמים חדשים. הטמעת הרגלי תזונה נכונים ובריאים צריכים להגיע מהבית והפירות צריכים להיות זמינים ונגישים אך גם למערכת החינוך ישנו תפקיד חשוב אשר כולל לספק מידע בעבור חשיבותם של הפירות.

בנוסף, כדאי לנסות להפחית את כמויות החטיפים אשר מלאים בשומן ומלח וכמובן שדוגמא אישית מההורים תשפיע ישירות על הילדים. מגשי פירות וירקות אשר חתוכים לגדלים קטנים וממוקמים במקומות בולטים בבית נמצאו כאפקטיביים מאוד להגברת צריכת הפירות וירקות.

כמה פירות מותר לאכול ביום?

חשוב לזכור שאומנם הפירות הם בעלי מרכיבים מאוד חיוניים אך רמת הגלוקוז בהם הינה גבוהה ולכן יש להגביל את עצמנו לחמישה פירות בצבעים שונים בכל יום. לאנשים אשר סובלים ממחלות סוכרת והשמנת יתר רצוי להתייעץ עם רופא לפני הגברת הצריכה.

הרגל הינו עניין של חזרה על פעולה מסוימת במשך זמן. ככל שצריכה של פירות וירקות תעשה בגיל צעיר יותר כך הרגלי התזונה יישארו לאורך זמן. נסו לגרות את ילדכם בעזרת שיפודי פירות, מגשי פירות דקורטיביים וצורות שונות ותראו מגמת שיפור בצריכת הפירות וירקות.